Gå til innhold

Til dere som bare har et blindt hat mot pedofile

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor klarer dere ikke å sette dere inn i andres situasjon? Alle pedofile er ikke overgripere, hvorfor aksepterer dere ikke det? Dere har bare et blindt raseri og hat med en gang dere hører ordet pedofil uten evne til å sette seg inn i situasjonen.

For et år siden fortalte min beste venn meg at han er pedofil, og jeg synes så ufattelig synd på ham. Han er ingen overgriper, og kommer heller aller aller aller mest sannsynlig ikke til å bli det. Jeg er fortsatt like glad i ham som før, og ønsker ham et godt liv. Andre hadde ønsket ham sperret inne i en hule resten av livet, eller det som verre er, om dere hadde fått vite det.

Han har prøvd å ta livet sitt to ganger, fordi han hater seg selv inderlig pga sin legning og at han får følelser for barn - som han overhodet ikke kan noe for. Tenk hvis det hadde vært deg?

Forstår dere ikke hvor ufattelig vondt det må være å være pedofil? Tenk dere at det å bli tiltrukket av det motsatte kjønn fra dere er små barn - hvor naturlig og normalt det er. Dere kan ikke noe for det, og dere er bare sånn.

Så man man de pedofile, for dem føles det akkurat likt - de blir forelsket i barn, de kan ikke noe for det, de er bare sånn. De vet at deres legning skader den andre parten for livet, og at de er utstøtt og hatet av samfunnet.

I fengsler blir pedofile banket opp av de andre fangene, fordi de er bunnslammet av samfunnet.

De vet at de aldri kan leve ut sin legning, kan dere sette dere inn i hvor vondt det er? Jeg vil bare at dere skal bruke to sekunder på å sette dere inn i situasjonen og forstå smerten til personen, med en gang dere hører ordet pedofil - isteden for å gå rett til hat-modus.

Når det gjelder pedofile som forgriper seg, kan dere hate. Da er personen en overgriper og har ødelagt et liv og det er ikke greit. Et barneliv er viktigere enn den pedofiles lyster.

Men bare vit at den pedofile oftest hater seg selv og sliter med disse følelsene hver dag hele livet.

Har dere også tenkt over stereotypen "gammel gris" når dere hører pedofil? Det er feil. Pedofile er også dette når de selv er unge. Har dere like stort hat mot en 13-åring som til sin store fortvilelse oppdager at han tiltrekkes mer mot de små barna, istedenfor jevnaldrende som alle de andre gjør?

Anonymous poster hash: 85b41...844
  • Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

selvsagt er pedofili i seg selv noe personen som har det ikke kan noe for, men grunnen til at det har blitt så stigmatisert er fordi man nesten utelukkende hører om det i overgrepssaker, og dermed forbinder pedofili med overgrep mot små barn.

Jeg tenker ikke automatisk "gammel gris" når jeg hører ordet pedofili, men jeg tenker det om overgrepssaker. Og da blir ordet automatisk koblet inn. Det er vel heller der sammenhengen ligger.

Skrevet

Mitt raseri handler om at jeg ble utsatt for en. Jeg hater dere verre enn pesten :) Jeg bryr meg dessverre ikke om personligheten deres.

• Liker 18
Gjest Saxofon
Skrevet

Det var faktisk ikke så lenge siden kjæresten og jeg hadde denne diskusjonen. Jeg sa mye det samme som deg at det er synd alle dras over en kam, at man ikke kan oppsøke hjelp eller snakke om det uten at man får kastet stygge blikk og verden hater deg. Det er mange år siden men vg linket til en blogg for en som var pedofil skrev, og det var tungt å lese hvor vondt han hadde det og hvor mye han slet med seg selv når han visste at hva han følte og tenkte var galt.

Det er stor forskjell på å forelske seg i barn og å overgripe barn. Det er mye diskusjoner om pedofili er en legning, psykisk sykdom e.l. Jeg velger å tro at de som forgriper seg er mennesker som ville forgrepet seg på andre også hvis det var tiltrekningen deres.

