Gå til innhold

Ungdomsspråk - hjelp


Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Hørte rykter om at det er skikkelig teit blant ekte fjortizzer. Alle sier jo kul, og da er det ikke særlig... kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå prøver jeg å være alt annet enn det andre er, og takler ikke ekte fjotizzer, tihi, berter og sosser.

JEg, og vennene mine, sier i alle fall kul. Nice bruker jeg og.Snexi er en morsommere vri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg ungdom (22år)...

Vi sier i hvertfall fin/kul bukse.

Aldri fet da gitt...hehe :tunge1:

Ordene sinnsykt og døds- blir også ofte brukt foran f.eks kul. Merker plutselig at jeg ble litt flau over det nå...:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også så vidt passert grensen for tenåring, og sier kul (den buksa var skikkelig/veldig/innmari etc kul feks)

Eller så sier vel jeg også "najs" litt sånn innimellom...

Mulig kul er ut blant de på 14-15 da, det vet jeg lite om :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skille på gutter og jenter der som regel.. for gutta er buksa fet, for jenter er den ofte kul. (evt sinnsykt kul osv)

sånn. f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå prøver jeg å være alt annet enn det andre er, og takler ikke ekte fjotizzer, tihi, berter og sosser.

JEg, og vennene mine, sier i alle fall kul. Nice bruker jeg og.Snexi er en morsommere vri :D

kom på noe jeg godt kunne sakt:

Døds/sykt kul/rå bukse!

(om du lurer er jeg 16.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i Oslo-området: Sett deg på en buss noen timer en ettermiddag, og hør på hva som blir sagt til hverandre og i telefonen. Du kommer garantert til å plukke opp et eller annet. Eller bare heng på Oslo City eller tilsvarende. Research. ;)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig schmøø bukse...  

skikkelig schpa bukse..  

Schmø og schpa ble brukt opp alt lenge før jeg gikk ut av ungdomsskolen, og jeg er 20, så det er vel omtrent dinosaurtid for dagens fjortiser. Schpa ble mye brukt helt til filmen Schpaaa kom, da ble det ut, og siden har ingen sagt det. :-)

Tror "kul" fortsatt er et akseptert ord, men det er kanskje ikke kult lenger? :tunge1:

"Keeg" er forresten et ord som brukes av den aller øverste pappagutteliten på de videregående skolene i sentrum av Oslo, da særlig på Fagerborg, men det er nesten sånn at du må ta en opptaksprøve for å få bruke det, har jeg inntrykk av.

(Det var i hvert fall fortsatt i bruk da jeg gikk ut av videregående for et drøyt år siden, men det kan jo naturligvis ha skjedd mye på den tiden. Jeg overhørte imidlertid en gutt i Bogstadveien i forrige uke som lette etter en "keeg jakke" til vinteren.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schmø og schpa ble brukt opp alt lenge før jeg gikk ut av ungdomsskolen, og jeg er 20, så det er vel omtrent dinosaurtid for dagens fjortiser. Schpa ble mye brukt helt til filmen Schpaaa kom, da ble det ut, og siden har ingen sagt det. :-)

Tror "kul" fortsatt er et akseptert ord, men det er kanskje ikke kult lenger? :tunge1:

"Keeg" er forresten et ord som brukes av den aller øverste pappagutteliten på de videregående skolene i sentrum av Oslo, da særlig på Fagerborg, men det er nesten sånn at du må ta en opptaksprøve for å få bruke det, har jeg inntrykk av.

(Det var i hvert fall fortsatt i bruk da jeg gikk ut av videregående for et drøyt år siden, men det kan jo naturligvis ha skjedd mye på den tiden. Jeg overhørte imidlertid en gutt i Bogstadveien i forrige uke som lette etter en "keeg jakke" til vinteren.)

Jeg går på vidregående, og har aldri hørt otdet "keeg" før :ler:

Kan ha noe med at jeg er VELDIG fra østkanten.

VEstkanten oppfører seg, snakker og kler seg helt forskjellig fra oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Kul

Schpaa

Fet

Schmøø

Blæsta

keen

m.m

Selv bruker jeg aldri disse ordene ;)

Mvh Yvonne-snart 18 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på vidregående, og har aldri hørt otdet "keeg" før

Kan ha noe med at jeg er VELDIG fra østkanten.

VEstkanten oppfører seg, snakker og kler seg helt forskjellig fra oss.

Hehe, det er nok ikke så rart at du ikke har hørt det, det er ikke mange som sier det. De som bruker det er eliten av eliten (eller de mener selv at de er det), og det er ikke et kult ord hvis den som sier det ikke er tvers igjennom kul selv. Det er vel som sagt mest brukt på Fagerborg, muligens med Handelsgym på andreplass. :ler:

Jeg er fra østkanten jeg og, forresten. Merkelig at jeg trivdes på videregående i det hele tatt, egentlig. Jeg gikk på en typisk vestkantskole og passet vel ikke noe særlig inn blant "de fine", men jeg hadde det supert alle tre årene, og savner skolen min nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...