Gå til innhold

Jeg vil ikke ha mat


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må først si at det er ingenting som feiler meg psykisk her, så ikke steng tråden og be med å ringe mental helse bare pga matlysten min er litt teit her :P

Jeg har bare dårligere og dårligere matlyst for tiden. I dag har jeg dog tilbringet halve dagen på toalettet, så det er kanskje ikke så rart at det er vanskelig å spise noe. Har likevel fått i meg litt grove baguetter (ca 1 sånn firkanta en tilsammen), litt kyllingsalat med masse saus, en porsjon løksuppe og pepsi max (pga dette med toalettet er det viktig å få i seg litt slik søtt har jeg lest, men jeg blir syk av sukker selv om jeg ikke har diabetes) og litt saft og en del vann.

Det eneste jeg har lyst på nå er noen flak med potetgull.

Jeg er ikke akkurat noen proff på kaloritelling, men jeg antar dette er svært lite kalorier ila en dag. Men ikke fortvil, jeg skal på sykehuset allerede på torsdag og ta det opp med legen da jeg mistenker at det er medisinen min som dreper matlysten.
Jeg elsker egentlig frukt over alt på jord, og når jeg ikke engang vil ha frukt så vet jeg at det står litt ille til her.

Jeg har ikke råd til slike kaloridrikker og de smaker så fælt at jeg bare får i meg noen super uansett. Ugh. Er det mulig å få slikt billigere på resept av lege?

Hva annet kan jeg eventuelt nå gjøre for å få litt bedre appetitt? Jeg har forøvrig hatt sykdomsperioder der jeg ikke har spist så mye tidligere, og legen har sagt at jeg må bare spise absolutt alt jeg vil ha i butikken. Jeg skal ikke tenke på at det er fy fy å spise sjokolade på en mandag f.eks, men jeg har ikke engang lyst på slikt :(



Anonymous poster hash: 693ee...b15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må først si at det er ingenting som feiler meg psykisk her, så ikke steng tråden og be med å ringe mental helse bare pga matlysten min er litt teit her :P

Jeg har bare dårligere og dårligere matlyst for tiden. I dag har jeg dog tilbringet halve dagen på toalettet, så det er kanskje ikke så rart at det er vanskelig å spise noe. Har likevel fått i meg litt grove baguetter (ca 1 sånn firkanta en tilsammen), litt kyllingsalat med masse saus, en porsjon løksuppe og pepsi max (pga dette med toalettet er det viktig å få i seg litt slik søtt har jeg lest, men jeg blir syk av sukker selv om jeg ikke har diabetes) og litt saft og en del vann.

Det eneste jeg har lyst på nå er noen flak med potetgull.

Jeg er ikke akkurat noen proff på kaloritelling, men jeg antar dette er svært lite kalorier ila en dag. Men ikke fortvil, jeg skal på sykehuset allerede på torsdag og ta det opp med legen da jeg mistenker at det er medisinen min som dreper matlysten.

Jeg elsker egentlig frukt over alt på jord, og når jeg ikke engang vil ha frukt så vet jeg at det står litt ille til her.

Jeg har ikke råd til slike kaloridrikker og de smaker så fælt at jeg bare får i meg noen super uansett. Ugh. Er det mulig å få slikt billigere på resept av lege?

Hva annet kan jeg eventuelt nå gjøre for å få litt bedre appetitt? Jeg har forøvrig hatt sykdomsperioder der jeg ikke har spist så mye tidligere, og legen har sagt at jeg må bare spise absolutt alt jeg vil ha i butikken. Jeg skal ikke tenke på at det er fy fy å spise sjokolade på en mandag f.eks, men jeg har ikke engang lyst på slikt :(

Anonymous poster hash: 693ee...b15

Kunstig søtning kan gjøre det verre. Det er heller ingen "næring", dvs kalorier, som kroppen kan bruke til noe i Pepsi Max.

Anonymous poster hash: 0774e...e6c

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunstig søtning kan gjøre det verre. Det er heller ingen "næring", dvs kalorier, som kroppen kan bruke til noe i Pepsi Max.

Anonymous poster hash: 0774e...e6c

Som sagt, jeg drakk pepsi max fordi det var det jeg hadde lyst på og jeg tåler ikke sukker (heller ikke f.eks eplejuice og slikt) så godt. Blir svimmel og av og til så ille at jeg føler jeg besvimer, men ingenting å gjøre med dette. Det er bare å holde seg unna sukker.

Jeg vet godt at pepsi max ikke har kalorier i seg. Jeg drakk den ikke for å få kalorier, men for å få i meg litt væske for jeg ville ikke ha vann i morges. :)

Anonymous poster hash: 693ee...b15

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, jeg drakk pepsi max fordi det var det jeg hadde lyst på og jeg tåler ikke sukker (heller ikke f.eks eplejuice og slikt) så godt. Blir svimmel og av og til så ille at jeg føler jeg besvimer, men ingenting å gjøre med dette. Det er bare å holde seg unna sukker.

Jeg vet godt at pepsi max ikke har kalorier i seg. Jeg drakk den ikke for å få kalorier, men for å få i meg litt væske for jeg ville ikke ha vann i morges. :)

Anonymous poster hash: 693ee...b15

Men da må du rett og slett tvinge deg selv til å drikke vann, sutte på isbiter eller lignende.

Anonymous poster hash: 0774e...e6c

AnonymBruker
Skrevet

Men da må du rett og slett tvinge deg selv til å drikke vann, sutte på isbiter eller lignende.

Anonymous poster hash: 0774e...e6c

Jeg ser ikke hvorfor jeg skal tvinge meg selv til å drikke vann? Jeg drikker nesten bare vann, så hva er problemet ditt med at jeg vil ha en pepsi max av og til?

Dette har null niks med tråden å gjøre forøvrig. Jeg drikker det jeg vil og spiser det jeg vil. Her spør jeg etter hvordan få i meg mer kcal, og jeg tror nok ikke det er særlig med kcal i en isbit heller, så legg av.

Anonymous poster hash: 693ee...b15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...