Catlin Skrevet 31. august 2004 #1 Skrevet 31. august 2004 Hva er ditt beste tips på hva man bør se eller bruke tid på i London. Skal dit på helgetur.
Fakse Skrevet 31. august 2004 #2 Skrevet 31. august 2004 De røde bussene med guide som går på faste ruter rundt i byen. Man kan hoppe av og på hvor man vil dersom man kjøper en dagsbillett, og man får både en god guide og transport til alle interessante steder.
Gjest bare innom Skrevet 1. september 2004 #3 Skrevet 1. september 2004 Jeg ville absolutt anbefale deg og gå på en eller anne av de flotte musicalene de har i London... dette er jo noe de er svært kjent for, og ikke bare er stykket bra, men selve theaterene er jo kjempefine i seg selv. Ellers er det veldig koselig i Covent Garden.. kafè liv, shopping og atmosfære. Du har også det store "pariser hjulet" hvor du får god oversikt over hele byen... det er en fin opplevelse... og ellers er det mye annet fint... : Madame Tussaud, London Dungeons (skrekk kammer), Oxford street for shopping... osv.... Ha en fin helg!
maiia Skrevet 1. september 2004 #4 Skrevet 1. september 2004 www.ticketservice.no Anbefaler deg å kjøpe billetter til transport, musicals og andre attrasjoner på forhånd, se linken ovenfor. En helg er kort tid, og jeg hater å bruke den tida til å stå i kø! Du får også kjøpt billetter til ulike severdigheter på sightseeingbussene, bla. Madame Thussauds som anbefales. Ellers anbefaler jeg Harrods, Covent Garden, Oxford Street, Notting Hill
wok Skrevet 1. september 2004 #5 Skrevet 1. september 2004 Camden Marked står alltid på min "to do" liste når jeg er i London. Det er en hel bydel med marked både ute og inne. Nytt og brukt, design og søppel, mye å se på og pengene brenner i lomma.
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2004 #6 Skrevet 1. september 2004 Camden Marked står alltid på min "to do" liste når jeg er i London. Det er en hel bydel med marked både ute og inne. Nytt og brukt' date=' design og søppel, mye å se på og pengene brenner i lomma.[/quote'] Jepp, tiltredes. Etter en stund løses dog brannproblemet av seg selv, fordi det er tomt... Camden Lock på søndag er et must!
Sita Skrevet 1. september 2004 #7 Skrevet 1. september 2004 www.ticketservice.no Anbefaler deg å kjøpe billetter til transport, musicals og andre attrasjoner på forhånd, se linken ovenfor. En helg er kort tid, og jeg hater å bruke den tida til å stå i kø! Du får også kjøpt billetter til ulike severdigheter på sightseeingbussene, bla. Madame Thussauds som anbefales. Ellers anbefaler jeg Harrods, Covent Garden, Oxford Street, Notting Hill Harrods er favoritten, synes også den kjempestore leketøysbutikken(som jeg sjølsagt ikke husker navnet på nå, grrr) er verdt et besøk
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2004 #8 Skrevet 2. september 2004 Foresten; markedet i Portobello Road hver lørdag er også genialt! Både klassikere til klassikerpris og tyvegods til innbruddspris, faktisk! Nesten så man tar seg i å kikke etter Hugh Grant og Julia Roberts.
Holly Hobbie Skrevet 2. september 2004 #9 Skrevet 2. september 2004 Lekebutiken heter Hamley's. Jeg ville sjekket hva som er paa programmet paa Royal Opera House i Covent Garden. Et aerverdig bygg med balletter og operaer i verdensklasse. Dessuten litt mer "finkulturelt" enn musikalene som "alle" ser.
Arkana Skrevet 2. september 2004 #10 Skrevet 2. september 2004 Er du glad i bøker så ta T-banen til Leicester Square eller Tottenham Court Road og vandre oppover (eller nedover, avhengig av hvilken stasjon du gikk av på) Charing Cross Road. Bokhandel etter bokhandel, bl.a. Foyles som er (eller var inntil nylig i allefall) verdens største bokhandel.
