AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 Oh, the times are a'changing. Det er på tide å gjøre noe med den smålubne kroppen min før jeg blir diger. Jeg vet at jeg må ned i vekt, så hvorfor ikke gjøre det nå, istedet for å vente noen år til jeg er enda større, og dermed må gå ned enda mer? Jeg har en plass hvor jeg skriver ned vektnedgang, mosjon og slike ting - her vil jeg bare skrive ned tankene mine og eventuelle komplikasjoner som kan(blir å) oppstå. Her skal følelsene bli skrevet ned; hvordan jeg takler ting; hvordan det å gå ned i vekt påvirker humøret mitt. Merker jeg noen forskjell mens jeg blir lettere? Foreløpig plan: Kutte ut alt av søtsaker i ukedagene; det skal bare spises på lørdager, eventuelt på søndager. Spis en næringsrik frokost; ikke la middagen bli et høydepunkt i hverdagen Lag nistepakke du tar med deg til lunsj, slik at du ikke spontankjøper drittmat i kantina Drikk minst 1,5 liter vann hver dag La kortet være hjemme når du drar på butikken med venner/familie Skjær opp frukt/grønnsaker, og ha det liggende i kjøleskapet, slik at du kan ta deg litt i mellom måltidene. Rett og slett fordi jeg er så avhengig som jeg er, skal jeg (i samråd med legen) unne meg en halvliter pepsi max på tirsdager, onsdager og fredager. Høres sikkert sjukt ut, men er en klar forbedring for meg. I helgene skal jeg drikke brus med sukker i. Brusgreia kan eventuelt forandres på etterhvert. Meg per idag: Høyde: 175 centimeter. Startvekt: 93,5 kilo. Målvekt: 75 kilo. Kilo igjen: 18,5 Nå skal det sies, da, at jeg ikke ser ut som jeg veier 93,5 kilo. Ser kanskje ut som jeg veier 80-85 kilo. Har ei venninne som veier 60 kilo, og ofte sier at hun skulle ønske hun hadde formene mine, for fettet mitt er heldig fordelt! Likevel er det ikke til å stikke under en stol at jeg er overvektig, men jeg vil på ingen måte bli tynn. Er veldig fornøyd med å ha 85E, rumpe og lår; jeg vil rett og slett bare ha en sunn kropp. Motivasjon: Hvorfor skal du slanke deg, Padawan? Jo, fordi du vil bli sunn og, ikke minst, heit. Gidder ikke late som det å se bra ut naken ikke er en av de største motivasjonene. Nå når sommeren nærmer seg, kjenner jeg at jeg gruer meg litt. Jeg gruer meg til at alle begynner å gå lettkledd, til at venner skal samles for å bade, at folk spør hvorfor ikke jeg går i shorts. Hvorfor gjør jeg ikke det? Fordi jeg føler meg ikke komfortabel i mitt eget skinn. Omsvermet i et hav av fett som gjør det vanskelig for meg å være meg selv. Jeg vil føle meg bra, og jeg vil at andre skal syns jeg ser bra ut! Jeg har en fyr jeg driver smått på med nå, og jeg vil ikke føle at jeg ikke er god nok for ham (selv om jeg vet at han liker meg). Jeg vil kunne føle meg sexy, for da greier jeg oppføre meg sexy f.eks. under sex. Jeg vil kunne kjøpe klær jeg liker, ikke bare klær som dekker magen, eller klær som er i min størrelse(44). Jeg har jævlig god klesstil, men føler det er vanskelig å få vist den frem når jeg ikke har kropp til det. Vil ikke bli misunnelig på jenter som er normalvektige. Vil slutte å være "en av de feite". Jeg vil slutte å syns synd i meg selv, finne på unnskyldninger for hvorfor jeg ikke kan ta fatt om livet mitt. Jeg vil ikke mangle viljestyrke, jeg vil ikke bli sett ned på av folk som er sunne, jeg vil ikke at folk skal tro at jeg er en av de som ikke er målbevisst. Jeg vil ikke være en av dem; Jeg vil stå opp for meg selv. You can do it; go, go go! Anonymous poster hash: a6fd1...678 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Uke 1 Høyde: 175 centimeter. Vekt: 93 kilo. Målvekt: 75 kilo. Kilo igjen: 18 Gått ned 0,5 kilo første uken! Har ikke vært superstreng med vanndrikkingen/grønnsaksspisingen, og har heller ikke trenet(noe jeg ikke har tenkt til å gjøre ennå), men det føles i alle fall bra! Deilig å se forskjell på vekta, til tross for at man ikke har følgt noe superdiett. Tenker det kan være greit å ta ting gradvis, da jeg har lest på flere nettsteder at det typiske feilen mange gjør, er å snu totalt om på livsstilen over natten. Dette skal visst nok gjøre det vanskeligere å gjennomføre forandringen, da du ikke får tid til å venne deg av med vanene dine, og da mister man motivasjonen etter kort tid. Ikke vet, jeg, men jeg prøver nå, i alle fall! Så ja, tar det litt rolig i starten, så kan man skjerpe seg etter at man er kommet inn i det. Må bare gjøre ting i mitt tempo, så lenge det funker. Denne gangen skal jeg fullføre det! Anonymous poster hash: a6fd1...678
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #3 Skrevet 9. juni 2015 UKE 2 Høyde: 175 centimeter. Vekt: 92 kilo. Målvekt: 75 kilo. Kilo igjen: 17 Hadde ikke mulighet til å veie meg på mandag, så veide meg på tirsdag. Føles i alle fall veldig bra! Foreløpig går det greit, og det er veldig motiverende å se at tallet på vekta synker. Jeg merker det også på humøret mitt; er deilig å føle at man får til noe, og bare det å vite at man er på bedringens vei, styrker selvtilliten! Jeg har i tillegg ikke vært superstreng med meg selv, men likevel funker det. Beviser vel bare hvor mye dritt jeg bruker å stappe i meg iløpet av en dag, uten å tenke over det! Har i tillegg lastet ned en app, Myfitnesspal, hvor man kan legge inn vekt og høyde, hva man spiser i løpet av en dag, hvor mye man trener, hvor mye man vil gå ned i uka, samt ønskevekt, så beregner appen hvor lang tid det vil ta, i tillegg til at den viser kalorier du har spist og har igjen iløpet av en dag. Anbefales! You go, girl! Anonymous poster hash: a6fd1...678
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #4 Skrevet 18. august 2015 Uke 12 Høyde: 175 centimeter. Vekt: 89 kilo. Målvekt: 75 kilo. Kilo igjen: 14 Helt glemt å skrive her! -Har hatt to ferie innad i sommerferien(med noen ukers mellomrom), hvor jeg har reist bort, og dermed lagt på meg endel i de feriene, noe jeg har måttet gå ned igjen. Selv om jeg bare er 4,5 kg lettere enn hva jeg var i uke 1, har jeg totalt gått ned 10,5. Haha, uff! Jaja, er kommet hjem fra ferien, og er igang igjen! Anonymous poster hash: a6fd1...678
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Uke jeg-aner-ikke Høyde: 175 centimeter. Vekt: 86,5 kilo. Målvekt: 75 kilo. Kilo igjen: 11,5 Haha, okei, jeg er alt for dårlig å oppdatere her.. Jeg sier meg iaf fornøyd foreløpig! Håper å komme ned til 80 til jul, i det minste! Anonymous poster hash: 7d33b...052
Gjest Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Jeg synes du har all grunn til å si deg fornøyd med innsatsen du har vist. Du er viljesterk og det at du ser vektnedgangen fra uke til uke er jo positivt. Stå på videre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå