Gå til innhold

Mulig magesår.. au:/


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

først av alt; jeg har vært hos legevakta og skal til fastlegen imorgen. Jeg vil bare gjerne høre andres erfaringer da jeg holder på å skrmeme meg selv i hjel ved å lese på google..

Har siden fredag hatt sterke smerter i mellomgulvet. De har vært konstante, men med smertetopper som føles ut som at noen stikker meg med en kniv og jeg blir helt lammet når de oppstår (alt fra 1 annenhver time til 10 i timen). Dro på legevakta igår hvor det ble sjekket blodtrykk, stilt diverse kontrollspm og følt på magen min. Ifølge legen der tyder alt på magesår og jeg fikk med meg syreregulerende medisiner og paragin hjem + beskjed om å komme tilbake dersom smertene blir verre samt oppsøke legen min imorgen.

Jeg har så fryktelig vondt.. Og imorgen er det eksamen. Dette er mitt siste semester så jeg føler jeg må møte opp. Håper virkelig ikke at jeg får noen smerteanfall mens jeg sitter på eksamen..

Fikk beskjed på legevakta at det kom til å bli tatt en gastroskopi, er det noen her som har tatt en slik undersøkelse før? Jeg syns den virker så utrolig ubehagelig:/ hvordan medisin får man for å bli kvitt magesår? Er det noe jeg virkelig bør holde meg unna fremover? Akkurat nå sliter jeg i å få i meg mat, og har vel egentlig bare spist 1-2 måltid daglig iløpet av helgen..



Anonymous poster hash: 91b2d...f9f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Magesår kommer av en bakterie som heter helicobakter pylori. Antibiotika blir startet etter en gastroskopi og når bakterien er bekreftet fra lab.

Slutt og google deg frem :) Som du sier selv, du blir helt hysterisk av alt som dukker opp på google. Møt opp hos legen og få henvisning til akutt gastroskopi. Du vil bli sedert og få bedøvelse i form av spray i munn og svelg for å dempe ubehaget. Brekninger vil forekomme, da det er helt naturlig, men det er fort gjort :) Tenk på at det er det beste for deg.



Anonymous poster hash: 04dba...377
AnonymBruker
Skrevet

Har du luft/kommer det avføring? Hvis det er stoppet helt opp (inkl luft) så kan det være obstruksjon i tarmen. Det gir enormt sterke smerter. Regner med de spurte deg på legevakten. De smertene kommer takvis og er helt grusomme. Tarmslyng/fullstendig stopp kan være farlig. Oppsøk legevakt igjen hvis det blir for vondt til å holde ut.



Anonymous poster hash: b290f...039
Gjest morhjertegod
Skrevet

Om du har magesår, hold deg unne sterk, krydret, fet mat. Kaffe, nikotin og koffein.

Jeg har hatt magesår, trodde det var hjerteinfarkt.

Går på nexium nå ved behov, tok gastro ( ikke vondt, går fort, men litt ubehagelig)

Håper smertene snart gir seg, at du snart får svar, god bedring.

AnonymBruker
Skrevet

Magesår kommer av en bakterie som heter helicobakter pylori. Antibiotika blir startet etter en gastroskopi og når bakterien er bekreftet fra lab.

Slutt og google deg frem :) Som du sier selv, du blir helt hysterisk av alt som dukker opp på google. Møt opp hos legen og få henvisning til akutt gastroskopi. Du vil bli sedert og få bedøvelse i form av spray i munn og svelg for å dempe ubehaget. Brekninger vil forekomme, da det er helt naturlig, men det er fort gjort :) Tenk på at det er det beste for deg.

Anonymous poster hash: 04dba...377

vet du om det pleier å ta lang tid før man får time til gastroskopi?

Anonymous poster hash: 91b2d...f9f

AnonymBruker
Skrevet

vet du om det pleier å ta lang tid før man får time til gastroskopi?

Anonymous poster hash: 91b2d...f9f

Det skal gå rimelig fort siden det er akutt. Innen 2 uker, tipper jeg. Prøv å gå på frittsykehusvalg.no og sjekk rundt

Anonymous poster hash: 04dba...377

AnonymBruker
Skrevet

Om du har magesår, hold deg unne sterk, krydret, fet mat. Kaffe, nikotin og koffein.

Jeg har hatt magesår, trodde det var hjerteinfarkt.

Går på nexium nå ved behov, tok gastro ( ikke vondt, går fort, men litt ubehagelig)

Håper smertene snart gir seg, at du snart får svar, god bedring.

Oi.. jeg skjenner en som har mage sår og han røyker drikker kaffi og spiser mat fra restaurang som er masse krydder i. er det dumt så han bør stopp med deT?

Anonymous poster hash: 6498e...e51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...