MEN i bunn og grunn er pedofili galt. Men skulle ønske det kom et bedre behandlingstilbud og mer åpenhet rundt emnet enn kun overgrepssakene vi hører om.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

selvsagt er pedofili i seg selv noe personen som har det ikke kan noe for, men grunnen til at det har blitt så stigmatisert er fordi man nesten utelukkende hører om det i overgrepssaker, og dermed forbinder pedofili med overgrep mot små barn.

Jeg tenker ikke automatisk "gammel gris" når jeg hører ordet pedofili, men jeg tenker det om overgrepssaker. Og da blir ordet automatisk koblet inn. Det er vel heller der sammenhengen ligger.

Helt enig! Det er akkurat dette jeg mener. Jeg blir bare så fortvilet og irritert over at folk ikke tenker over at ikke alle pedofile er overgripere. Det virker ikke som de vil akseptere det, for man har allerede så stort hat mot pedofile, at de fredelige og 'uskyldige' pedofile ikke passer inn i deres bilde.

Det finnes jo også en del homofile som hater seg selv for det, og undertrykker det. De gifter seg med en av motsatt kjønn og får barn, og lever et helt normalt liv utad. Men innad sliter de med de homofile lystene og selvforakten hver dag. TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mitt raseri handler om at jeg ble utsatt for en. Jeg hater dere verre enn pesten :) Jeg bryr meg dessverre ikke om personligheten deres.

Men dette går jo i den ander kategorien jeg nevnte. En pedofil overgriper. Det skal man ikke akseptere, og de må straffes.

Jeg vil bare at folk skal se at ikke alle pedofile forgriper seg, og at de har det ufattelig vanskelig med seg selv. Å klare å sette seg inn i andre menneskers smerte, før man hopper rett til hat og forakt. Jeg tror mange av dem selvmedisinerer seg med dop og alkohol, og en del tar nok livet sitt. Det er så enormt stigma rundt dette at de tør ikke gå til psykolog å få hjelp. Jeg tror samfunnet tjener på at det blir mindre fordom rundt dette, for da vil flere søke hjelp.

Jeg er ikke pedofil selv, om tråden kan oppfattes sånn. TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvordan pedofili egentlig funker. De sier jo selv at de ikke bare tenner på barn men også forelsker seg i dem. Hvordan skulle et forhold til et barn funke? En ting er at man ikke kan innlede forhold til et barn, men sånn teoretisk sett vil jo ikke et forhold vare, for hva skjer når barnet passerer en viss alder og blir ung/voksen?

Homofile virker like selektive som heterofile når det kommer til hvem de tenner på og forelsker seg i, men pedofile klumper seg jo sammen i grupper og deler helt vanlige bilder av barn. De virker ikke veldig selektive men mest bare opptatt av å få tilfredsstilt lystene sine. Det er mye som skurrer og som gjør at jeg ikke klarer å se pedofili som en legning på samme måte som homofili og heterofili.

Det er nok svært vanskelig å være pedofil og selv om jeg ikke går rundt og hater alle pedofile må jeg jo innrømme at jeg aldri kunne ha stolt på en pedofil når det kommer til å være sammen med mine barn.

Anonymous poster hash: 90b13...c2e
  • Liker 9
Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvordan pedofili egentlig funker. De sier jo selv at de ikke bare tenner på barn men også forelsker seg i dem. Hvordan skulle et forhold til et barn funke? En ting er at man ikke kan innlede forhold til et barn, men sånn teoretisk sett vil jo ikke et forhold vare, for hva skjer når barnet passerer en viss alder og blir ung/voksen?

Homofile virker like selektive som heterofile når det kommer til hvem de tenner på og forelsker seg i, men pedofile klumper seg jo sammen i grupper og deler helt vanlige bilder av barn. De virker ikke veldig selektive men mest bare opptatt av å få tilfredsstilt lystene sine. Det er mye som skurrer og som gjør at jeg ikke klarer å se pedofili som en legning på samme måte som homofili og heterofili.

Det er nok svært vanskelig å være pedofil og selv om jeg ikke går rundt og hater alle pedofile må jeg jo innrømme at jeg aldri kunne ha stolt på en pedofil når det kommer til å være sammen med mine barn.

Kan noe av svaret ligge i at pedofile i gjennomsnittet har lavere IQ en normalen?

Hva sier siste forskning forresten - er det en psykisk lidelse som skyldes feil i hjernen eller er det en legning?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ikke å formidle aksept og liberalisering for pedofili.

Dette handler heller ikke om de pedofile overgriperne.

Jeg prøver å øke bevisstheten for at ikke alle pedofile er overgripere, og at de sliter sterkt med sin egen legning, og at samfunnet trenger mer forståelse for denne smerten, så flere kan søke hjelp og få et verdig liv. TS

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet heller ikke svaret på alle disse spørsmålene. Jeg tror egentlig det er en viss forskjell på de som forelsker seg i barna, og de grisene som sitter i pedoringer og deler alle mulige bilder og filmer.

Som min venn har forklart meg, så funker tiltrekningen mer mot barn i visse "stemninger" og situasjoner. Altså de fleste tiltrekkes barn som er glade, leker og ler og er viltre. Det er mer sånne preferanser enn at de liker folk med blondt hår o.l.

Sånn sett er forelskelse kanskje litt annerledes enn for homofile og heterofile, men det er fortsatt en forelskelse.

Ang. hvordan forholdet blir når barnet blir eldre, tror jeg er litt vanskelig å finne ut av, da det ikke er så mange som deler sine historier. Men om jeg skal gjette, så vil de fortsatt være like glad i barna når de blir store, bare at den seksuelle tiltrekningen er borte - og noen vil kanskje kunne fortsette forholdet likevel.

For min venn er den seksuelle delen mindre viktig enn kjærlighets-delen. Så om han (teoretisk sett) hadde hatt et forhold med et barn, så hadde han elsket det på samme måte som heterofile. Og jeg tror den kjærligheten ikke hadde forsvunnet når barnet ble stort, og at han ville valgt å fortsette forholdet uten seksuelle handlinger. Det finnes jo heterofile og homofile forhold også hvor man ikke har sex av ulike grunner, men fortsatt elsker hverandre og holder sammen.

Men dette er uansett ikke aktuelt for min venn, da han ikke er en overgriper og har akseptert å leve livet sitt alene.

TS

Skrevet

Jeg har alltid vært veldig bevisst på at det er en stor forskjell på å være pedofil, og å utøve overgrep mot barn. Har alltid syntes utrolig synd på de menneskene som havner i førstnevnte kategori og vil nok alltid føle medlidenhet med de. Det finnes nok ingenting som er mer tabu enn pedofili som legning i dagens samfunn.

Det må være grusomt å tenne på noe som ikke er OK.
Som ikke kan utøves, hverken med bilder, film eller sex.
Noe som aldri kan snakkes om og som aldri blir naturlig for mennesker.
Bære på en evig skam og hate seg selv.

Skulle ønske det var "noe" som kunne gjøres for å hjelpe, men desverre er det lite å gjøre!

• Liker 3
Skrevet

Blindt hat, nei. -Men det er MULIGHETEN for at noen tar seg friheter med mine barn, venners barn, andres barn..

Ekstrem skepsis er vel mer betegnende.

Det er bra at din venn holder seg i skinnet og ikke provoserer frem noe som kan utløse noe. Veldig bra!

MEN som mor, så vet jeg ikke hvor grensene til vennen din er. -Eller til noen andre pedofile. (Regner med at det er like mange forskjeller der som hos alle andre)

Hva om vi prates på gata og jeg har med meg en unge? Badestranda? Er det alle unger, er det kun de barna vedkommende får litt mer kontakt med?

Det er vel usikkerheten mer enn noe.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Blindt hat, nei. -Men det er MULIGHETEN for at noen tar seg friheter med mine barn, venners barn, andres barn..

Ekstrem skepsis er vel mer betegnende.

Det er bra at din venn holder seg i skinnet og ikke provoserer frem noe som kan utløse noe. Veldig bra!

MEN som mor, så vet jeg ikke hvor grensene til vennen din er. -Eller til noen andre pedofile. (Regner med at det er like mange forskjeller der som hos alle andre)

Hva om vi prates på gata og jeg har med meg en unge? Badestranda? Er det alle unger, er det kun de barna vedkommende får litt mer kontakt med?

