Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg byttet fra Loette til Cerazette for 22 dager siden, ettersom jeg hadde en del småblødninger på Loette (etter mange års bruk startet jeg plutselig å blø de siste månedene).

I går fikk jeg en blødning på Cerazette også og det er såpass at jeg må bruke tampong.

Legen fortalte at blødninger kunne forekomme i 1/3 tilfeller. Vet at ingen kan svare meg konkret på dette, men lurer på om noen andre har egne erfaringer med disse pillene.

Så derfor lurer jeg på:

- Kommer jeg til å blø hele tiden på pillene? Eller er dette i starten, så blødningen kommer til å forsvinne helt etterhvert som jeg går lengre på de?

- Hvor lenge varte eventuelle blødninger hos deg?

- Kommer de eventuelt 1 gang i mnd? Oftere eller sjeldnere?

Vet at dette er individuelle spørsmål, men håper noen kommer med sine erfaringer, så jeg kan bli litt klokere på om jeg skal gi pillene en sjanse, eller bytte til et nytt merke 😊

Anonymous poster hash: 82f15...8c7

Videoannonse
Annonse
Gjest Sleeve
Skrevet

Nå kan bare jeg svare for meg, men jeg hadde blødninger hver mnd på cerazette. Syklusene var ikke regelmessige, men hadde tilsvarende menstruasjon hver mnd. Av og til varte blødningene i 4 dager, av og til i 16 dager, og plutselig var mensen borte i 2 mnd.. Fikk regelmessige sykluser en mnd etter at jeg sluttet.

Skrevet

Jeg har gått på cerazette i rundt tre år. Blødde i to uker helt i starten, men etter det har jeg bare fått en svak mens en til to ganger i året. Strålende fornøyd!

Skrevet

Jeg blødde av og på første 6 månedene på disse pillene før det sa helt stopp :)

Har ikke blødd på 3 år utenom de gangene jeg har glemt piller, da får jeg en mellomblødning.

Gjest Keikolina
Skrevet

Første gangen jeg gikk på de sluttet jeg helt å blø, men 0 sex lyst. Har sluttet og begynt flere ganger men nå med forskjellige blødninger. Veldig uregelmessig og lang mens, iblandt flere uker i strekk.

Skrevet

Da jeg begynte på de, blødde jeg 1 mnd i strekk. Men da det stoppet, så stoppet det virkelig og, det tok 8 år før jeg fikk min første mens igjen, og det fordi jeg sluttet på pilla :jepp:

Skrevet

Husker ikke helt, men tror jeg hadde litt uregelmessigheter de første mnd. Deretter svak blødning (kun truseinnlegg nødvendig), en til to ganger i året. Gikk på dem i 9 år i strekk. Hoppet aldri over den "tomme" uka. Gikk opp endel i vekt pga av dem. Glemte engang en pille, og tok den ikke, bare droppa den, da blødde jeg 30 dager i strekk...

Skrevet

Husker ikke helt, men tror jeg hadde litt uregelmessigheter de første mnd. Deretter svak blødning (kun truseinnlegg nødvendig), en til to ganger i året. Gikk på dem i 9 år i strekk. Hoppet aldri over den "tomme" uka. Gikk opp endel i vekt pga av dem. Glemte engang en pille, og tok den ikke, bare droppa den, da blødde jeg 30 dager i strekk...

Den tomme uka?

  • Liker 3
Skrevet

Den tomme uka?

Ja, den siste uka på brettet, uten virkestoffer, den uka man skal få mensen.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sukkerpiller på cerazette.

Anonymous poster hash: 61fd0...f40

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar og erfaringer! 😊

Er jo ingen "tom" uke på disse pillene, da man ikke har den pillefrie uken på minipiller 😊

Da skal jeg gi de en sjanse til, kanskje det blir bedre hos meg også (har tross alt bare tatt dem i 22 dager). Men har tatt de rett før jeg legger meg hver eneste kveld, ca 23-00.00. Så har ikke slurva eller glemt noen heller.

*håper jeg mister mensen jeg også* 😄

Tok det forresten lang tid å komme tilbake til normal syklus når dere slutta på pillene?

TS

Anonymous poster hash: 82f15...8c7

Skrevet

Ja, den siste uka på brettet, uten virkestoffer, den uka man skal få mensen.

Det er ikke det på cerazette :)

  • Liker 2
Skrevet (endret)

*håper jeg mister mensen jeg også* 😄

Tok det forresten lang tid å komme tilbake til normal syklus når dere slutta på pillene?

TS

Anonymous poster hash: 82f15...8c7

Hos meg kom syklusen tilbake til normalen med en gang jeg sluttet :)

Vet ikke om det bare var flaks, eller om det er normalt :fnise:

Endret av godtesyk
Skrevet

Hos meg kom syklusen tilbake til normalen med en gang jeg sluttet :)

Vet ikke om det bare var flaks, eller om det er normalt :fnise:

Samme skjedde meg! Med en gang faktisk :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ja, den siste uka på brettet, uten virkestoffer, den uka man skal få mensen.

På Cerazette er det ingen sukkerpiller, ingen uke hvor man skal få mensen. Alle pillene har likt virkestoff, og de fleste mister mensen på Cerazette, slik meningen er. Enten har du kastet bort veldig mange piller uten grunn, eller så har du gått på p-piller av noe slag.

Anonymous poster hash: fb067...9a5

AnonymBruker
Skrevet

Et tips jeg fikk av gynekologen etter en peride med småblødninger (to ganger på sju år, resten blødningsfri. Den gangen jeg dro til gyn hadde jeg spottet i fem uker.) var å ta dobbelt opp med piller til det sluttet. Det var visstnok ikke farlig i det hele tatt, siden hormonnivået i cerazette er så lavt at man kun oppnår samme nivå som i vanlige p-piller ved å ta dobbelt. (Minus østrogen selvfølgelig)

Hvis du fortsetter å blø så ring legen og spør om du kan gjøre dette. Eller en gynekolog.

Har ikke hørt om noen som har hatt faste blødninger på cerazette enda, de fleste stabiliserer seg innen 3 mndr.



Anonymous poster hash: fb067...9a5
Skrevet

Det er ikke det på cerazette :)

Da lærte jeg noe nytt i dag :) Var 12 da jeg startet så trolig litt kluss i opplæringen :P Spiller ingen rolle uansett da, har jo brukt de som de skal :)

Skrevet

På Cerazette er det ingen sukkerpiller, ingen uke hvor man skal få mensen. Alle pillene har likt virkestoff, og de fleste mister mensen på Cerazette, slik meningen er. Enten har du kastet bort veldig mange piller uten grunn, eller så har du gått på p-piller av noe slag.

Anonymous poster hash: fb067...9a5

Lærte visst noe nytt idag :) Takk for info! Men har verken kastet bort piller eller brukt en annen type, har brukt cerazette som anvist i 9 år :) Bare trodd at den siste uken var sukkerpiller, men har jo tatt dem likevel :) Ingen hensikt å "hoppe over" når man ikke får blødning uansett. Litt kluss i opplæringen tror jeg, da jeg var 12 da jeg startet. Bare lært om p-piller generelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...