Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #761 Del Skrevet 15. juli 2015 På ingen måte. En god latter forlenger dessuten livet. En evolusjonær fordel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 15. juli 2015 #762 Del Skrevet 15. juli 2015 Pffft, du hadde glemt å logge deg ut, papsen! Men du gammern, hvor mange arter/underarter av lobefinnefisk/kvastefinnefisk finnes det? Nå syns jeg du er litt slem. Ville ikke det bety at selve symbolet på hans standpunkt, faktisk har... utviklet seg? Jeg mener, underarter må jo bety at det har skjedd en utvikling? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 15. juli 2015 #763 Del Skrevet 15. juli 2015 (endret) Nå syns jeg du er litt slem. Ville ikke det bety at selve symbolet på hans standpunkt, faktisk har... utviklet seg? Jeg mener, underarter må jo bety at det har skjedd en utvikling? Nei nei, det blir mer som at det for eksempel finnes flere utgaver av Linux. Gud lagde "lobefinnefisk" v.1.0, så 2.0, 2.5, 3.2 osv... Man blir jo skaper fordi man syns skaping er gøy, veit du. Det er dog litt merkelig at en allmektig skaper ikke har evne til å lage organismer som har mulighet til å gjennomgå evolusjon, da det hadde vært utrolig praktisk å kunne, med tanke på hvor ustabil han lagde planeten de bor på. Endret 15. juli 2015 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 15. juli 2015 Forfatter #764 Del Skrevet 15. juli 2015 Synes du all vitenskap er religion eller gjelder det kun evolusjonen? Vitenskap er en metode eller en prosess, det har ingen ting med forutinntatte meninger å gjøre. Evolusjon er ikke engang en teori vitenskapelig sett, ikke engang en hypotese men en ide. Som aldri er observert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 15. juli 2015 Forfatter #765 Del Skrevet 15. juli 2015 (endret) Pffft, du hadde glemt å logge deg ut, papsen! Men du gammern, hvor mange arter/underarter av lobefinnefisk/kvastefinnefisk finnes det? ja nå er du desperat..... Lobefinnefisken har ikke forandret seg en mm. mer på 400 mill år i.h.t. sirkulære dateringsmetoder. Endret 15. juli 2015 av debatant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 15. juli 2015 Forfatter #766 Del Skrevet 15. juli 2015 Nå syns jeg du er litt slem. Ville ikke det bety at selve symbolet på hans standpunkt, faktisk har... utviklet seg? Jeg mener, underarter må jo bety at det har skjedd en utvikling? merkelig ignorering du holder på med mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #767 Del Skrevet 15. juli 2015 Vitenskap er en metode eller en prosess, det har ingen ting med forutinntatte meninger å gjøre. Evolusjon er ikke engang en teori vitenskapelig sett, ikke engang en hypotese men en ide. Som aldri er observert. Blir du ikke litt lei av å gulpe opp den samme setningen igjen og igjen når du har fått så mange bevis på at den er gal?Anonymous poster hash: dd334...fa0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 15. juli 2015 #768 Del Skrevet 15. juli 2015 Evolusjon er ikke vitenskap, fordi atte om jeg sier "den er aldri observert" nok ganger, blir all forskningen og informasjonen borte, helt av seg selv! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprarenalis Skrevet 15. juli 2015 #769 Del Skrevet 15. juli 2015 Vitenskap er en metode eller en prosess, det har ingen ting med forutinntatte meninger å gjøre. Evolusjon er ikke engang en teori vitenskapelig sett, ikke engang en hypotese men en ide. Som aldri er observert. Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg ler høyt, eller har lyst å bitchslappe litt vett inn i deg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 15. juli 2015 Forfatter #770 Del Skrevet 15. juli 2015 Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg ler høyt, eller har lyst å bitchslappe litt vett inn i deg egentlig er det bare å riste på hodet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 15. juli 2015 #771 Del Skrevet 15. juli 2015 Nei nei, det blir mer som at det for eksempel finnes flere utgaver av Linux. Gud lagde "lobefinnefisk" v.1.0, så 2.0, 2.5, 3.2 osv... Man blir jo skaper fordi man syns skaping er gøy, veit du. Det er dog litt merkelig at en allmektig skaper ikke har evne til å lage organismer som har mulighet til å gjennomgå evolusjon, da det hadde vært utrolig praktisk å kunne, med tanke på hvor ustabil han lagde planeten de bor på. Det er definitivt et godt poeng. Det ville være en hendig tilpasning til de observerbare fakta, dvs det at organismer endrer seg over tid, arter utryddes, andre tilpasser seg nye forhold, etc, etc. Dette ser vi jo over alt hele tiden, og fossillagene er fulle av fossiler som ikke lar seg forklare på andre måter. Og dette er da også det standpunktet den katolske kirken inntar ang evolusjonsteorien. De erkjenner at evolusjonsteorien er en vitenskaplig teori som er i samsvar med virkeligheten, men holder fast på at verden som sådan ble skapt, med evolusjon som et av virkemidlene. Og at bibelen og skapelsesberetningen og så videre, må leses metaforisk, etc, etc, etc. Den mer fundamentalistisk anlagte kreasjonismen har et enormt problem i og med at deres standpunkt ikke er forenlig med observerbare fakta. Pga dette har noen retninger tydd til generell undergravelse av vitenskaplige fakta generelt, eller bare blank benektelse, med setningen "Det viktigste er ikke hva som er sant, men hva man tror!" Eller som Ken Ham sa det: "The Bible says it, I believe it, that settles it!" I en liten forelesning for barn om hvordan man kan se på verden gjennom Ken Hams sk "Bibel-briller". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 15. juli 2015 #772 Del Skrevet 15. juli 2015 Nå syns jeg du er litt slem. Ville ikke det bety at selve symbolet på hans standpunkt, faktisk har... utviklet seg? Jeg mener, underarter må jo bety at det har skjedd en utvikling? Litt slem? La femme mauvaise betyr jo den onde kvinnen, så her har jeg da vitterlig legge meg i selen for å leve opp til brukernavnet mitt. Det morsomme med kvastefinnefisk er at det er kallenavnet på en fiskefamilie, altså betegnelsen brukes om en gruppe fisker med relativt MANGE underarter. Noe som vi gærne anti-kreasjonister betegner som evolusjon. Jeg legger ved lenken til Wikipedias artikkel om "lobe fin fish" - en link som betimelig nok Debatanten også ga meg i de hine hårde. https://en.wikipedia.org/wiki/Sarcopterygii Der kan vi til og med se slektstreet til Debatant, jeg beklager, kvastefinnefisken. Forøvrig inneholder også artikkelen et delavsnitt med tittelen "Evolution". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 15. juli 2015 #773 Del Skrevet 15. juli 2015 ja nå er du desperat..... Lobefinnefisken har ikke forandret seg en mm. mer på 400 mill år i.h.t. sirkulære dateringsmetoder. Pffft, tøysekoppen. Det eneste sirkulære her, er definisjonene dine. Og for de av oss som har hatt et snev av befatning med logikk, vet at sirkulære definisjoner ikke er verdt dopapiret de er skrablet ned på. Hvordan vet du at denne fiskefamilien ikke har forandret seg en millimeter? Slik jeg forstår det, sier du at den ikke har endret seg i det hele tatt. Hva med skøyergjengen enzymer og proteiner og vevskomposisjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 15. juli 2015 #774 Del Skrevet 15. juli 2015 Pffft, tøysekoppen. Det eneste sirkulære her, er definisjonene dine. Og for de av oss som har hatt et snev av befatning med logikk, vet at sirkulære definisjoner ikke er verdt dopapiret de er skrablet ned på. Hvordan vet du at denne fiskefamilien ikke har forandret seg en millimeter? Slik jeg forstår det, sier du at den ikke har endret seg i det hele tatt. Hva med skøyergjengen enzymer og proteiner og vevskomposisjon? Nå vil jeg leke debatant * Den har ikke forandret seg fordi fisk er fisk og fisk avler ikke annet enn fisk. (Det var så mange fisk på en gang at jeg trenger ikke ta møllers tran i dag) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 15. juli 2015 #775 Del Skrevet 15. juli 2015 Nå vil jeg leke debatant * Den har ikke forandret seg fordi fisk er fisk og fisk avler ikke annet enn fisk. (Det var så mange fisk på en gang at jeg trenger ikke ta møllers tran i dag) Men en gang var det en skikkelig kvinnebedårer av en fisk, og han kurtiserte ei fiskedame som kunne ting han ikke kunne. og så hadde han seg med henne, og VIPS! kom det en fiskebaby som fikk de kule egenskapene til mammaen sin, deriblant å kunne puste på land. Men fiskepappaen, som mange andre av sitt kjønn, var ikke videre interessert i noe utover å spre sitt genetiske gods, så han pulte med vanlige fiskedamer også. Og det ble det selvsagt bare fisk av. Hadde han bare visst at barnet hans vokste opp til å bli en smart fisk som kunne puste på landejorda, og etterhvert selv fikk etterfølgere som en eller annen gang utviklet seg til mennesker som endte opp med å spise fisk, så hadde nok fiskepappaen gitt blanke i den der fisketøsen med andre egenskaper. Nå skal jeg spise fisk til middag. Hei hei fisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #776 Del Skrevet 15. juli 2015 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 15. juli 2015 Forfatter #777 Del Skrevet 15. juli 2015 Pffft, tøysekoppen. Det eneste sirkulære her, er definisjonene dine. Og for de av oss som har hatt et snev av befatning med logikk, vet at sirkulære definisjoner ikke er verdt dopapiret de er skrablet ned på. Hvordan vet du at denne fiskefamilien ikke har forandret seg en millimeter? Slik jeg forstår det, sier du at den ikke har endret seg i det hele tatt. Hva med skøyergjengen enzymer og proteiner og vevskomposisjon? Fossilerte lobefinnefisk er nøyaktig like levende lobefinnefisk. En trenger ikke være Einstein for å se at evolusjonen er totalt fraværende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 15. juli 2015 #778 Del Skrevet 15. juli 2015 Fossilerte lobefinnefisk er nøyaktig like levende lobefinnefisk. En trenger ikke være Einstein for å se at evolusjonen er totalt fraværende. Nyere studier sier at dette faktisk ikke stemmer helt, så tilbake til skolebenken med deg, unge mann! https://gsa.confex.com/gsa/2014AM/finalprogram/abstract_242502.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 15. juli 2015 #779 Del Skrevet 15. juli 2015 Nyere studier sier at dette faktisk ikke stemmer helt, så tilbake til skolebenken med deg, unge mann!https://gsa.confex.com/gsa/2014AM/finalprogram/abstract_242502.htm Slutt med de dristige kvinneløynene dine, din krabat! Lobefinnefisk avler bare lobefinnefisk, akkurat som når mennesker avler dyr, og kulere frukter! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #780 Del Skrevet 15. juli 2015 Pffft, tøysekoppen. Det eneste sirkulære her, er definisjonene dine. Og for de av oss som har hatt et snev av befatning med logikk, vet at sirkulære definisjoner ikke er verdt dopapiret de er skrablet ned på. Hvordan vet du at denne fiskefamilien ikke har forandret seg en millimeter? Slik jeg forstår det, sier du at den ikke har endret seg i det hele tatt. Hva med skøyergjengen enzymer og proteiner og vevskomposisjon? Debatant har vel observert den i 400 millioner år, slik at han har sett at den ikke har forandret seg. For dette ER vel observert, min gode Debatant? Eller er det bare en teori? Kanskje ikke engang en hypotese? Kanskje bare en idé? Hvem er det som har observert denne konstantheten gjennom så lang tid?Anonymous poster hash: dd334...fa0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå