AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 først av alt; jeg har vært hos legevakta og skal til fastlegen imorgen. Jeg vil bare gjerne høre andres erfaringer da jeg holder på å skrmeme meg selv i hjel ved å lese på google.. Har siden fredag hatt sterke smerter i mellomgulvet. De har vært konstante, men med smertetopper som føles ut som at noen stikker meg med en kniv og jeg blir helt lammet når de oppstår (alt fra 1 annenhver time til 10 i timen). Dro på legevakta igår hvor det ble sjekket blodtrykk, stilt diverse kontrollspm og følt på magen min. Ifølge legen der tyder alt på magesår og jeg fikk med meg syreregulerende medisiner og paragin hjem + beskjed om å komme tilbake dersom smertene blir verre samt oppsøke legen min imorgen. Jeg har så fryktelig vondt.. Og imorgen er det eksamen. Dette er mitt siste semester så jeg føler jeg må møte opp. Håper virkelig ikke at jeg får noen smerteanfall mens jeg sitter på eksamen.. Fikk beskjed på legevakta at det kom til å bli tatt en gastroskopi, er det noen her som har tatt en slik undersøkelse før? Jeg syns den virker så utrolig ubehagelig:/ hvordan medisin får man for å bli kvitt magesår? Er det noe jeg virkelig bør holde meg unna fremover? Akkurat nå sliter jeg i å få i meg mat, og har vel egentlig bare spist 1-2 måltid daglig iløpet av helgen.. Anonymous poster hash: 91b2d...f9f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 Her har du pasientinformasjon om magesår fra helsebiblioteket: http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/brosjyrer/mages%C3%A5r Unngå alle NSAIDS (ibux f.eks), røyk og alkohol. Anonymous poster hash: 8fab7...7a3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #3 Skrevet 25. mai 2015 Magesår kommer av en bakterie som heter helicobakter pylori. Antibiotika blir startet etter en gastroskopi og når bakterien er bekreftet fra lab. Slutt og google deg frem Som du sier selv, du blir helt hysterisk av alt som dukker opp på google. Møt opp hos legen og få henvisning til akutt gastroskopi. Du vil bli sedert og få bedøvelse i form av spray i munn og svelg for å dempe ubehaget. Brekninger vil forekomme, da det er helt naturlig, men det er fort gjort Tenk på at det er det beste for deg. Anonymous poster hash: 04dba...377
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #4 Skrevet 25. mai 2015 Har du luft/kommer det avføring? Hvis det er stoppet helt opp (inkl luft) så kan det være obstruksjon i tarmen. Det gir enormt sterke smerter. Regner med de spurte deg på legevakten. De smertene kommer takvis og er helt grusomme. Tarmslyng/fullstendig stopp kan være farlig. Oppsøk legevakt igjen hvis det blir for vondt til å holde ut. Anonymous poster hash: b290f...039
Gjest morhjertegod Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Om du har magesår, hold deg unne sterk, krydret, fet mat. Kaffe, nikotin og koffein. Jeg har hatt magesår, trodde det var hjerteinfarkt. Går på nexium nå ved behov, tok gastro ( ikke vondt, går fort, men litt ubehagelig) Håper smertene snart gir seg, at du snart får svar, god bedring.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #6 Skrevet 25. mai 2015 Magesår kommer av en bakterie som heter helicobakter pylori. Antibiotika blir startet etter en gastroskopi og når bakterien er bekreftet fra lab. Slutt og google deg frem Som du sier selv, du blir helt hysterisk av alt som dukker opp på google. Møt opp hos legen og få henvisning til akutt gastroskopi. Du vil bli sedert og få bedøvelse i form av spray i munn og svelg for å dempe ubehaget. Brekninger vil forekomme, da det er helt naturlig, men det er fort gjort Tenk på at det er det beste for deg. Anonymous poster hash: 04dba...377 vet du om det pleier å ta lang tid før man får time til gastroskopi? Anonymous poster hash: 91b2d...f9f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #7 Skrevet 25. mai 2015 vet du om det pleier å ta lang tid før man får time til gastroskopi? Anonymous poster hash: 91b2d...f9f Det skal gå rimelig fort siden det er akutt. Innen 2 uker, tipper jeg. Prøv å gå på frittsykehusvalg.no og sjekk rundt Anonymous poster hash: 04dba...377
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 Om du har magesår, hold deg unne sterk, krydret, fet mat. Kaffe, nikotin og koffein. Jeg har hatt magesår, trodde det var hjerteinfarkt. Går på nexium nå ved behov, tok gastro ( ikke vondt, går fort, men litt ubehagelig) Håper smertene snart gir seg, at du snart får svar, god bedring. Oi.. jeg skjenner en som har mage sår og han røyker drikker kaffi og spiser mat fra restaurang som er masse krydder i. er det dumt så han bør stopp med deT? Anonymous poster hash: 6498e...e51
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå