Gå til innhold

Si meg, hva feiler det oss?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Fant ikke andre temaer å putte dette annet enn en generell debatt..

Si meg, hva er galt med alle oss som aldri blir fornøyd!!

Det må alltid være noe som ikke stemmer helt...og ikke minst: er vi i utlandet vil vi hjem og er vi hjemme vil vi ut! :roll: Jobber en på det enes stedet, ville en egentlig hatt jobb det andre stedet..

Har vi ikke jobb er det fælt, men plutselig kommer det masse jobbtilbud etter en intensiv aktiv søkefase- og da må man velge strategisk- noe å klage over igjen! Det blir aldri perfekt liksom..

Ingenting passer etter planen heller: utdanning, jobb, venner som får barn, flytting, bytting av jobb og ....det er enten-eller noen ganger. Og de er alltid noe å slite med eller klage over.

Og når ting faktisk er bra, er den første tanken "dette er for godt til å være sant, når brister boblen?"

På en måte skapes problemer for at det skal være noen? Er de bare jeg som skaper trøbbel for meg selv?

Er de noen psykologer eller andre interesserte der ute som forstår seg på sånt?

:veldigsur: :):roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert på denne måten mennesker stadig har vårt i utvikling. Hadde vi vært fornøyd ville vi kanskej ha levd i steinalderen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Iallefall her i landet er vi så mette at vi har halsbrann.

Vi har så vi klarer oss(vi fleste) har ting vi trenger, får den hjelp vi skal ha.

Vi higer lengre, høyre......vi skulle hatt noen mnd i et virkelig fattig land, kansje pipen hadde fått en annen låt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Slik tenker en som er negativ. Går an å være rimelig fornøyd med tilværelsen selv om det er ting man ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pip har fått en annen låt :-)

Jeg har bodd i et av verdens fattigste, mest korrupte land, og jeg er så utrolig lei av sytinga til folk. Javisst er ikke alt paradisisk perfekt i Norge, men det er søren meg nærmere enn de fleste andre land i verden.

Når det har vært en ulykke f.eks. spør journalistene om "offeret" er fornøyd med hvordan de er behandlet i etterkant. De jakter på noen de kan bruke som syndebukk. Alle er så utrolig opptatt av hva de har KRAV på.

Jeg synes vi har et fantastisk system i Norge, arbeidsledighetstrygd, sykepenger, infrastruktur... you name it.

Men jeg blir jo irritert jeg og, da, når meldekorttjenesten på a-etats nettsider ikke funker, og når skjemaveldet tar helt overhånd. Prøver da å tenke jeg mine venner som ikke engang har personnummer, og slettes ikke arb.ledighetstrygd eller fritt sykehusvalg, eller studielån eller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Slik tenker en som er negativ. Går an å være rimelig fornøyd med tilværelsen selv om det er ting man ønsker

Men hvorfor er man negativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Slik tenker en som er negativ. Går an å være rimelig fornøyd med tilværelsen selv om det er ting man ønsker

Syns du jeg (gjest) som er negativ? I så tilfelle vet du ikke hvA DET VIL SI Å VÆRE NEGATIV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresset ER mye grønnere på andre siden. Sånn har det alltid vært. Man må nesten bare prøve å glede seg over det man har, og ikke sørge over det man ikke har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Jeg blir litt oppgitt over holdninger, men kan skjønne at det kan være vanskelig å snu dem.

Få et annet fokus, tenk øyeblikk, tenk glede, slutt å jage sånn!

Var akkurat på besøk hos dobbeltarbeidende småbarnsforeldre på såkalt beste vestkant. De hadde ikke ro på seg til å sitte ned og slappe av i fem minutter, ble helt stressa av bare å være der! Vi har flere barn og jobber like mye, men vil likevel påstå at vi klarer å lever roligere og mer avslappet.

Men hovedinnlegger - dette høres ut som psykologmat, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Generelt så tyter og klager vi for fornøyelsens skyld - enda så mette og belåtne de fleste av oss er.

Vi blir aldri fornøyde, sånn er det bare. Skamme oss, skulle vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det et sted psykologene burde studere er det jo her på KG, med alt sitt mangfold.

Hvorfor svarer ingen psykologer på hvorfor enkelte folk tenker negativt, klager og alltid skulle ønske de var et annet sted? Folk som alltid skulle ønske de hadde mer og bedre?

På den annen siden kan det da umulig være bra å kun være positiv 24t/døgnet hver dag alltid?

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvem som er de som klager mest. Om det er de som har "alt" eller de som har problemer.

Jeg er vel litt midt i mellom tror jeg. Har problemer og klager litt, men prøver å ha et positivt fokus. Jeg klager for eksempel over at jeg ikke får refusjon for behandling av kronisk sykdom, men gleder meg over at jeg har krykker og leddstøtter. Jeg har dårlig økonomi, men gleder meg over de som vil hjelpe meg å løse opp i vanskelige ting.

Jeg skjønner poenget til trådstrarter i at vi burde være mer fornøyd, men samtidig blir ikke mine smerter borte om det er en med mer smerter et annet sted.

Noen klger mye selv om de tilsynelatende har det bra, men kanskje de ikke har det så bra? Det er bare hver enkelt person som selv kan vurdere hva som er bra for en selv. Det finnes jo de som aldri klager også, og det tror jeg heller ikke er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hva med de som er misfornøyd med tilværelsen som helhet (og ikke alle småtingene) ?

De som alltid vil gjøre noe annet enn det de gjør, og vil være andre steder enn der de er....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte skapes problemer for at det skal være noen? Er de bare jeg som skaper trøbbel for meg selv?

:veldigsur: :):roll:

"Du skal ikkje tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv" Arnulf Øverland

Kanskje vi heller skulle hjelpe de som ikke har det så bra.....

MVH

Saiph

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trådstarter

Det er godt mulig at jeg uttrykte meg uklart og særdeles klosset i innlegget.

Ikke én person har forstått det slik det var ment!

Men slikt kan skje i VR (virtual reality) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer ikke å leve i "nuet," som man sier.

Dette er nemlig ingen enkel oppgave. Det å være her akkurat .

Det er en kunst det går an å øve seg i. Å slå seg selv i huet med "hvor fælt de har det i andre land..." har ingen hensikt. For du har en uro inni deg. Og det er den som driver deg til å skue mot gresset på den andre siden.

Jeg tror heller ikke det handler om å "se positivt" på det, men å rett og slett slappe av og ta livet som det er. Du kan ikke være overalt samtidig, ikke vær så redd for å gå glipp av noe!

Lev. Enkelt å si, vanskelig å gjøre...

Er ikke sikkert jeg heller forstod hva du mente da, men skitt au...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...