AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #21 Skrevet 31. mai 2015 Halvsøsken er noe venninna mi bruker på sin søster som er et resultat av faren sin sidesprang altså ikke særlig positivt å bruke i en familie. Anonymous poster hash: c7380...479
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #22 Skrevet 31. mai 2015 Så fine svar! Jeg er veldig forsiktig av meg, ikke vandt med å si ifra når noe plager meg. Har dere noen tips om hvordan jeg kan si til bestemora mi at jeg ikke setter pris på at hun sier at de "bare" er halvsøsken på en høflig måte?Anonymous poster hash: 2e3a2...b89 Jeg ville stilt oppfølgingsspørsmål. "Hva mener du med det?" og dersom hun svarer bokstavelig som at de ikke har samme far, så spør du "Og hvilken betydning mener du det har for dem?". Peis på med spørsmål for hvert svar hun gir, til dess hun kjører seg fast. Når hun er tom så tilføyer du at barn ikke skiller på dna, og at for både dem og deg så er det likegyldig at de har forskjellige fedre/mødre. "Kjærlighet og tilknytning baseres på helt andre ting, og det er trist for deg at du ikke klarer å se det." Anonymous poster hash: 2099c...b5c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #23 Skrevet 31. mai 2015 De er jo kun halvsøsken og har hver sine familiegrener. Det du egentlig sier her er at Marius Borg, narkotika-M.Borg, ex.Sven O. og teppe-Makthabi er kongelige og like fullt ut i kongefamilien - som Ingrid Alexandra. Anonymous poster hash: cece8...e81 Vi "vanlige borgere" med halvsøsken ser på dem som søsken. Hva hvis eksen din får barn med ny dame? De blir vel ikke sett på som ditt barns søsken regner jeg med. De blir sikkert ikke-søsken som alle andre ikke-personer rundt deg Anonymous poster hash: 7425e...a5b
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #24 Skrevet 31. mai 2015 Jeg har to yngre halvsøsken. Jeg referer dem bare som halvsøsken dersom jeg skal forklare familieforholdene, som en annen ab i tråden her også skrev. Ei jeg har som bekjent på FB skrev i født-anonnsen i avisen til yngste barnet: velkommen til verden, hilsen mamm og pappa og halvsøsken xxx. Kjente jeg fikk så vondt av det stakkars barnet som blir omtalt som halvsøsken i en anonnse... Jeg har en stesøster også... hvis vi får spørsmål om famlieforhold svarer jeg bare at "vi har ikke samme mor, men forskjellig far"... og de fleste bare nikker da. Anonymous poster hash: d7339...047
Tibbie Skrevet 31. mai 2015 #25 Skrevet 31. mai 2015 Jeg har både halvsøsken og stesøsken. Jeg omtaler alle som vanlige søsken. Vi har jo vokst opp sammen, selv om vi annen hver uke er hos den foreldren vi ikke ha felles
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #26 Skrevet 31. mai 2015 Er yngst av 5 på min far sin side de kaller meg lillesøster selv om jeg er bare halvsøsteren dems alle de andre fire er helsøsken men jeg er halvsøster til de men de inkluderer meg like my for det Anonymous poster hash: 60690...48e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #27 Skrevet 31. mai 2015 Er yngst av 5 på min far sin side de kaller meg lillesøster selv om jeg er bare halvsøsteren dems alle de andre fire er helsøsken men jeg er halvsøster til de men de inkluderer meg like my for det Anonymous poster hash: 60690...48e Er også tante til 6 barn http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Anonymous poster hash: 60690...48e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå