Gå til innhold

Øm kul i brystvegg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har oppdaget en liten øm kul i brystveggen nylig. Den er bevegelig og må ha oppstått ganske nylig. Det er ikke brystkjertel så hva kan det være?

Anonymous poster hash: 37026...c6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Cyste?

Er den ruglete, glatt?

Pleier å be alle pasientene mine å oppsøke legen når de oppdager kuler eller andre forandringer i brystene. Det er som oftest ufarlige forandringer, men det skal alltid tas alvorlig

Anonymous poster hash: f4896...683
AnonymBruker
Skrevet

Cyste?

Er den ruglete, glatt?

Pleier å be alle pasientene mine å oppsøke legen når de oppdager kuler eller andre forandringer i brystene. Det er som oftest ufarlige forandringer, men det skal alltid tas alvorlig

Glatt, synes ikke utenpå huden.

Skrevet

Det at den er bevegelig skal sannsynligvis utelukke mulighet for at det er kreft eller annet farlig. I de fleste tilfeller er det noe som jeg ikke husker hva heter, men som er helt ufarlig og uten noen helsemessige konsekvenser.

Det er uansett best å bestille time hos fastlegen som blant annet skal henvise deg til biopsi.

AnonymBruker
Skrevet

Glatt, synes ikke utenpå huden.

Mest sannsynlig en cyste.

Gå til fastlegen, som vil undersøke deg og evt henvise deg til BDS. Er du under 30 år vil det bli tatt ultralyd, evt drenasje av cysten om den er stor og plagsom. Væsken vil rutinemessig bli sendt inn til lab for å bekrefte diagnosen

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kjenner dere disse kulene? Jeg har mange klinkekule str (litt større) kuler i det ene brystet mitt, ikke langs kanten men nærmere areola. Har bare tenkt at det er fett jeg

Anonymous poster hash: 61ee6...232

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...