Veronal Skrevet 2. september 2004 #11 Skrevet 2. september 2004 Kan anbefale Original London Walks - har alltid lurt på hva det var og da jeg var der i helga fikk vi med oss en Jack the Ripper-walk. Mange forskjellige tema å velge mellom, mange turer hver dag og hver tur varer 2 timer og koster £5.50. Du finner brosjyrer på hotellet ditt, garantert. Ellers er Kew Gardens en opplevelse av de store (Royal Botanical Gardens) - hvis du liker sånt, dah.
Gjest StoreSky Skrevet 2. september 2004 #12 Skrevet 2. september 2004 Camden Marked står alltid på min "to do" liste når jeg er i London. Det er en hel bydel med marked både ute og inne. Nytt og brukt' date=' design og søppel, mye å se på og pengene brenner i lomma.[/quote'] ååå, har ikke vært i London siden..? ifjor..? *sukk*
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2004 #13 Skrevet 3. september 2004 Mitt beste råd når det gjelder London er å ikke dra dit... ALLE andre byer i England/Storbritannia er koseligere enn London, det er bare stress, mas, altfor mye folk og det er like dyrt eller dyrere enn hjemme. Det er nå min mening. Jeg var både i London og flere andre byer senest nå i august og var sjeleglad da bussen svingte ut på motorveien i nærheten av Wembley og la London bak seg!
Catlin Skrevet 4. september 2004 Forfatter #14 Skrevet 4. september 2004 Vel, gjest - det kommer vel an på hva man vil se, eller? Hvis jeg gjerne vil se "Big Ben" og "Camden Marked", så blir det jo vanskelig å dra noen andre steder.
Gjest 1111 Skrevet 5. september 2004 #15 Skrevet 5. september 2004 Camden Marked står alltid på min "to do" liste når jeg er i London. Det er en hel bydel med marked både ute og inne. Nytt og brukt' date=' design og søppel, mye å se på og pengene brenner i lomma.[/quote'] Henger meg på denne.
Peluche Skrevet 5. september 2004 #16 Skrevet 5. september 2004 Vel, gjest - det kommer vel an på hva man vil se, eller? Hvis jeg gjerne vil se "Big Ben" og "Camden Marked", så blir det jo vanskelig å dra noen andre steder. For det første er Big Ben ingenting å se. Marked finner du andre steder, med bedre utvalg, lavere priser og hyggeligere omgivelser. Synes London er ganske oppskrytt jeg også. Og man får jo ikke skikkelig frokost på hotellene der heller jo.
Gjest Paff Skrevet 13. september 2004 #17 Skrevet 13. september 2004 I LONDON, og skal dit nå til helgen selv! *Portobello Road Market lørdag er et must - der så jeg også fake designvesker sist jeg var der, men de var latterlig dyre (men pruting MÅ til) *En skikkelig stor engelsk frokost i f.eks en trendy kafè i Notting Hill er digg! *Jeg har aldri vært i Madame Tussauds men nå MÅ jeg snart få det med meg.. *TopShop er snopebutikken, billige trendklær i flere etasjer, den største er i begynnelsen av Oxford Street *En konsert med et superartist/band en operaforestilling eller musikal, en teateroppsetning...DETTE ER BYEN!!
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #18 Skrevet 14. september 2004 Få med deg en fotballkamp, forresten! Du vil lære en haug med engelske bannord og regler du ikke ante fantes. Hvis du ikke er interessert i fotball, så finn en kamp i lavere divisjoner. Billigere inngang og enda mer harry supportere - ergo også enda mer sjelfull banning...
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #19 Skrevet 14. september 2004 I LONDON, og skal dit nå til helgen selv! Jeg også! Gleder meg til en hel uke i London.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå