Gå til innhold

Kontaktlinser til 11-åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke man bør begynne med linser før man er voksen nok til å sørge for den nødvendige hygienen selv, uten at mor må mase.



Anonymous poster hash: 91d62...6c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke man bør begynne med linser før man er voksen nok til å sørge for den nødvendige hygienen selv, uten at mor må mase. Anonymous poster hash: 91d62...6c3

Tro det eller ei, men en 11-12åring kan fint sørge for nødvendig hygiene uten mas fra mor. Jeg klarte det helt fint selv på den alderen

Anonymous poster hash: b89a1...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Ærlig talt, jeg har brukt linser hver dag hele dagen i 22 år nå, siden jeg selv var tolv. Aldri hatt noe problemer. Før hadde jeg et par briller i reserve, men brukte dem aldri så jeg har slutta helt med det og. Det er noen som sliter med å ha linser på hele tiden, men langt i fra alle.

Jeg vil si det kommer an på 11-åringen, og selvfølgelig vil optikeren kunne mene best om det hele.

Vi som jobber i optikk anbefaler å ha en brille til og avlaste øynene med. Det er ikke bra og kun bruke linser, det er noe leverandørene av linser også anbefaler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som jobber i optikk anbefaler å ha en brille til og avlaste øynene med. Det er ikke bra og kun bruke linser, det er noe leverandørene av linser også anbefaler.

Tipper det er en slags sammensvergelse i bransjen. Klart de tjener mer penger totalt sett på om folk har både linser og briller.

Anonymous poster hash: 2bd3e...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Tipper det er en slags sammensvergelse i bransjen. Klart de tjener mer penger totalt sett på om folk har både linser og briller.

Anonymous poster hash: 2bd3e...f95

Det handler mer om øyehelse enn penger. Men det er klar jeg ser mer dårlige etter for mye linsebruk enn de som ikke jobber med det. Selv øyelegene sier det samme som oss og de tjener ikke en krone på det😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min fikk kontaktlinser nå, han var 9 år, de bruker han helst når han er i aktivitet, men jeg siden han er av typen som foretrekker briller så bruker han dem når han vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare optikere eller øyelege som har sett barnet som kan avgjøre det.

En brille i bakhånd må man uansett alltid ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...