AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 Skal operere ut en visdomstann som vokser horisontaltunder tannkjøttet. Noen som har gjort dette og kan fortelle om hvordan det er etterpå? Gruer meg og ønsker litt informasjon fra erfaring om hvordan dette var. Anonymous poster hash: 5cf71...114
HedvigR Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 Jeg hadde en visdomstann for mye som jeg måtte operere før den prøvde å vokse ut. Gruet meg jeg og, men det gikk veldig greit altså. Synes ikke bedøvelsen rundt gjorde noe vondt, og med en gang de begynte var det ikke noen smerter i det hele tatt. De tok rett og slett og drillet inn i tannkjøttet for å komme til, Så det høres jo og ser litt dramatisk ut, men det meste jeg følte var et meget svakt press og litt kiling. Jeg så en del blod da, det spruta jo litt pga. borringen, så hvis de bruker samme metode på deg kan jo det være greit å være forberedt på. Etterpå hadde jeg heller ingen smerter, følte fortsatt bare et press der de hadde holdt på. Var hoven i halve ansiktet hele dagen pga. bedøvelsen, og det var vanskelig å drikke pga ingen følelse rundt munnen, men det gir seg jo etter en stund
Cathj Skrevet 25. mai 2015 #3 Skrevet 25. mai 2015 Det var vondere å trekke visdomstenner enn å operere dem ut. Tok ikke lang tid for såret og gro (jeg fikk selvoppløselige sting), og jeg synes det var mindre vondt i ettertid enn det trekkingen var. Det er ikke noe å grue seg til, det kommer til å gå kjempefint!
Brimi Skrevet 25. mai 2015 #4 Skrevet 25. mai 2015 (endret) Jeg hadde en visdomstann for mye som jeg måtte operere før den prøvde å vokse ut. Gruet meg jeg og, men det gikk veldig greit altså. Synes ikke bedøvelsen rundt gjorde noe vondt, og med en gang de begynte var det ikke noen smerter i det hele tatt. De tok rett og slett og drillet inn i tannkjøttet for å komme til, Så det høres jo og ser litt dramatisk ut, men det meste jeg følte var et meget svakt press og litt kiling. Jeg så en del blod da, det spruta jo litt pga. borringen, så hvis de bruker samme metode på deg kan jo det være greit å være forberedt på. Etterpå hadde jeg heller ingen smerter, følte fortsatt bare et press der de hadde holdt på. Var hoven i halve ansiktet hele dagen pga. bedøvelsen, og det var vanskelig å drikke pga ingen følelse rundt munnen, men det gir seg jo etter en stund Litt sent for deg, men et tips er å bruke sugerør på den siden som ikke er bedøvd :-) Evnt. bruke tunga som leppe:-p Dårlig forklart, men det funket for meg :-) Tror ikke jeg skal operere ut noen av visdomstennenene mine, men må ta de hos oralkirurg. Lykke til TS! Husk, hvis det gjør litt vondt så si ifra! Da setter de mer bedøvelse:-) Endret 25. mai 2015 av Brimi
paperlily Skrevet 27. mai 2015 #5 Skrevet 27. mai 2015 Jeg opererte ut en såkalt "høyt retinert" visdomstann. Valgte å gjøre det under narkose. Hadde en utrolig dyktig kirurg og jeg hadde så og si ingen smerter i etterkant (tok smertestillende). Stingene var litt irriterende så lenge de satt i, det var det eneste. Det var mye vondere å trekke de andre visdomstennene enn å operere ut den ene. Lykke til, det går nok bra
Dormouse Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Operert ut to visdomstenner! Gikk helt fint og var litt nervøs. Tannlegen var fryktelig grei og jeg fikk høre på musikk mens han ordnet. Fikk med smertestillende og munnskyllemiddel . Når bedøvelsen gikk ut så var det litt vondt , spesielt det å tygge. Etter tips fra ho mor hadde jeg på forhånd laget et grønnsakssuppe som var lett å få i seg , og handlet inn til smoothie . På begge operasjonsdagene tok jeg meg fri fra jobb Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #7 Skrevet 27. mai 2015 Operert ut to visdomstenner! Gikk helt fint og var litt nervøs. Tannlegen var fryktelig grei og jeg fikk høre på musikk mens han ordnet. Fikk med smertestillende og munnskyllemiddel . Når bedøvelsen gikk ut så var det litt vondt , spesielt det å tygge. Etter tips fra ho mor hadde jeg på forhånd laget et grønnsakssuppe som var lett å få i seg , og handlet inn til smoothie . På begge operasjonsdagene tok jeg meg fri fra jobb Lykke til! Takk! Og takk til alle som har svart meg! I morgen skjer det, og jeg gruer meg veldig. Skal ta med musikk, så jeg har det Takler ikke lydene hos en tannlege, blir bare redd. Og håper det ikke blir så mye blod, da besvimer jeg :o Da blir det Smoothie i morgen! <3Anonymous poster hash: 5cf71...114
