Gå til innhold

Festlige Dawkins

debatant

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Hem mener at Newtons lover kan anvendes innen kvantefysikken?

Du påstod jo det litt lengre opp, snuppelupp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ps! Jeg selger biblioteket mitt. Primært mye faglitteratur innenfor feltene fysikk (kvante-, partikkel- og astrofysikk) kjemi (molekulær- og biokjemi) biologi, anatomi, fysiologi (human), patologi, psykologi, psykiatri, samt annen medisinsk litteratur, språk (tysk, engelsk, fransk, norsk). Utover det finnes det også noe klassisk skjønnlitteratur, samt noe flyplassræl. Inntektene av salget går uavkortet til kreasjonistene. Den eneste boka jeg beholder er den eneste vi trenger: Bibelen. For der står det eneste sanne ord.

PPS! Selger selvsagt også de apokryfiske skrifter. Hvis de ikke er i Bibelen, så er det ikke det sanne ord!

Ppps! Må nå gå utenfor byporten. Jeg er nemlig uren som faen.

Med ditt bibliotek er det vel barnelærdom at både kvantefysikken og relativitetsteorien springer ut av kreasjonisten Maxwells arbeid....

Fremdeles er det håp. Glad du kvitter de med apokryfene. "tommel opp"

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Med ditt bibliotek er det vel barnelærdom at både kvantefysikken og relativitetsteorien springer ut av kreasjonisten Maxwells arbeid....

Vet da faen jeg. Har bare bøkene i hylla som blærefyll. Men jeg har titta litt på bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er på gråten! Alt jeg har lært og studert og lest er jo feil fra ende til annen! Tenk på alle timene jeg brukte på feile pseudohypoteser, de skulle jeg jo heller ha brukt på bibelstudier og misjonering og intens forkynnelse av det eneste sanne ord!

Alt jeg vet er feil! Alt vi - foruten debatant, vår tids Messias - vet er feil! Det var da som ...

:sarkasme:

Ps! Jeg selger biblioteket mitt. Primært mye faglitteratur innenfor feltene fysikk (kvante-, partikkel- og astrofysikk) kjemi (molekulær- og biokjemi) biologi, anatomi, fysiologi (human), patologi, psykologi, psykiatri, samt annen medisinsk litteratur, språk (tysk, engelsk, fransk, norsk). Utover det finnes det også noe klassisk skjønnlitteratur, samt noe flyplassræl. Inntektene av salget går uavkortet til kreasjonistene. Den eneste boka jeg beholder er den eneste vi trenger: Bibelen. For der står det eneste sanne ord.

PPS! Selger selvsagt også de apokryfiske skrifter. Hvis de ikke er i Bibelen, så er det ikke det sanne ord!

Ppps! Må nå gå utenfor byporten. Jeg er nemlig uren som faen.

Jeg veit hvordan du har det! Det var like før jeg kvitta meg med min bok også... Etter en liten stund i tankeboksen, kom jeg frem til at jeg fortsatt gjerne vil lære meg å lage sushi, så jeg beholdt den, men jeg veit fortsatt hvordan du føler det akkurat nå, og det er det som er poenget.

Send en PM om du trenger en skulder å gråte på! Har en kamerat som er jomfru, så han stiller helt sikkert opp. For han er jo all kroppskontakt med damer, det samme som sex, på en måte  :klem: 

Han forstår ikke dette... Etter 60 sider med å diskutere med Mann42, greide han å påstå at han aldri hadde skrevet noe til fyren, så du kan ikke forvente at han er så veldig nøye på hva som har og ikke har blitt skrevet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg veit hvordan du har det! Det var like før jeg kvitta meg med min bok også... Etter en liten stund i tankeboksen, kom jeg frem til at jeg fortsatt gjerne vil lære meg å lage sushi, så jeg beholdt den, men jeg veit fortsatt hvordan du føler det akkurat nå, og det er det som er poenget.

Send en PM om du trenger en skulder å gråte på! Har en kamerat som er jomfru, så han stiller helt sikkert opp. For han er jo all kroppskontakt med damer, det samme som sex, på en måte :klem:

Han forstår ikke dette... Etter 60 sider med å diskutere med Mann42, greide han å påstå at han aldri hadde skrevet noe til fyren, så du kan ikke forvente at han er så veldig nøye på hva som har og ikke har blitt skrevet.

Nei!!! Du må kvitte deg med sushi-boka også. Fra nå av er det usyret brød som gjelder. Fjerde Mosebok forteller deg alt du trenger å vite om mat. Og ikke glem hva Johannes sa: "Spis, drikk, og vær glad" (står lignende flere steder i Bibelen). Så nå har jeg sjekka værmeldinga, men beklageligvis ser det dårlig ut med manna fra oven i den nærmeste tid.

Ble kvitt alle bøkene faktisk. Det kom noen kreasjonister forbi, kjøpte alt, og brente opp hele rukla. Det kan disse tyske kreasjonistene nemlig veldig bra - bokbrenning.

Takk for tilbudet om PM-støtte. Hvis heg mot all formodning oppdager at jeg bare er en pitteliten kvist på evolusjonstreet, så kontakter jeg deg umiddelbart.

Ja, leste i tråden at frelseren debatant beklageligvis lider av selektiv amnesi. Kostelig! :haha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på lobefinnefisken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hu tenker på der du kommenterte en fyr som skrev at man ikke kunne bruke tradisjonelle lover om fysikk, i kvantefysikk, og du svarte at man kunne det om man brukte dem riktig.

Nei!!! Du må kvitte deg med sushi-boka også. Fra nå av er det usyret brød som gjelder. Fjerde Mosebok forteller deg alt du trenger å vite om mat. Og ikke glem hva Johannes sa: "Spis, drikk, og vær glad" (står lignende flere steder i Bibelen). Så nå har jeg sjekka værmeldinga, men beklageligvis ser det dårlig ut med manna fra oven i den nærmeste tid.

Menneh... Usyret sushi?? Fisk blir jo litt som manna nedenfra?

Ble kvitt alle bøkene faktisk. Det kom noen kreasjonister forbi, kjøpte alt, og brente opp hele rukla. Det kan disse tyske kreasjonistene nemlig veldig bra - bokbrenning.

Så flinke de er! Skam over all informasjon som ikke er forsket frem av kreasjonister som levde for hundrevis av år siden!

Takk for tilbudet om PM-støtte. Hvis heg mot all formodning oppdager at jeg bare er en pitteliten kvist på evolusjonstreet, så kontakter jeg deg umiddelbart.

Vi får håpe du slipper det! Det må jo være vondt å innse at man ikke har hovedrollen i universet, og derfor ikke er et unikt og spesielt snøfnugg.

Vi er jo barna til skaperen, så alt handler om oss. Ganske trygt å vite, så da kan vi gjøre hva vi vill, uten bekymring, egentlig.

Ja, leste i tråden at frelseren debatant beklageligvis lider av selektiv amnesi. Kostelig! :haha:

Det er jo en god egenskap å ha da! Uansett hva man blir fortalt, kan man enkelt og greit bare overse det, og fortsette å tro det man allerede har bestemt seg for.

Skulle noen, mot formodning, komme med informasjon som ikke kan bli oversett, er det jo bare å kalle dem løgnere også, og denne kombinasjonen bygger et sterkt fundament for å finne sannheten! Man bestemmer seg for sannheten, og om noen beviser noe annet, er det bare løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det heter fortsatt kvastfinnefisk.

Neste spørsmål:

Hvorfor fantes ikke betalaktamaseproduserende mikroorganismer før antibiotikaperioden?

Hvorfor er ESBL (extended spectrum betalactamase) enda ferskere?

Dette har skjedd innenfor samme art, så hvordan kan det ha seg at dette dateres forskjellig? Det kan ikke ha vært uoppdaget, for det ville tydelig ha vist seg i klinisk behandling av pasienter med infeksjoner forårsaket av disse bakteriene.

Hvorfor kan man påvise en lineær kronologisk utvikling av betalaktamaseproduksjon i én og samme organisme i et tidsspektrum som knapt er 70 år gammelt?

Anonymous poster hash: dd334...fa0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter fortsatt kvastfinnefisk.

Neste spørsmål:

Hvorfor fantes ikke betalaktamaseproduserende mikroorganismer før antibiotikaperioden?

Hvorfor er ESBL (extended spectrum betalactamase) enda ferskere?

Dette har skjedd innenfor samme art, så hvordan kan det ha seg at dette dateres forskjellig? Det kan ikke ha vært uoppdaget, for det ville tydelig ha vist seg i klinisk behandling av pasienter med infeksjoner forårsaket av disse bakteriene.

Hvorfor kan man påvise en lineær kronologisk utvikling av betalaktamaseproduksjon i én og samme organisme i et tidsspektrum som knapt er 70 år gammelt?

Prøver du å si at, at bakterier avler bakterier, beviser at de ikke gjør det? :)

Vi bor i et fritt land, Det ville være trangsynt å ikke kunne kalle lobefinnefisk for lobefinnefisk...

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du å si at, at bakterier avler bakterier, beviser at de ikke gjør det? :)

Det er ingen som tror at en organisme kan føde en annen organisme. Til og med etter all infoen du har fått, forstår du fortsatt ikke det grunnleggende om hva evolusjon handler om, søta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Yme: I could kiss your pointy little head <3

Jeg tror jeg skal bli sånn der Christian Scientist. De hevder nemlig at vi alle er refleksjoner av Gud, og siden Gud er perfekt, så er vi følgelig også perfekte. Sykdom og elendighet eksisterer egentlig ikke, for den perfekte refleksjonen av Gud, dvs. vi mennesker, kan nemlig hverken bli syk eller ha det elendig.

Tralalalala :sarkasme:

Men for å være unntaksvis seriøs i et halvt øyeblikk: In the age of information, ignorance is a choice! Hører du, Debatant?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Du mener vel kvastfinnefisken? Først må vi bli enige om begrepene her, hvis ikke risikerer vi å snakke forbi hverandre. Du får et ord av meg som du skal definere, og så gir du meg et, og slik holder vi på til vi har fått avklart det hele. Her kommer ordet jeg vil at du skal definere:

Evolusjon

Ps! Det er liv å bruke ordbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vel kvastfinnefisken? Først må vi bli enige om begrepene her, hvis ikke risikerer vi å snakke forbi hverandre. Du får et ord av meg som du skal definere, og så gir du meg et, og slik holder vi på til vi har fått avklart det hele. Her kommer ordet jeg vil at du skal definere:

Evolusjon

Jeg skriver konsekvent om lobefinnefisken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Evolusjon

Lykke til. Men jeg tror at dette er det vi kaller en "rekreasjonell umulighet". Jeg refererer her til Douglas Adams "Hitch Hikers Guide to the Galaxy". Du kommer aldri til å få noen definisjon. Men hvis du er en av dem som liker å forsøke på det umulige, hvorfor ikke følge The Guide's oppskrift, og lære deg å fly, mens du allikevel er i støtet?

Arthur Dent klarte det, så hvoror ikke du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Lykke til. Men jeg tror at dette er det vi kaller en "rekreasjonell umulighet". Jeg refererer her til Douglas Adams "Hitch Hikers Guide to the Galaxy". Du kommer aldri til å få noen definisjon. Men hvis du er en av dem som liker å forsøke på det umulige, hvorfor ikke følge The Guide's oppskrift, og lære deg å fly, mens du allikevel er i støtet?

Arthur Dent klarte det, så hvoror ikke du?

Fly kan jeg, det er bare at jeg har problemer med å få til en mindre smertefull landing.

Og hvis jeg ikke får definisjonene, så får jeg begi meg ut på søken etter en sånn der Babelfisk slik at jeg kan forstå hva Debatant prater om. Kanskje det er denne lobefinnefisken vedkommende til stadighet henviser til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg skriver konsekvent om lobefinnefisken.....

Det kan så være, men nå ba jeg deg pent om å definere et ord: Evolusjon

Kom igjen, dette greier du fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan så være, men nå ba jeg deg pent om å definere et ord: Evolusjon

Kom igjen, dette greier du fint!

Du kunne jo Google lobefinnefisk om du ønsker å delta her :)

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger Darwisk evolusjon til grunn for evolusjon. Men jeg ser at dere er inkonsekvente med alle definisjoner når dere forsvarer evolusjonen.

Så jeg er spent på din definisjon av ordet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Du kunne jo Google lobefinnefisk om du ønsker å delta her :)

Det har jeg gjort, men der kom det bare opp treff fra ymse norske debattfora.

Og nå må du definere evolusjon, lille hjertet, quid pro quo vet du ;)

Forresten, vi evolusjonister skal ha en uformell sammenkomst i morgen. Vil du også komme? Vi har kaker og brus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bor i et fritt land, Det ville være trangsynt å ikke kunne kalle lobefinnefisk for lobefinnefisk...

Jeg prøver å gi deg et observerbart fenomen - nemlig at en del grampositive bakterier har utviklet en evne til å oppløse betalaktamringer for å sikre sin egen overlevelse, og at dette er en evne som replikeres i genomet. Dette oppstod som en adaptiv respons på behandling med antibiotika, og videreføres i replikasjoner. Etter hvert som man har endret behandlingsstrategier har bakteriene respondert med ESBL. Dette er observert og dokumentert. Slik resistens fantes ikke før man begynte med antibiotikabehandling, og før slik behandling hadde eksistert en god periode.

Kan du ikke bare gi opp? Hvorfor vil du ikke en gang prøve å forstå?

Det er ikke trangsynt å kalle kvastfinnefisken for det den faktisk heter. Det står meg fritt å referere til deg som Supertullekverulanten, men hvis jeg vil at folk skal skjønnehvem jeg snakker om bør jeg nok heller kalle deg Debatant.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...