Gå til innhold

Utsette/hoppe over mensen med Cerazette


Fremhevede innlegg

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Hei :)

Jeg skal reiser til syden om en måneds tid og da hadde det vært veldig deilig å slippe å styre med mensen. Hvis alt "går etter planen" så vil jeg få mensen ca halvveis ut i oppholdet.

Har nylig begynt på Cerazette og er ferdig med første brett om en uke. Vet det som regel tar litt tid før man evt. mister mensen helt, men at man også kan være veldig heldig og miste den allerede på første brett. Finner vel ut som jeg er en av de heldige eller ikke snart.

Har tidligere brukt Primolut-N til å utsette mensen på tidligere ferier, men kan jeg bruke disse sammen med Cerazette? Noen som har erfaringer å dele? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg skal reiser til syden om en måneds tid og da hadde det vært veldig deilig å slippe å styre med mensen. Hvis alt "går etter planen" så vil jeg få mensen ca halvveis ut i oppholdet.

Har nylig begynt på Cerazette og er ferdig med første brett om en uke. Vet det som regel tar litt tid før man evt. mister mensen helt, men at man også kan være veldig heldig og miste den allerede på første brett. Finner vel ut som jeg er en av de heldige eller ikke snart.

Har tidligere brukt Primolut-N til å utsette mensen på tidligere ferier, men kan jeg bruke disse sammen med Cerazette? Noen som har erfaringer å dele? :)

Jeg har mensen 1 gang i året med cerazette. Man tar jo pillen hver dag hele tiden.

Anonymous poster hash: 3d218...ff1

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg har mensen 1 gang i året med cerazette. Man tar jo pillen hver dag hele tiden.

Anonymous poster hash: 3d218...ff1

Jeg er klar over det, men man har jo ikke noe kontroll over mensen slik man har med p-piller. Er jo derfor jeg spør om råd siden jeg ikke vet om jeg har mistet mensen eller ikke ennå.

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo bare ringe legen og spørre, det er legen som vet om kroppen din burde utsettes for den påkjenningen eller ikke.



Anonymous poster hash: 7fff6...33d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet mensen umiddelbart etter å ha begynt på cerazette, men slet med uregelmessige småblødninger de første mnd i stedet. Tror det er helt individuelt, venninnene mine mistet den ikke i det hele tatt feks.



Anonymous poster hash: 80f38...0a5
AnonymBruker
Skrevet

Cerazette er jo ikke p-piller, men minipiller. Så det går ikke an å hoppe over mensen, for du tar "aktive" piller hver dag hele tiden. Dersom du er heldig, vil du miste mensen helt. Men det er vanskelig å si når. De "lever sitt eget liv" på en måte, og siden de ikke fungerer på samme måte som "vanlige" p-piller, så har du heller ikke de samme forutsetningene for å hoppe over mensen.

Det beste du kan gjøre, er egentlig å håpe at mensen forsvinner innen 1 mnd. Den forsvant etter 2 hos meg :)



Anonymous poster hash: 70675...7bb
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Du må jo bare ringe legen og spørre, det er legen som vet om kroppen din burde utsettes for den påkjenningen eller ikke.

Anonymous poster hash: 7fff6...33d

Skal en tur til legen for kontroll om et par uker så har tenkt å spørre henne da. :)

Cerazette er jo ikke p-piller, men minipiller. Så det går ikke an å hoppe over mensen, for du tar "aktive" piller hver dag hele tiden. Dersom du er heldig, vil du miste mensen helt. Men det er vanskelig å si når. De "lever sitt eget liv" på en måte, og siden de ikke fungerer på samme måte som "vanlige" p-piller, så har du heller ikke de samme forutsetningene for å hoppe over mensen.

Det beste du kan gjøre, er egentlig å håpe at mensen forsvinner innen 1 mnd. Den forsvant etter 2 hos meg :)

Anonymous poster hash: 70675...7bb

Krysser fingrene for det ja.. Åh, det hadde vært så deilig å ha mensenfri :fnise:

Skrevet

Hei :)

Jeg skal reiser til syden om en måneds tid og da hadde det vært veldig deilig å slippe å styre med mensen. Hvis alt "går etter planen" så vil jeg få mensen ca halvveis ut i oppholdet.

Har nylig begynt på Cerazette og er ferdig med første brett om en uke. Vet det som regel tar litt tid før man evt. mister mensen helt, men at man også kan være veldig heldig og miste den allerede på første brett. Finner vel ut som jeg er en av de heldige eller ikke snart.

Har tidligere brukt Primolut-N til å utsette mensen på tidligere ferier, men kan jeg bruke disse sammen med Cerazette? Noen som har erfaringer å dele? :)

Du kan også ende opp med å få mensen over en lenger periode. Da jeg begynte på cerazette hadde jeg mensen i en uke, gikk en uke uten mensen og så hadde jeg mensen i 3 uker :o

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Du kan også ende opp med å få mensen over en lenger periode. Da jeg begynte på cerazette hadde jeg mensen i en uke, gikk en uke uten mensen og så hadde jeg mensen i 3 uker :o

Huff ja.. jeg har maks uflaks om jeg ender opp med det problemet på ferie! Krysser alt jeg har av fingre og tær for at det ikke kommer til å skje.

AnonymBruker
Skrevet

Man skal ikke ha en pillefri uke med cerazette, da kan man få eggløsning. I teorien skal derfor alle miste mensen men det skjer ikke alle. Er ingenting du kan gjøre for å hoppe over mensen med cerzettecerzettebortsett fra å ta de sånn som man skal, dvs ingen pauser. Du får se hva kroppen din velger å gjøre. Legen kan gi deg en annen pille for å utsette mensen, men vet ikke om du vil få det siden du egentlig ikke skal få mensen.

Anonymous poster hash: deab3...9d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...