Gå til innhold

Meninger om denne lønnen?


Flynn

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om fulltidsjobb i en hyggelig bedrift. De tilbyr meg 325 600 kr i årslønn før skatt. Det blir ca 17 600 kr utbetalt i lønn i måneden hvis jeg betaler 35 % skatt. Er det riktig? Hva synes dere om denne lønnen? Jeg er forresten 23 år og har ingen relevant utdanning for jobben, men det krevde de heller ikke. I tillegg krevde de førerkort og spør nå om jeg planlegger å bruke egen bil til jobb, fordi de sier det kan bli noen kjøreoppdrag. Jeg har hørt at jeg da burde kreve kjøregodtgjørelse. Skal jeg kreve det for reiseveien til og fra jobb eller kun kjøreoppdrag jeg gjør mens jeg er på jobb? Vil jeg med denne lønnen ha råd til å leke en leilighet på 5000-6000 i måneden? Blir veldig takknemlig for svar fra dere, jeg er litt clueless på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lønnen virker ok for meg iom at stillingen ikke krever noen form for utdanning og du ikke har relevant erfaring.

Kjøregodtgjørelse kan du kreve for kjøring på jobb. Reiseveien til og fra dekker ikke arbeidsgiver.

Jeg tror 35% er for mye, så du sitter nok igjen med litt mer enn du har beregnet. Men nok til å betale 5000-6000 i leie burde det uansett være.

Anonymous poster hash: b0c12...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av andre fradrag osv så burde du ha drøye 20.000 utbetalt i mnd. Google skattekalkulator, så kan du finne en kalkulator hvor du kan beregne det nøyaktig :-)

Anonymous poster hash: b0c12...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...