Gå til innhold

Hormonproduserende kjertler.


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen veldig lett si hva de hormonproduserende kjertler produserer og hva de er til? Sånn veldig enkelt? Synes det er så vanskelig å lese om det, så hvis jeg veldig enkelt kan forstå det basicke så er det kanskje lettere å lese om det. Eksamen på mandag så utrolig takknemelig hvis noen kan svare.

Anonymous poster hash: 291e8...b1a

Anonymous poster hash: c0edc...76c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

om du söker på endokrine organer på google så får du enkle svar der



Anonymous poster hash: 2446f...08a
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket nivå er du på? Videre gående skole eller høyskole du skal ha eksamen på?

Anonymous poster hash: bb95f...2e7

AnonymBruker
Skrevet

Hmm?

De produserer hormoner, naturligvis. Hormoner sendes ut i blodbanen og utøver effekt på andre steder i kroppen. Eksempelvis endokrine pancreas, som produserer glucagon og insulin som regulerer blodsukkeret. Andre endokrine organer er hypofysen, thyroidea, binyrene og testikler/ovarier. Men det er ikke så godt å skjønne hva du egentlig lurer på?

Anonymous poster hash: b5bf3...83b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...