AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Heihei Jeg har gått på p-piller i 4 år frem til mai 2014, og jeg da ble gravid i august 2014. Jeg spontanaborterte desverre i uke 14, altså i slutten av oktober 2014. Etter dette har jeg ikke begynt på p-pillene igjen. Det har altså gått et år siden jeg sluttet på pillene og nå har jeg planer om å starte på de igjen Jeg fikk mensen på torsdag 28.05, og jeg var ganske sikker på at jeg skulle starte på pillebrettet når jeg var ferdig med mensen og ikke første dag av mensen.. Så jeg hoppet over de to dagene og de to pillene og gikk rett og tok pille nr 3 idag, siden det er dag 3 av mensen, og tenkte å gå videre og fullføre brettet.. Leste på nettet at om man begynner på pillebrettet den dagen man får mensen så virker prevensjonen med en gang. Har det mye å si at jeg ikke tok de to første ppillene de to første dagene av mensen? Hvor lang tid tar det før jeg kan være 100% sikker på at p-pillene fungerer? Så lurer jeg og på om p-piller går ut på dato? Jeg har nemlig to gamle pillebrett fra sist jeg gikk på p-pillene som jeg begynte på nå, har det noe å si? det står ingenting om det på pakningen som jeg kan se.. Anonymous poster hash: ba102...9ca
Gjest Allergikeren Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Det siste først: Ja, p-piller går ut på dato. Utløpsdatoen er "risset inn" i både brettet og på selve pakken. Altså, du ser ikke noen skrift som sådan, men der er et avtrykk som du ser hvis du har godt lys. Siden du begynte på tredje mensdag, tar det nå en uke før du er beskyttet mot graviditet. Siden du begynte på pille tre, blir dette fra og med pille nummer ti på brettet. (Sju dager uten beskyttelse, første dag er pille nr tre, den syvende dagen uten beskyttelse blir nummer ni. Fra og med dag åtte er du beskyttet igjen, dermed fra og med pille nr ti.) Hvis du vil, kan du ta de to første når resten av brettet (minus evt sukkerpiller) er tomt. Da får du tatt alle pillene du skal. Kroppen merker jo ikke forskjell på hvor på brettet pillen kommer fra likevel, så sant det er samme innhold i alle pillene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå