Gå til innhold

Festlige Dawkins

debatant

Anbefalte innlegg

Gjest Aragorn II Elessar
1 time siden, debatant skrev:

Evolusjon er heller ikke dokumentert vitenskapelig. Så hvorfor stiller du andre krav til kreasjonisme en evolusjonisme? Det er ikke seriøst. Men bibelen er blitt verifisert et hav avganger vha geologi, astronomi osv. Videre slipper bibelen å omskrives annet hvert år, slik som tidsskriftene du sansynligvis sverger ved. 

Men for å svare på spørsmålet ditt. Så oppstod moderne vitenskap på et bibelsk verdensbilde. Det er da noe.

5f2802482b5fd7dcb6db726c76b12441.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette har du sagt gjennom alle dine svadainnlegg. Det er skjedd mye siden Darwin.

Definerer du gravitasjon på samme måte som Newton?

Astronomi på samme måte som Kepler?

Anatomi på samme måte som Galenius?

Militærstrategi på samme måte som Cæsar?

Anonymkode: 43dc0...845

Kristne Newton og Kelpers oppdagelser var jo basert på bibelen. Men hvorfor blander du dem in her. Du må elske digresjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

5f2802482b5fd7dcb6db726c76b12441.jpg

Lavmålet ditt er bunnløst ser jeg. Men rasjonelle argumenter hadde jeg heller ikke venta :)

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, debatant skrev:

Kristne Newton og Kelpers oppdagelser var jo basert på bibelen. Men hvorfor blander du dem in her. Du må elske digresjoner..

Tror du evolusjon er synonymt med Darwin?

Kan du komme med noen saklige argumenter snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du evolusjon er synonymt med Darwin?

Kan du komme med noen saklige argumenter snart?

Legger du noe annet enn Darwin i evolusjon. I så fall hva legger du i evolusjon? Hva dere kaller evolusjon er aldri observert. Dont blame me.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
3 timer siden, debatant skrev:

Evolusjon er heller ikke dokumentert vitenskapelig. Så hvorfor stiller du andre krav til kreasjonisme en evolusjonisme? Det er ikke seriøst. Men bibelen er blitt verifisert et hav avganger vha geologi, astronomi osv. Videre slipper bibelen å omskrives annet hvert år, slik som tidsskriftene du sansynligvis sverger ved. 

Men for å svare på spørsmålet ditt. Så oppstod moderne vitenskap på et bibelsk verdensbilde. Det er da noe.

Og jeg gjentar meg selv nok en gang:

I så henseende utfordrer jeg deg til å finne artikler som dokumenterer påstandene dine - og nærmere sagt fra vitenskapelig anerkjente kilder hvor det hersker allmen konsensus om riktigheten. 

0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Og jeg gjentar meg selv nok en gang:

I så henseende utfordrer jeg deg til å finne artikler som dokumenterer påstandene dine - og nærmere sagt fra vitenskapelig anerkjente kilder hvor det hersker allmen konsensus om riktigheten. 

0

Nå er det blant annet DU som kaller evolusjon vitenskap, uten en gang vite hva du legger i begrepet evolusjon, uten at det møter kriteriene i den vitenskapelige metode.

Kreasjonisme står det om i bibelen som har lysår større salgstall og troverdighet enn noen vitenskapelige tidsskrifter.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, debatant skrev:

Legger du noe annet enn Darwin i evolusjon. I så fall hva legger du i evolusjon? Hva dere kaller evolusjon er aldri observert. Dont blame me.

Slutt å gjenta deg selv, og begynn å forholde deg til virkeligheten. Dette er det eneste du har sagt gjennom hele diskusjonen, og du hlarer ikke å forholde deg til at det er grundig tilbakevist.

Du har fått en mengde reproduserbare observasjoner. Slutt å tulle.

Vi har lært mye siden Darwins tid. Fag utvikler seg. Du stagnerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, debatant skrev:

Nå er det blant annet DU som kaller evolusjon vitenskap, uten en gang vite hva du legger i begrepet evolusjon, uten at det møter kriteriene i den vitenskapelige metode.

Kreasjonisme står det om i bibelen som har lysår større salgstall og troverdighet enn noen vitenskapelige tidsskrifter.

Jeg tror ikke du har noe begrep om hva vitenskap eller metode er for noe.

Bibelen er ikke en vitenskapelig publikasjon, og skal ikke leses bokstavelig. Bibelen er ikke fagfellevurdert, og er skrevet av mennesker. Den har aldri utgitt seg for å være en vitenskapelig avhandling.

Kan du være saklig snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har lært mye siden Darwins tid. Fag utvikler seg. Du stagnerer.

Og evolusjonsteorien dør en sakte død. Selv om noen holder kunstig liv i den. Hva legger du i evolusjon, om du ikke forholder deg til Darwins lære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du har noe begrep om hva vitenskap eller metode er for noe.

Bibelen er ikke en vitenskapelig publikasjon, og skal ikke leses bokstavelig. Bibelen er ikke fagfellevurdert, og er skrevet av mennesker. Den har aldri utgitt seg for å være en vitenskapelig avhandling.

Kan du være saklig snart?

Vil nok mene at Newtons betraktninger om bibelen gir mer mening enn dine. Han kjente faktisk sin bibel.

Mens forskning omskrives fortløpende, er bibelen evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
15 minutter siden, debatant skrev:

And hope springs eternal ...

0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lafemmemauvaise skrev:

And hope springs eternal ...

0

Jeg har aldri kalt Kreasjonisme vitenskap da det er historie. Og det finnes en bok som er lysår mer populær enn noen tidsskrifter du antar er en sannhetskilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist
Akkurat nå, debatant skrev:

Jeg har aldri kalt Kreasjonisme vitenskap da det er historie. Og det finnes en bok som er lysår mer populær enn noen tidsskrifter du antar er en sannhetskilde.

0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

0

Du trenger ikke projektere ditt problem på meg. Her er ET tema.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og evolusjonsteorien dør en sakte død. Selv om noen holder kunstig liv i den. Hva legger du i evolusjon, om du ikke forholder deg til Darwins lære?

Vil nok mene at Newtons betraktninger om bibelen gir mer mening enn dine. Han kjente faktisk sin bibel.

Mens forskning omskrives fortløpende, er bibelen evig.

Kutt ut!

Nå er det ikke morsomt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kutt ut!

Nå er det ikke morsomt lengre.

Liker du ikke å ekaponere løgnene som støtter ET? Det er vel på tide at de blir avslørt..

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, debatant skrev:

Liker du ikke å ekaponere løgnene som støtter ET? Det er vel på tide at de blir avslørt..

Kan ikke du snart bli saklig? Alt jeg har vist til er solid underbygd vitenskapelig. Du bare fjaser og snakker bort ting. Er du i stand til å føre en fornuftig debatt?

Du kan i det minste henvise til konkrete aspekter, hvis du mener noe er løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
17 timer siden, debatant skrev:

Du trenger ikke projektere ditt problem på meg. Her er ET tema.

If at first you don't succeed, try again:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...