_LanciA_ Skrevet 27. mai 2015 #8 Skrevet 27. mai 2015 Har trekkt 5 tenner på vanlig måte og operert ut to stykk som vokste horisontalt nede i kjeven. Jeg ble lagt sånn at jeg kun så blomstene i taket fra stolen. Så ikke noe blod eller hva han gjorde. Men lyden når de saget beinet i kjeven var fælt. Så ut som en hamster begge gangene, mine satt helt sykt. Den ene hadde 6 røtter 😱 Greide ikke spise noe fast føde på en uke eller åpne kjeven mer enn 1 cm. Fik smertestillende og fikk ispose hos tannkirurgen. Kjente ingenting under selve operasjonen. Ta smertestillende slik som tannlegen anbefaler og ikke vent til det går utav. Jeg sa jeg ikke trengte smertestillende første gangen siden det å trekke tenner ikke var så vondt syntes jeg. Vel jeg måtte krype til korset og opp på legevakta. Det går helt fin, bare følg tannkirurgens råd Lykke til
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #9 Skrevet 27. mai 2015 Har trekkt 5 tenner på vanlig måte og operert ut to stykk som vokste horisontalt nede i kjeven. Jeg ble lagt sånn at jeg kun så blomstene i taket fra stolen. Så ikke noe blod eller hva han gjorde. Men lyden når de saget beinet i kjeven var fælt. Så ut som en hamster begge gangene, mine satt helt sykt. Den ene hadde 6 røtter 😱 Greide ikke spise noe fast føde på en uke eller åpne kjeven mer enn 1 cm. Fik smertestillende og fikk ispose hos tannkirurgen. Kjente ingenting under selve operasjonen. Ta smertestillende slik som tannlegen anbefaler og ikke vent til det går utav. Jeg sa jeg ikke trengte smertestillende første gangen siden det å trekke tenner ikke var så vondt syntes jeg. Vel jeg måtte krype til korset og opp på legevakta. Det går helt fin, bare følg tannkirurgens råd Lykke til Ææææh, takk for... oppmuntring? Skal absolutt inn en time før for å få beroligende! Sagde??? :oAnonymous poster hash: 5cf71...114
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #10 Skrevet 27. mai 2015 Ææææh, takk for... oppmuntring? Skal absolutt inn en time før for å få beroligende! Sagde??? :oAnonymous poster hash: 5cf71...114 Legger til at jeg tror jeg ser for meg skrekkfilm for øyeblikket. Har skikkelig tannlegeskrekk... :/ Anonymous poster hash: 5cf71...114
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #11 Skrevet 27. mai 2015 Gjorde dette med begge mine nede, gikk veldig greit. Det blir ikke å føles så veldig annerledes for deg enn å få en fylling. Den største forskjellen er at du blir pakket inn i operasjonslaken. Du får bedøvelse, de borrer og styrer litt, og det er liksom det. Vet ikke hvor mye detaljer du vil ha, så da kan du hoppe over dette avnsittet:P Men de bruker skalpell for å få frem tannen, så borrer de så de kan knekke tannen og ta den ut i biter. Lyden av tanna som knakk var egentlig det verste synes jeg:P Når tannen er ute legger de en slags tråd med antibiotika i såret og syr et igjen. Etter ett døgn kan du dra ut tråden(den stikker litt ut), men om du ikke får det til/det er for vondt, så kan den bare være der til de tar stingene. Du kan bli litt hoven og bli blå, så jeg ble spurt om jeg hadde vært i slosskamp Du får også med deg resept på smertestillende, jeg fikk både ibux og paragin forte, men forten hentet jeg ikke ut og hadde overhodet ikke bruk for den heller. Den ene tannen hadde jeg faktisk ikke smerter på i det hele tatt. Anonymous poster hash: f94c9...0a8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #12 Skrevet 28. mai 2015 Dette er noe av det verste jeg har opplevd!! TS Anonymous poster hash: 5cf71...114
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå