Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har avstandsforhold, og har ikke sett hverandre på langt over en måned. Nå er det under en måned til han kommer hjem, og den første uken han er hjemme har vi planlagt å dra på ferie. Uheldigvis er mensen ett problem (samme uken som vi skal på ferie). Jeg går på Loette og er plaget med mellomblødninger når jeg hopper over mensen. Derfor er det ikke noe tema å hoppe over mensen den uken. Jeg hoppet over forrige måned, og har planer om å hoppe over mensen denne måneden også (Skal ha det i morgen), så jeg kan ha mensen uken før han kommer.

Det jeg lurer på er om det er noe problem å ta sukkerpillene 1-2 dager før jeg egentlig skal? Vil jeg fortsatt være beskyttet da? Hadde vært fint å slippe å ha mensen når han først kommer hjem :fnise:

Anonymous poster hash: 8968c...dd0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er sikkert ikke anbefalt, men jeg slutter på pillebrettet 1-4 dager før jeg er ferdig alt ettersom når det passe seg å ha mensen. Har aldri blitt gravid og har gjort det slik i flere år. Men du blir ikke 100 % beskyttet før etter du har gått på pillene 1 uke.

Skrevet

Ehm, det ville jeg ikke anbefalt... Selvom noen tydeligvis ikke blir gravid av det så kan jo du bli det. Har du prøvd noen andre p-piller? Det tok fem forskjellige for meg før jeg fant noen som jeg faktisk kunne hoppe over mensen med. Nå er jeg kjempefornøyd :)

Skrevet

Har du spist i nesten 6 uker kan du ta sukkerpillene noen dager før.

Skrevet

Har du spist i nesten 6 uker kan du ta sukkerpillene noen dager før.

Kan du forklare meg hvordan dette er mulig? :)

Skrevet

Kan du forklare meg hvordan dette er mulig? :)

HVordan hva er mulig? For at p-pillene skal fungere må du spise de(og ikke sukkerpiller) i minst 21 dager. TS snakker her om at hun har spist 3+3 uker uten sukkerpiller i mellom. Da er det mer enn 21 piller og da kan man slutte når som helst(men selvsagt ikke mer enn 7 dager sukkerpiller)

Dette sto godt forklart i pakningsvedlegget da jeg gikk på Loette for noen år siden.

Skrevet

HVordan hva er mulig? For at p-pillene skal fungere må du spise de(og ikke sukkerpiller) i minst 21 dager. TS snakker her om at hun har spist 3+3 uker uten sukkerpiller i mellom. Da er det mer enn 21 piller og da kan man slutte når som helst(men selvsagt ikke mer enn 7 dager sukkerpiller)

Dette sto godt forklart i pakningsvedlegget da jeg gikk på Loette for noen år siden.

Okei, da vet jeg det! Bare så lenge siden jeg har tatt sukkerpiller... Takk for forklaring :)

Skrevet

Okei, da vet jeg det! Bare så lenge siden jeg har tatt sukkerpiller... Takk for forklaring :)

Null problem =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...