Det er vel usikkerheten mer enn noe.

Det at foreldre er redd for barna sine er bra. Det er også lurt å fjerne dem fra steder hvis noen virker spesielt opptatt av dem. Man vet jo ikke på forhånd hvem som er overgriper eller ikke.

Det jeg mener med tråden er å ikke dømme en person man vet er pedofil - før han/hun eventuelt forgiper seg. Å akseptere at ikke alle er overgripere.

Min venn går en omvei på 15minutter hver dag til og fra jobb, for å slippe å gå forbi en barnehage. Han gjør det egentlig mest for sin egen skyld - for å slippe å utsette s

eg selv for smerten av å oppleve forbudte følelser og skam. Tror nok mange pedofile unngår situasjoner pga den grunnen.

Det er vanskelig for meg å svare på spørsmål ang. dette, for alle er forskjellige. Det er jo mange pedofile som betrakter barn fra avstand og nøyer seg med det. Men om de snakker med barna, så kanskje de får bedre kjemi, og det blir lettere å bli forelsket og "se for seg" hvordan et eventuelt forhold hadde vært. Men dette gjelder jo alle legninger. Vanskelig å si.

Det er jo også litt som jeg skrev over her at de blir ofte tiltrukket av barn i forskjellige "stemninger" og situasjoner, som glade unger som leker og ler. Så da kan den pedofile bli tiltrukket og få følelser inni seg når h*n ser på en flokk barn som leker. Men blir ikke interessert i ett spesifikt barn. Men dette gjelder selvsagt ikke alle.

Men mange pedofile som ikke er overgripere er veldig dårlige med barn, og vet ikke hvordan man snakker og leker med dem. Dette fordi de konsekvent alltid har holdt seg unna dem og ikke har erfaring med dem.

TS

• Liker 1
Skrevet

Jepp, noen folk bare må ta opp temaet pedofili i en hver setting, virker som noen er helt besatt av temaet. Det er jo stor forskjell på selve legningen og det å faktisk overgripe. Jeg tenker det må være svært vanskelig.

• Liker 4
Skrevet

Hvis pedofile mennesker greier å leve et helt liv, uten å leve ut fantasiene sine, syns jeg det står respekt av dem. De kan ikke noe for at de er pedofile, og at de faktisk kjemper mot såpass sterke impulser, som seksuelle drifter er, er veldig sterkt gjort.

Ingen av dem hadde fått komme i nærheten av mine barn, siden jeg ikke stoler på dem en millimeter, men greier de å leve et helt liv i kamp mot sin egen legning, er de veldig sterke.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det å hate alle pedofile fordi de kanskje kan overgripe seg på barna deres er nesten det samme som å hate alle heterofile kvinner fordi de kanskje kan overgripe seg på mannen deres. Det er veldig lite sannsynlig og ikke en grunn til å generalisere og demonisere en hel gruppe mennesker.

Anonymous poster hash: 77b4a...be9
  • Liker 2
Skrevet

Det å hate alle pedofile fordi de kanskje kan overgripe seg på barna deres er nesten det samme som å hate alle heterofile kvinner fordi de kanskje kan overgripe seg på mannen deres. Det er veldig lite sannsynlig og ikke en grunn til å generalisere og demonisere en hel gruppe mennesker.

Anonymous poster hash: 77b4a...be9

Overhode ikke sammenlignbart.

• Liker 14
Skrevet

bare jeg som synes det er litt overflod av pedofili tråder for tiden?
er enig med ts forresten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som pedofile har mye sterkere drifter enn heterofile. Det virker også noe sykelig, fetisjaktig over det :(

Anonymous poster hash: ab0fc...4d5

• Liker 4
Skrevet

Det virker som pedofile har mye sterkere drifter enn heterofile. Det virker også noe sykelig, fetisjaktig over det :(

Anonymous poster hash: ab0fc...4d5

Det er visstnok sånn at pedofili som oftest ikke er en legning, på samme måte som andre legninger, men en eller annen "sykhet" man kan pådra seg, for eksempel ved å selv ha blitt utsatt for overgrep da man var et barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...