AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #21 Skrevet 30. mai 2015 Jobber i bhg. Jeg anbefaler at dere har en trygg og god start hvis dere har mulighet for det. Og etterhvert når dere ser at ungen er trygg og har fått trygge rammer. Kan dere ta fri når dere føler for det Anonymous poster hash: bb3a8...394 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #22 Skrevet 30. mai 2015 Jobber i bhg. Jeg anbefaler at dere har en trygg og god start hvis dere har mulighet for det. Og etterhvert når dere ser at ungen er trygg og har fått trygge rammer. Kan dere ta fri når dere føler for det Anonymous poster hash: bb3a8...394 Enig. I starten ville jeg hatt hver dag, men heller hatt så korte dager dere kan. Så når ungen er godt kjent og trygg er det lettere å ta fri når det passer. Det er i hvertfall vår erfaring. Anonymous poster hash: 087d0...06f 1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 31. mai 2015 #23 Skrevet 31. mai 2015 Hei, lille gutten min skal begynne i bhg når han er 13 mnd. Jeg kommer til å ha mulighet til å ha han hjemme en del, men lurer på om det er lurt? Hvordan er det om han går 3 dager i uken, blir det bare verre ift å bli trygg der? Jeg syns jo han er alt for liten, derfor jeg vil ha han litt hjemme. Men ikke hvis det gjør at han ikke kommer inn i ting i bhg. Erfaringer ?Anonymous poster hash: 7e672...542 Kortere dager. Barn trenger stabile rammer. 3 dager i uken vil sannsynligvis gjøre at du får ett forvirret og utrygt barn. Følg kjernetiden f.eks eller trapp litt ned med 3-4 dager i barnehage når barnet har blitt tryggere og kommet inn i rutinene med barnehage
Vera Vinge Skrevet 31. mai 2015 #24 Skrevet 31. mai 2015 Det er jo mange bhg-ansatte som heller anbefaler kortere dager enn f.eks. tre hele dager i uka, hvertfall i starten. Men så opplevde jeg at innkjøringen med begge barna mine ble forstyrret av mye sykdom, slik at de gjerne hadde flere sykedager de fleste ukene i starten. Likevel må jeg si det har gått veldig fint. Men i utgangspunktet ville jeg nok prøvd kortere dager om jeg hadde mulighet, eller ikke mer enn en fridag per uke i starten. Min eldste hadde for øvrig vanligvis fri på onsdager det første året (det var vanskelig for oss med kortere dager på jobb da), og når jeg først kunne ha barnet hjemme en hel dag, syns jeg midt i uka føltes mer logisk enn ifbm helg. Barnehagen sa også at barna ofte er mer slitne på fredager, så da ble det i mitt hode bra med en pause midt i uka. Opplevde aldri at han virket Nå forvirra av det. Nå skal jeg begynne å jobbe litt redusert, men da ha kortere dager, og det tror jeg kanskje er det aller beste, om man må velge. Og så er det mange som ikke har muligheter til kortere uker eller dager, og det går også bra. Men når jeg hører om de som bevisst henter sent fordi barna ikke vil hjem, da stusser jeg. At barna ikke vil hjem, kan selvsagt bare handle om at de trives så godt i bhg, men også om andre ting. I tillegg mener jeg vi voksne må kunne bestemme hvor lenge vi mener barna skal være der, innenfor de rammene vi har mtp jobb, ikke barna.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #25 Skrevet 31. mai 2015 Det er jo mange bhg-ansatte som heller anbefaler kortere dager enn f.eks. tre hele dager i uka, hvertfall i starten. Men så opplevde jeg at innkjøringen med begge barna mine ble forstyrret av mye sykdom, slik at de gjerne hadde flere sykedager de fleste ukene i starten. Likevel må jeg si det har gått veldig fint. Men i utgangspunktet ville jeg nok prøvd kortere dager om jeg hadde mulighet, eller ikke mer enn en fridag per uke i starten. Min eldste hadde for øvrig vanligvis fri på onsdager det første året (det var vanskelig for oss med kortere dager på jobb da), og når jeg først kunne ha barnet hjemme en hel dag, syns jeg midt i uka føltes mer logisk enn ifbm helg. Barnehagen sa også at barna ofte er mer slitne på fredager, så da ble det i mitt hode bra med en pause midt i uka. Opplevde aldri at han virket Nå forvirra av det. Nå skal jeg begynne å jobbe litt redusert, men da ha kortere dager, og det tror jeg kanskje er det aller beste, om man må velge. Og så er det mange som ikke har muligheter til kortere uker eller dager, og det går også bra. Men når jeg hører om de som bevisst henter sent fordi barna ikke vil hjem, da stusser jeg. At barna ikke vil hjem, kan selvsagt bare handle om at de trives så godt i bhg, men også om andre ting. I tillegg mener jeg vi voksne må kunne bestemme hvor lenge vi mener barna skal være der, innenfor de rammene vi har mtp jobb, ikke barna. Å, jg er så enig i dette! Det er et altfor stort ansvar å legge på barna dersom man lar dem bestemme hvor lenge de skal være i bhg. Det blir som å spørre barn om de vil ha sjokolade eller fisk til middag. Selvfølgelig vil de velge sjokolade (de fleste iallefall), men det betyr jo ikke at det er best for dem!!Anonymous poster hash: 89da4...ad3 1
KatyP Skrevet 31. mai 2015 #26 Skrevet 31. mai 2015 Det er jo mange bhg-ansatte som heller anbefaler kortere dager enn f.eks. tre hele dager i uka, hvertfall i starten. Men så opplevde jeg at innkjøringen med begge barna mine ble forstyrret av mye sykdom, slik at de gjerne hadde flere sykedager de fleste ukene i starten. Likevel må jeg si det har gått veldig fint. Men i utgangspunktet ville jeg nok prøvd kortere dager om jeg hadde mulighet, eller ikke mer enn en fridag per uke i starten. Min eldste hadde for øvrig vanligvis fri på onsdager det første året (det var vanskelig for oss med kortere dager på jobb da), og når jeg først kunne ha barnet hjemme en hel dag, syns jeg midt i uka føltes mer logisk enn ifbm helg. Barnehagen sa også at barna ofte er mer slitne på fredager, så da ble det i mitt hode bra med en pause midt i uka. Opplevde aldri at han virket Nå forvirra av det. Nå skal jeg begynne å jobbe litt redusert, men da ha kortere dager, og det tror jeg kanskje er det aller beste, om man må velge. Og så er det mange som ikke har muligheter til kortere uker eller dager, og det går også bra. Men når jeg hører om de som bevisst henter sent fordi barna ikke vil hjem, da stusser jeg. At barna ikke vil hjem, kan selvsagt bare handle om at de trives så godt i bhg, men også om andre ting. I tillegg mener jeg vi voksne må kunne bestemme hvor lenge vi mener barna skal være der, innenfor de rammene vi har mtp jobb, ikke barna. Helt enig med deg! Barnet mitt trives kjempegodt i bhg og vil ofte heller være der når jeg kommer. Jeg tolker det dit at jeg avbrøt leken og lar han leke litt til før vi drar. Men selv om han trives er han ikke der lengre enn han må. Det er slitsomt for små barn (og de store selvfølgelig) å være i bhg. Men, at han trives gjør jo at samvittigheten er litt bedre de gangene studiene gjør det slik at jeg ikke får hentet han tidlig.
Timseh Skrevet 1. juni 2015 #27 Skrevet 1. juni 2015 Hvorfor synes alle bhg er så forferdelig? Og stakkars barn? De dagene jeg har fri, får barnet mitt selv velge om han skal i bhg (med mindre vi skal noe viktig eller treffe familien min). Han vil alltid til bhg. Vennene hans er der, "kjæresten" hans er der, han kan leke hele dagen ute uten at vi må inn for å lage mat eller annet, i tillegg elsker han å være der. Om morgenen, så pleier jeg å drøye med å levere han de dagene jeg begynner seint. Da tegner vi, bygger Lego, baker eller annet. Allikevel spør han om å få gå til bhg for der er jo X, Y og Z (vennene hans) "og de skal leke med dinosaurer". Nå begynte han ikke i bhg før han var 2 år, men de ansatte i bhg sa at de har ALDRI møtt et tryggere barn før. Jeg gråt i to mnd i strekk da han begynte i bhg, han derimot vinket meg alltid bort. Klarte ikke å være komfortabel med at han gikk i bhg før han ble 3 år. Jeg høres sikkert ut som en forferdelig mor som ikke vil være med barnet mitt, men det er ikke tilfelle Han har fri noen ganger i mnd pga familietreff, pluss 1 uke her og 1 uke der til ferier og for å besøke besteforeldre i utlandet. Han prater om guttene i bhg hele tiden og de er mye hjemme hos hverandre i helgene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå