AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Fikk en vond rygg for litt siden og ble henvist videre til en røngtenklinikk for å ta en MR av ryggen. Normalt sett når jeg tar prøver eller lignende så har jeg fått et brev om resultatet, men i dag fikk jeg en telefon fra legekontoret om at legen som henviste meg, ville ha meg inn til en time allerede på tirsdag neste uke. Blir litt bekymret jeg Er det normalt om det ikke er noe galt, å få en time så fort for å diskutere resultat?Anonymous poster hash: 24784...4c3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 Irriterende at de ikke kan være litt mere konkrete! Forstår deg godt! Mest sannsynlig er det bare en belastningskade som trenger behandling iform av fysioterapi ol. Men de kunne godt ha skrivd hva det gjaldt.Anonymous poster hash: e78fd...f46
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Irriterende at de ikke kan være litt mere konkrete! Forstår deg godt! Mest sannsynlig er det bare en belastningskade som trenger behandling iform av fysioterapi ol. Men de kunne godt ha skrivd hva det gjaldt.Anonymous poster hash: e78fd...f46 Ja eller iallefall berolige meg med en gang, og ta detaljer senere. Nå skal det sies at jeg bruker en som er vikar for min fastlege. Kan hende at han har andre rutiner. Min fastlege pleier alltid sende meg brev med resultater, og så innkalle meg til time dersom det er noe som trenger behandling. Nå var det liksom bare "kom så fort som mulig for legen vil gå gjennom resultatene med deg" :/ -TSAnonymous poster hash: 24784...4c3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #4 Skrevet 29. mai 2015 Hvorfor spurte du ikke istedet for å spørre og være bekymret her. Det er ingen her som vet det. Du bør også være glad du får time så raskt. Etter en skade måtte jeg vente kjempelenge, hadde vært glad om jeg fikk MR like raskt som deg. Anonymous poster hash: fe613...6f7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #5 Skrevet 29. mai 2015 Åja vent jeg leste feil, du fikk time raskt, ikke MR. Ok men det er uansett bare å ringe og spørre dem. Anonymous poster hash: fe613...6f7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #6 Skrevet 29. mai 2015 Fikk en vond rygg for litt siden og ble henvist videre til en røngtenklinikk for å ta en MR av ryggen. Normalt sett når jeg tar prøver eller lignende så har jeg fått et brev om resultatet, men i dag fikk jeg en telefon fra legekontoret om at legen som henviste meg, ville ha meg inn til en time allerede på tirsdag neste uke. Blir litt bekymret jeg Er det normalt om det ikke er noe galt, å få en time så fort for å diskutere resultat?Anonymous poster hash: 24784...4c3 Det trenger jo ikke være noe alvorligt. Jeg tok bilder av nedre delen av ryggen og fikk ny legetime. De fant skoliose nå i voksen alder. Så var det legen informerte om og at jeg måtte trene for og holde smertene i sjakk. legen vil nok diskutere svaret og evnt behandling videre for at du skal få det bedre. Anonymous poster hash: 6d13a...f47
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #7 Skrevet 29. mai 2015 Hvorfor spurte du ikke istedet for å spørre og være bekymret her. Det er ingen her som vet det. Du bør også være glad du får time så raskt. Etter en skade måtte jeg vente kjempelenge, hadde vært glad om jeg fikk MR like raskt som deg. Anonymous poster hash: fe613...6f7 Fordi hun dama i resepsjonen ikke visste hvorfor. Legene på det legekontoret pleier å være opptatt med pasienter på dagtid og har dermed ikke tid til å ta en masse telefoner i tillegg.Anonymous poster hash: 24784...4c3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #8 Skrevet 29. mai 2015 Bildediagnostiske resultater inneholder mye latin og greske ord som er vanskelig for ikke-helsepersonell å forstå. Så for å unngå at pasienter skal google seg frem til alt mulig tull og få helt panikk så er det bedre at legen forklarer funn og pasienten kan stille spørsmål og få svar. Anonymous poster hash: a9277...636 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #9 Skrevet 29. mai 2015 Bildediagnostiske resultater inneholder mye latin og greske ord som er vanskelig for ikke-helsepersonell å forstå. Så for å unngå at pasienter skal google seg frem til alt mulig tull og få helt panikk så er det bedre at legen forklarer funn og pasienten kan stille spørsmål og få svar. Anonymous poster hash: a9277...636 Helt riktig. Og sekretærene har ikke lov til å opplyse om noe fordi de ikke har den riktige kompetansen, og sannsynligvis heller ikke vet annet enn at de er bedt om å innkalle deg. Du kan jo tenke deg hvordan det hadde blitt om legesekretærer skulle gjøre medisinske vurderinger for å roe deg? Hva om de vurderingene ikke var riktige? Eller om de feilaktig gjorde deg sterkt urolig?Anonymous poster hash: 5e2aa...e37
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #10 Skrevet 29. mai 2015 Har aldri fått MR-resultat i posten, heller ikke andre spesielle tester som vanlig røntgen og EEG. Jeg hadde jo ikke skjønt bæra av det. Er sikkert ikke noe veldig alvorligAnonymous poster hash: d04b6...f2e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #11 Skrevet 29. mai 2015 Har aldri fått MR-resultat i posten, heller ikke andre spesielle tester som vanlig røntgen og EEG. Jeg hadde jo ikke skjønt bæra av det. Er sikkert ikke noe veldig alvorligAnonymous poster hash: d04b6...f2e Sa ikke at jeg fikk resultatene i posten, men at legen min sender meg et brev med resultater og hva jeg burde gjøre og ikke gjøre, om du forstår. Når jeg f.eks tok røngten for ørten år siden, så sendte legen meg et brev om at jeg hadde antydning til prolaps og at jeg burde bestille en time hos legen når jeg fikk tid slik at vi kunne diskutere hva vi skulle gjøre fremover. Eller jeg tar blodprøver og legen sender meg et brev om at jeg f.eks har lavt d-vitamin og at hun har sendt ut en resept på d-vitamin. Bare eksempler altså, men jeg er vant til at min lege gjør dette, og det er beroligende for meg syns jeg -tsAnonymous poster hash: 24784...4c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå