Gå til innhold

Får jeg dekt operasjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt usikker på når det kommer til dette.

Jeg hadde operert i underlivet først og fremst fordi jeg var misfornøyd, samtidig begrunn av ubehag når jeg gikk, og jeg fikk gnagsår.

Begrunn av at min lege ikke undersøkte meg fikk jeg ikke dekt noe.

Nå etter operasjonen ser alt veldig rart ut, jeg har to klumper som stikker ut, det er skjevt og man ser med engang at det er operer begrunn av alt det.

Derfor lurer jeg på om jeg kan gå hos min lege å høre om en ny operasjon?

Om ikke, er det noen som vet av en dyktig lege i Norge/utlandet som er god på dette området?

Jeg undersøkte mye i rundt 2 år før jeg bestemte meg for å gå gjennom dette også, jeg hadde en som var veldig dyktig på dette området, visste om 2 andre som jeg også pratet med og fikk sett bilder osv. som også var der. Men jeg ble ikke fornøyd igjen, selv om jeg ikke angrer et sekund på at jeg gjorde dette.

Anonymous poster hash: 2f16c...2b5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke dekket det når det bare er kosmetisk der nede. Ubehaget er vekke, og det er ubehag som er grunn til å få dekket.

Anonymous poster hash: d2aa9...4d3
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet av noen som er veldig dyktig på dette område da?:) Pris er ikke noe som kommer i veien, jeg vil bare få et bra resultat denne gangen :)

AnonymBruker
Skrevet

Du får gå og snakke med fastlegen din om dette og høre på hva han sier.

Husk og på at en operasjon vanligvis trenger fra 6 til 12 måneders tilheling og tilpasning til slik det blir i fremtiden.

Anonymous poster hash: 37288...f36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får gå og snakke med fastlegen din om dette og høre på hva han sier.

Husk og på at en operasjon vanligvis trenger fra 6 til 12 måneders tilheling og tilpasning til slik det blir i fremtiden.

Anonymous poster hash: 37288...f36

Det vet jeg :)

Blir uansett ikke før om et år før det blir igjen :)

Skrevet

Først bør du jo klage til den som har gjort inngrepet. Vedkommende kan forklare hva som er galt, så kan du vurdere etterpå om du har tillit til at det ikke skyldes personlig feil fra operatøren, om du vil ha ham/henne til å korrigere det eller en annen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som misdannelser og da burde du kunne få det dekket av det offentlige. Misdannelse blir ikke ansett som kosmetisk.

Anonymous poster hash: 64452...8fd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er dekt for noe? Har aldri hørt om den sykdommen.

Anonymous poster hash: d2b57...2dc
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som misdannelser og da burde du kunne få det dekket av det offentlige. Misdannelse blir ikke ansett som kosmetisk.

Anonymous poster hash: 64452...8fd

Da får jeg høre med legen:)

Ja det ut som ei hel røre der nede nå, og som at jeg har 4 kjønnslepper fordi det er så tydelig skjært vekk, og skeivt.

Tusen takk for mange seriøse svar her forresten!:)

AnonymBruker
Skrevet

Da får jeg høre med legen:)

Ja det ut som ei hel røre der nede nå, og som at jeg har 4 kjønnslepper fordi det er så tydelig skjært vekk, og skeivt.

Tusen takk for mange seriøse svar her forresten! :)

Har man ikke fire kjønnslepper da? Ytre og indre :P

Anonymous poster hash: 9ea5b...597

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var også en ting til jeg lurte på.

Jeg mener dette er en operasjon dette er jeg skulle fått dekt pga. fysiske plager også.

Jeg har ikke hatt mye smerter, men det har kjentes veldig ekkelt ut da jeg har gått, og jeg fikk gnagsår.

Da jeg tok opp dette med min lege avviste hun det uten å se på det engang.

Da jeg snakket med en annen lege om det senere mente hun at dette var noe som skulle bli dekt.

Når jeg allerede har betalt for dette pga. jeg ville bli fortest mulig ferdig med det. Er det noe jeg kunne fått gjort noe med nå?

