Gå til innhold

Menstruasjonskopp, noen spørsmål

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er passert 30 men har ikke født barn. Føler ikke jeg er så "stor" nedentil så er veldig usikker på størrelse på menskoppen.

Hvilken størrelse bruker du?

Hvilket merke anbefaler du?

Bruker du den om natten? Om ikke hva bruker du da?

Hva koker du den i?

Anonymous poster hash: d56f2...558
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er to størrelser. Det er mange som har født som må bruke den minste.

Du må bare prøv deg frem og se hvilken som passer for deg.

Natten går helt fint.

Har kjøpt en egen billig kjele som brukes kun til den, og ikke til noe matlaging eller noe.

Anonymous poster hash: aa917...150
Skrevet

Jeg er usikker på hva jeg ville anbefalt av størrelse, siden jeg bare er 19 selv og ikke har født barn. Ei venninne av meg, samme alder som meg, har i hvert fall kjøpt en større størrelse siden hun ville ha en som fikk plass til mer enn de minste gjør. Skjeden er jo tøyelig, så jeg tror ikke det er noe problem å ta den største.

Den jeg har er av merket Diva cup, men jeg har ikke prøvd noen andre. Jeg er fornøyd med denne. De er veldig greie å bruke om natta siden de ikke lekker eller kan skli. Jeg koker den bare i en vanlig kjele med vann.

Skrevet

Er 20 år og har ikke født, har brukt menskopp i et halvt år nå.

Hvilken størrelse bruker du?

Den minste til DivaCup.

Hvilket merke anbefaler du?

Har ikke prøvd andre enn DivaCup selv, men er veldig fornøyd med den.

Bruker du den om natten? Om ikke hva bruker du da?

Bruker den om natten :)

Hva koker du den i?

En liten kjele og vann.

Skrevet

Det er to størrelser. Det er mange som har født som må bruke den minste.

Du må bare prøv deg frem og se hvilken som passer for deg.

Anonymous poster hash: aa917...150

Selv om de fleste merker har to størrelser å velge mellom så er det forskjellige størrelser på forskjellige merker. Her finner du en oversikt som sammenligner størrelsene i de forskjellige merkene, med lengde og diameter.

AnonymBruker
Skrevet

Hei - jeg er litt nysgjerrig på menskoppen og kunne tenkt meg å prøve. Men hvordan er det å sette inn/ta ut? Var det mye prøving og feiling på å få det til? Har den noen gang satt seg fast eller sklidd ut?

Har alltid lurt på dette med å koke den, men skjønner trikset er å bruke èn kasserolle bare til den.

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: b910f...ec9
Skrevet

Bestilte en tidligere i dag faktisk, håper jeg får det til å fungere :)

AnonymBruker
Skrevet

Bestilte en tidligere i dag faktisk, håper jeg får det til å fungere :)

Øvelse gjør mester 😊

Jeg slet veldig de to første syklusene, men har fått dreisen på det nå.

Et tips er å skylle den før du setter den inn, jeg synes den er lettere å sette inn når den er våt.

Jeg bestilte min fra ebay forresten.

Anonymous poster hash: fda43...a0d

Skrevet

Det er to teknikker for å sette den inn, og det kan være lurt å prøve seg frem med hva som passer best for deg. For meg funker ikke denne med å rulle den sammen, men den andre metoden gir mer en spiss og da syns jeg det er lettere å sette den inn.

Jeg pleier bare å koke den i en av de vanlige kjelene vi har hjemme. Moren min som er kjemiker, reagerte ikke på at dette var noe farlig eller ekkelt, men hvis du er mer komfortabel med å bruke en separat kjele er dette opp til deg. Kokingen er jo for å sterilisere den. Alle bakterier vil jo dø uansett, så det er ingen fare med å bruke kjelen til andre ting.

Skrevet

Hei - jeg er litt nysgjerrig på menskoppen og kunne tenkt meg å prøve. Men hvordan er det å sette inn/ta ut? Var det mye prøving og feiling på å få det til? Har den noen gang satt seg fast eller sklidd ut?

Har alltid lurt på dette med å koke den, men skjønner trikset er å bruke èn kasserolle bare til den.

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: b910f...ec9

Jeg brukte to forsøk på å få satt den inn ordentlig, har aldri hatt noe problem med å få den ut. Det er flere måter å brette den for å få den inn, så der er det bare om å gjøre å prøve seg frem. Jeg brukte bind i tillegg de første to dagene til jeg var sikker på at den var trygg og satt godt.

I likhet med Persephone bruker jeg en helt vanlig kjele til å koke den. Synes ikke det er noe ille når den uansett skal kokes for å steriliseres.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor får man tak i det? :)

Anonymous poster hash: 842fb...aff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en på ebay 😊

Anonymous poster hash: fda43...a0d

AnonymBruker
Skrevet

Bruke ladycup.
Der kan man velge farge - har en fin rosa en. Litt merkelig egentlig ettersom man går jo ikke rundt og ser på den - men liker den.

Har den minste størrelsen.

Synes det funker utmerkende når man bare har fått dreisen i å sette den inn. Enig med at det hjelper å gjøre den litt våt først.

Anonymous poster hash: 89fb1...808
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Har kjøpt meg divacup i den største størrelsen. Det var ikke så stor forskjell på de, så tror nok jeg godt kunne brukt den mindre typen også.

Har hatt mensen i et par dager nå så jeg har brukt den. Skal aldri bruke en tampong igjen i hele mitt liv, det er sikkert! Denne var mye mer behagelig, renslig og praktisk. Er helt frelst jeg!

Anonymous poster hash: d56f2...558

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...