Gå til innhold

stakk meg langt inn i armen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Farlig å stikke seg langt inn (Ok, sikkert overdrevet) i armen med en sprøyte man har brukt et annet sted i kroppen for 10 sek siden?

Anonymous poster hash: e5649...256

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har fått aids

Anonymous poster hash: aff0d...ba7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du har fått aids

Anonymous poster hash: aff0d...ba7

Takk

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en risiko for en infeksjon da den ikke er steril lenger (Kan ha kommet borti bakterier på veien fra det første stikket, til det andre)

Men sjansen er liten.

Anonymous poster hash: b7838...478
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en risiko for en infeksjon da den ikke er steril lenger (Kan ha kommet borti bakterier på veien fra det første stikket, til det andre)

Men sjansen er liten.

Jeg klemte ut blod. Hjelper det? Nei, tror ikke den var borti noe..var på vei inn i hetta for å kastes da jeg klarte å slå borti den med armen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klemte ut blod. Hjelper det? Nei, tror ikke den var borti noe..var på vei inn i hetta for å kastes da jeg klarte å slå borti den med armen.

La det være, så skal du se det går bra :) Sjansen for infeksjon er minimal ut fra det du beskriver av hendelsesforløpet

• Liker 2
Skrevet

Nei, det skulle vel gå bra, så lenge ingen andre var borti den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke hvis det ikke er lenge siden du brukte den. Og hvis ikke du er usedvanlig skitten på kroppen din da. Men det går nok bra.

Anonymous poster hash: 33562...d51

AnonymBruker
Skrevet

Klemte ut blod?? Det har nok fortsatt gått helt bra altså, men teit å klemme ut blod det gjør det bare (potensielt) verre. Trodde du du kunne klemme ut det "infiserte" blodet eller hva?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klemte ut blod?? Det har nok fortsatt gått helt bra altså, men teit å klemme ut blod det gjør det bare (potensielt) verre. Trodde du du kunne klemme ut det "infiserte" blodet eller hva?

Samboeren min har lært av sin mor at blod er rensende. Så om han klemmer en kvise til det kommer blod ut så er det mindre sjangse for infeksjoner. Sikkert det TS også har hørt. Om dette stemmer vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: bf8f0...658

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du driver og stikker deg for?

Anonymous poster hash: 7c5c4...7ac
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har lært av sin mor at blod er rensende. Så om han klemmer en kvise til det kommer blod ut så er det mindre sjangse for infeksjoner. Sikkert det TS også har hørt. Om dette stemmer vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: bf8f0...658

Jeg ser greia, blodet skal rense huden mener du? Men hvis det hadde vært lumske bakterier på denne nåla og ts begynte å grave med fingrene for å klemme ut blod.. det hørtes bare enda mer skittent ut. Men det du sa var interessant, skal se om jeg finner noe om det.

(Så ikke for å avspore tråden nå, men mente moren at blodet i seg selv var rensende eller at det var bra for såret å la det blø ut litt?)

AnonymBruker
Skrevet

Null stress kjære deg. Med eks botox og Juviderm så stikker man flere ganger med samme sprøyte, det gjør man også ved kortisoninsprøytninger i feks ryggen.

Anonymous poster hash: 54920...fe0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du driver og stikker deg for?

Anonymous poster hash: 7c5c4...7ac

Jeg er skap-pinnsvin

AnonymBruker
Skrevet

Null stress kjære deg. Med eks botox og Juviderm så stikker man flere ganger med samme sprøyte, det gjør man også ved kortisoninsprøytninger i feks ryggen.

Der har du et godt poeng :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tanken med å klemme ut blod er liksom at bakterier skal bli skylt ut. Har bare et rødt merke der.

Skrevet

Hvis det du som har stukket deg på kroppen, går det helt sikkert fint. Du kommer ikke til å få noen infeksjon så lenge sprøyten ikke har ligget blant rusk og rask

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det du som har stukket deg på kroppen, går det helt sikkert fint. Du kommer ikke til å få noen infeksjon så lenge sprøyten ikke har ligget blant rusk og rask

Jeg stakk meg ikke selv. Men det er snakk om under et minutt siden første stikk, i relativt sterile omgivelser.

AnonymBruker
Skrevet

Det at man skal klemme ut blodet for å rense såret er gammeldags. Hvis man stikker seg på en uren sprøyte skal man vaske såret godt under rennende vann med såpe.

Men mest sannsynlig så er det ikke noe problem, man tåler godt sine egne bakterier som ligger i huden. Man spriter ikke av huden når man skal sette en subcutan sprøyte f.eks.

Anonymous poster hash: 10941...a1e
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir noe annet for da har man desinfisert området som skal stikkes. Så huden på hele det området er rent.

Anonymous poster hash: 10941...a1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...