AnonymBruker
Skrevet

Har man ikke fire kjønnslepper da? Ytre og indre :P

Anonymous poster hash: 9ea5b...597

Jo....de fleste har vel fire kjønnslepper! To indre og to ytre..

Anonymous poster hash: c7b72...106

Skrevet

Det var også en ting til jeg lurte på.

Jeg mener dette er en operasjon dette er jeg skulle fått dekt pga. fysiske plager også.

Jeg har ikke hatt mye smerter, men det har kjentes veldig ekkelt ut da jeg har gått, og jeg fikk gnagsår.

Da jeg tok opp dette med min lege avviste hun det uten å se på det engang.

Da jeg snakket med en annen lege om det senere mente hun at dette var noe som skulle bli dekt.

Når jeg allerede har betalt for dette pga. jeg ville bli fortest mulig ferdig med det. Er det noe jeg kunne fått gjort noe med nå?

hva kostet det?

For en uforskammet lege som ikke engang ville se på det. Reserverer leger seg mot det også? Vedder på du er ung. Hadde en godt voksen dame kommet hadde nok legen gjort jobben sin. Typisk å ikke bli tatt på alvor, og med et så sårt/flaut problem som underlivet. Man forteller om noe som man gjerne må manne seg opp for å ta grep i, for å så bli ignorert. Hadde følt meg en smule krenket om legen ikke engang ville se på det..Blankt avise pasienter på den måten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hva kostet det?

For en uforskammet lege som ikke engang ville se på det. Reserverer leger seg mot det også? Vedder på du er ung. Hadde en godt voksen dame kommet hadde nok legen gjort jobben sin. Typisk å ikke bli tatt på alvor, og med et så sårt/flaut problem som underlivet. Man forteller om noe som man gjerne må manne seg opp for å ta grep i, for å så bli ignorert. Hadde følt meg en smule krenket om legen ikke engang ville se på det..Blankt avise pasienter på den måten.

Det kostet 30.000

Jeg brukte hele stipendet mitt på det, pluss penger jeg sparte opp en god stund, men jeg angrer meg ikke.

Men jeg synes jeg skulle fått dekt det ja, i og med det ikke bare var for kosmetiske årsaker.

Nei jeg ble faktisk sjokkert slik hun avviste meg, for jeg har alltid vært veldig fornøyd med fastlegen min, og har alltid hatt henne.

Og dette er noe jeg også aldri har tatt opp med noen før, jeg har samlet ekstremt mye mot for å gå til legen med dette, for dette er noe jeg har hatt så ekstremt mye skam over.

Må legge til at hun sa hun ville sjekke meg, men hun sa også at jeg uansett ikke ville få dekt dette, så da ville jeg heller ikke bli undersøkt om det ikke var en mulighet pga. all denne skammen. Jeg har aldri vist underlivet mitt for noen, så å bare dra av buksene mine og bli undersøkt, selv om det er en lege var ikke bare bare for meg.

Skrevet

Det kostet 30.000

Jeg brukte hele stipendet mitt på det, pluss penger jeg sparte opp en god stund, men jeg angrer meg ikke.

Men jeg synes jeg skulle fått dekt det ja, i og med det ikke bare var for kosmetiske årsaker.

Nei jeg ble faktisk sjokkert slik hun avviste meg, for jeg har alltid vært veldig fornøyd med fastlegen min, og har alltid hatt henne.

Og dette er noe jeg også aldri har tatt opp med noen før, jeg har samlet ekstremt mye mot for å gå til legen med dette, for dette er noe jeg har hatt så ekstremt mye skam over.

Må legge til at hun sa hun ville sjekke meg, men hun sa også at jeg uansett ikke ville få dekt dette, så da ville jeg heller ikke bli undersøkt om det ikke var en mulighet pga. all denne skammen. Jeg har aldri vist underlivet mitt for noen, så å bare dra av buksene mine og bli undersøkt, selv om det er en lege var ikke bare bare for meg.

Om de er en viss lengde (10cm eller noe) vil du få det dekt. Er usikker hvor lange, men det er mulig å få det dekket, så det var en skikkelig tåplig kommentar av legen. Før hun hadde sett noe som helst liksom. Står en del om det på nettet. Synes du burde klage, bare på at legen oppførte seg uproffesjonel i seg selv er ille når det er et så sårt og tabu tema.

AnonymBruker
Skrevet

Nei du får ikke dekt kosmetiske operasjoner eller retting av kosmetisk operasjon av staten.
Det er alltid en risiko ved operasjon, så kirurgen din har heller ikke noen pliktet garanti å gi deg - men vil anbefale deg å kontakte han/hun igjen å be han se på det kostnadsfritt for å ihvertfall fortelle deg hva som har gått galt slik at det blir lettere for deg å finne en egnet lege. Du bør forsåvidt gi det tid, om du nettopp gjorde operasjonen er det jo ikke rart at det er to hovne klumper, det tar tid (mange måneder) å lege og opp til et år før det ser ut som det skal igjen.

Håper dette eksempelet kan være en advarsel for andre som ønsker å ta slike inngrep, det er ALLTID en risiko, ikke bare utseendemessig, men det er også mange som får nedsatt følelse eller smerter der nede resten av livet.

Anonymous poster hash: 16efe...b61
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei du får ikke dekt kosmetiske operasjoner eller retting av kosmetisk operasjon av staten.

Det er alltid en risiko ved operasjon, så kirurgen din har heller ikke noen pliktet garanti å gi deg - men vil anbefale deg å kontakte han/hun igjen å be han se på det kostnadsfritt for å ihvertfall fortelle deg hva som har gått galt slik at det blir lettere for deg å finne en egnet lege. Du bør forsåvidt gi det tid, om du nettopp gjorde operasjonen er det jo ikke rart at det er to hovne klumper, det tar tid (mange måneder) å lege og opp til et år før det ser ut som det skal igjen.

Håper dette eksempelet kan være en advarsel for andre som ønsker å ta slike inngrep, det er ALLTID en risiko, ikke bare utseendemessig, men det er også mange som får nedsatt følelse eller smerter der nede resten av livet.

Anonymous poster hash: 16efe...b61

Skal prate med de som opererte meg i morgen. Vi snakkes flere ganger i måneden, så de er veldig flinke til å følge meg og spør om hvordan det går. Så da får jeg vell høre litt mer.

Det er heller ikke kjempe lenge siden jeg opererte, men jeg har ikke sjans til å sitte, eller være borti i det heletatt. Jeg får ikke til å tørke meg etter jeg har vært på do, så jeg må alltid dusje etter vær gang jeg tisser. Men det gjør også vondt begrunn av dusj strålene, så jeg må være veldig forsiktig der. Der jeg var forrige uke å sjekket meg besvimte jeg fordi hun var såvidt var borti fordi det rett og slett var så ekkelt og vondt. Og de syntes det var veldig rart at det var slik etter så god tid etter operasjonen. Dette går selvfølgelig ut over skole også, som gjør det ekstra kjipt.

Som sagt angrer jeg meg ikke et sekund. Jeg vil verken anbefale eller anbefale dette for noen, for det kommer helt an på personen, enten om det er begrunn av medisinske årsaker, eller kosmetisk.

Det er en risiko ved dette, og det var noe jeg tenkte grundig om først. Så nå lurer jeg bare på om dette er noe jeg kan få dekt, eller om jeg er nødt til å betale neste operasjon selv om det ikke blir bedre.

Selv om neste inngrep ikke lykkes heller, er det noe jeg fint kan leve med. Det var noe jeg tenkte grundig over først :)

AnonymBruker
Skrevet

Skal prate med de som opererte meg i morgen. Vi snakkes flere ganger i måneden, så de er veldig flinke til å følge meg og spør om hvordan det går. Så da får jeg vell høre litt mer.

Det er heller ikke kjempe lenge siden jeg opererte, men jeg har ikke sjans til å sitte, eller være borti i det heletatt. Jeg får ikke til å tørke meg etter jeg har vært på do, så jeg må alltid dusje etter vær gang jeg tisser. Men det gjør også vondt begrunn av dusj strålene, så jeg må være veldig forsiktig der. Der jeg var forrige uke å sjekket meg besvimte jeg fordi hun var såvidt var borti fordi det rett og slett var så ekkelt og vondt. Og de syntes det var veldig rart at det var slik etter så god tid etter operasjonen. Dette går selvfølgelig ut over skole også, som gjør det ekstra kjipt.

Som sagt angrer jeg meg ikke et sekund. Jeg vil verken anbefale eller anbefale dette for noen, for det kommer helt an på personen, enten om det er begrunn av medisinske årsaker, eller kosmetisk.

Det er en risiko ved dette, og det var noe jeg tenkte grundig om først. Så nå lurer jeg bare på om dette er noe jeg kan få dekt, eller om jeg er nødt til å betale neste operasjon selv om det ikke blir bedre.

Selv om neste inngrep ikke lykkes heller, er det noe jeg fint kan leve med. Det var noe jeg tenkte grundig over først :)

Edit: Jeg vil verken ikke anbefale dette eller anbefale det.

Skrevet

Dersom kirurgen har gjort en dårlig jobb har du rett å klage. Alt man kjøper kan man klage på, forbrukerskjøpsloven eller noe. Dersom noe går helt gale så må du kontakte kirurg og klage, og om han ikke hører så kontakter du forbrukerrådet. Altså at det gjør så vondt enda og er klumpete. Det betyr at der fortsatt gror, så du må vente til det slutter å gjøre vondt til å få endelig resultat. Viss resultatet fortsatt er stygt så klager du. Men man må vente 6mnd, noen ganger 1 år før det blir helt normalt. Nå vet jeg ikke hvor lenge siden du ble operert. Men når det fortsatt gjør vondt så tipper jeg det ikke er så lenge siden.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom kirurgen har gjort en dårlig jobb har du rett å klage. Alt man kjøper kan man klage på, forbrukerskjøpsloven eller noe. Dersom noe går helt gale så må du kontakte kirurg og klage, og om han ikke hører så kontakter du forbrukerrådet. Altså at det gjør så vondt enda og er klumpete. Det betyr at der fortsatt gror, så du må vente til det slutter å gjøre vondt til å få endelig resultat. Viss resultatet fortsatt er stygt så klager du. Men man må vente 6mnd, noen ganger 1 år før det blir helt normalt. Nå vet jeg ikke hvor lenge siden du ble operert. Men når det fortsatt gjør vondt så tipper jeg det ikke er så lenge siden.

Ja jeg får gjøre det, de sa at om jeg ikke ble fornøyd, fikk jeg komme tilbake å rette på det, det var de veldig klar på:) Jeg vet bare ikke om jeg har så lyst til å gjøre det på samme plass. Derfor lurer jeg på om jeg får noe dekt. Og om jeg hadde gjort det i utlandet, for de jeg gjorde det hos her i Norge er vell de aller mest erfarne og flinkeste på dette området her.

Jeg var hos lege forrige uke. Jeg tok opp det med smertene osv. og de sa det ikke skulle være slik. Men hun jeg pratet med hadde ikke peiling på noe på dette området, hun var veldig ung og hadde aldri vært borti dette før. Men alle jeg har pratet med har vært veldig klar på at slike smerter skal jeg egentlig ikke ha nå, om det ikke er noe galt. For det har gått såpas lang tid at smertene egentlig ikke skal være der lengre.

Jeg fikk høre jeg kunne gå tilbake som normalt på skole osv. etter 3 uker. Nå har det gått mer enn 8 uker og jeg får ikke til å gå på do, sitte, dusje underlivet, klarer ikke å gå tilbake på skole.

Så jeg får bare smøre meg med tålmodighet å se egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...