Gå til innhold

Testet deg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanlig er det egentlig å teste seg for kjønnssykdommer? Har inntrykk av at mange slurver med dette... kanskje særlig menn. Er det fordi de ikke tenker at en eventuell kjønnssykdom ikke påvirker de i like stor grad som jenter (som jo kan bli sterile av f.eks. klamydia lettere enn menn). Er det fordi man ikke bryr seg om at partneren kan bli smittet, og evt. steril?

Tester du deg mellom hver partner? Og hvor gammel er du i så fall?

Tenker da på alle mulige tester... hiv, klamydia, whatever...

Vet om flere (menn) som aldri tester seg... han ene sier at han får jo beskjed om en av partnerene tester positivt på noe, så han satser på at han er frisk.

Herregud.

Tenker bare på de stakkarene som blir smittet av f.eks. hiv etter et langvarig forhold med en fjott som aldri har testet seg for noe.

Anonymous poster hash: 0f58e...c75
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis fjotten ikke er homofil eller har risikosex med utenlandske prostituerte er sjansen ytterst liten.

Anonymous poster hash: fb7de...84e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For hiv, altså.

Jeg ber nye partnere om å teste seg, ellers har jeg ikke sex med dem. Man må ta ansvar for seg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis fjotten ikke er homofil eller har risikosex med utenlandske prostituerte er sjansen ytterst liten.

Det er sant, men risikoen er til stede. Og du vet aldri om den du har sex med har hatt sex med noen i risikogruppen (hatt sex med bifile f.eks., eller ligget med prostituerte/tidligere prostituerte, tidligere sprøytenarkomane, utlendinger fra visse deler av verden, eller hva som helst). Så selv om dine partnere fremstår som "sikre", så kan de godt ha ligget med noen som kan ha smittet de.

Anonymous poster hash: 7e03a...e9a

AnonymBruker
Skrevet

Det er sant, men risikoen er til stede. Og du vet aldri om den du har sex med har hatt sex med noen i risikogruppen (hatt sex med bifile f.eks., eller ligget med prostituerte/tidligere prostituerte, tidligere sprøytenarkomane, utlendinger fra visse deler av verden, eller hva som helst). Så selv om dine partnere fremstår som "sikre", så kan de godt ha ligget med noen som kan ha smittet de.

Anonymous poster hash: 7e03a...e9a

Derfofr jeg ber dem teste seg, vet du.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, fordi jeg ikke ligger rundt med/som et ludder.

Anonymous poster hash: c2dfe...b41
Skrevet

Jeg tester meg for klamydia et par ganger i året. Er gratis på helsestasjonen på universitetet, så det er veldig enkelt. Skjønner ikke at folk ikke tar seg tiden til det.

AnonymBruker
Skrevet

Føler de fleste gutter ikke orker å teste seg, men de kan gjøre det hvis de får symptomer bare. Er jo bare å ta antibiotika så blir alt bra igjen, så hvorfor skal man gidde å teste seg. Føler de fleste gutter tenker slik, og det er synd. 

Anonymous poster hash: 67131...eb4
Skrevet

Er bare menn som slurver med dette og da særlig homofile... Liker å bli spruta full, men da liker jeg å vite om mannen ikke har hatt sex med en halv by først...

Gjest lipgloss
Skrevet

Føler de fleste gutter ikke orker å teste seg, men de kan gjøre det hvis de får symptomer bare. Er jo bare å ta antibiotika så blir alt bra igjen, så hvorfor skal man gidde å teste seg. Føler de fleste gutter tenker slik, og det er synd.  Anonymous poster hash: 67131...eb4

tull og tøys,har aldrig hørt noe så dumt,du synser og føler med hue og rævva

Skrevet

Jeg har vært i et forhold lenge, og har ikke behov for å teste meg da jeg kun har hatt en partner de siste årene. Men jeg har testet meg tidligere, og hadde jeg vært seksuelt aktiv uten et fast forhold, så hadde jeg absolutt testet meg. Jeg hadde også snakket med partnere om deres historikk. Ikke den mest sexy samtalen å ha, men den er viktig og den skaper en trygghet.

Det skal sies at jeg har hatt partnere som ikke har testet seg før jeg ba dem om å gjøre det. Så det er absolutt ikke alle som deler samme oppfatning som meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...