Gå til innhold

HØYT STOFFSKIFTE


Fremhevede innlegg

Gjest lilo22
Skrevet

Kan man amme om man går på medisin for høyt stoffskifte? Noen andre som har vært borti å få høyt stoffskifte igjen etter fødsel?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette skal du snakke med legen din om



Anonymous poster hash: 90c56...47d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At du spør om dette på et forum fremfor hos lege, jordmor eller på sykehuset er mildt sagt hårreisende! De er de du bør ta det opp med, hvorvidt du kan amme avhenger av hvilken behandling du får. Neo Mercazole går f.eks over i morsmelk og påvirker barnet så stoffskiftefunksjonen hos barnet må overvåkes.

Anonymous poster hash: 3c25d...593

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høyt stoffskifte kan ikke reguleres med medisiner, meg bekjent.

Mener du derimot lavt stoffskifte og ved Levaxinbehandling, så vil jeg absolutt tro du kan amme.

Slå opp i Felleskatalogen på medisinnavnet, og se hva som står der om amming.

Anonymous poster hash: 16dd9...b09

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høyt stoffskifte kan ikke reguleres med medisiner, meg bekjent.

.Anonymous poster hash: 16dd9...b09

Vel, du tar feil, kanskje greit å ikke uttale seg om ting du ikke har greie på? Hilsen en som har brukt medisiner for høyt stoffskifte i årevis.

Anonymous poster hash: 3c25d...593

  • Liker 2
Gjest lilo22
Skrevet

At du spør om dette på et forum fremfor hos lege, jordmor eller på sykehuset er mildt sagt hårreisende! De er de du bør ta det opp med, hvorvidt du kan amme avhenger av hvilken behandling du får. Neo Mercazole går f.eks over i morsmelk og påvirker barnet så stoffskiftefunksjonen hos barnet må overvåkes.

Anonymous poster hash: 3c25d...593

Du er hårreisende som kan si sånt også gjemme deg bak anonym. Jeg skal til lege så fort det åpner, vær du sikker.

Skrevet

Høyt stoffskifte kan ikke reguleres med medisiner, meg bekjent.

Anonymous poster hash: 16dd9...b09

Jo, det kan det. Jeg går selv på medisiner for dette.

TS, som nevnt - IKKE forhør deg på nettet om slikt. Sjekk pakningsvedlegget og kontakt legen.

AnonymBruker
Skrevet

Du er hårreisende som kan si sånt også gjemme deg bak anonym. Jeg skal til lege så fort det åpner, vær du sikker.

Haha, så jeg blir mindre anonym om det står et brukernavn du ikke kjenner mener du, og dermed mer ansvarlig av deg da eller? Pøh! Det ansvarlige er å ta opp dette enten når du blir gravid eller når du begynner på medisiner, avhengig av hva som kom først. Og absolutt siste forsvarlige punkt å diskutere dette på er nå ungen kommer til verden, du er ingen god forelder.

Anonymous poster hash: 3c25d...593

AnonymBruker
Skrevet

Les pakningsvedlegget som fulgte med medisinen du går på. Ingen kan svare på dette uten å vite hva slags medikament det er snakk om.



Anonymous poster hash: 1bffa...5cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...