AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 Alltid trøtt av å spise, Hvorfor blir jeg det? Samme hvor mye jeg spiser, og når jeg spiser. Jeg blir først kvalm og skjelver. Så blir jeg svimmel og ekstremt kvalm. Så blir jeg stuptrøtt. Sovnet nettopp i dusjen, spiste for 2 timer siden. Jeg klarer ikke å holde øynene oppe lenge av gangen. Hvorfor blir jeg så innmari trøtt av å spise?! Hva er det som feiler meg, jeg hater mat! Jeg går flere dager uten mat, for jeg orker ikke å være så kvalm og trøtt. Jeg hater å spise og spiser bare for å overleve. Skulle ønske jeg slapp å spise, jeg hater å ha det slik! Når jeg først spiser så er det sunt og næringsrikt mat. Så det kan ikke være problemet. Anonymous poster hash: 3cc3e...479
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 Føler du deg full i magen selv om det er lenge siden du har spist? Anonymous poster hash: 4240f...e37 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #3 Skrevet 25. mai 2015 Og er du oppblåst ofte? Anonymous poster hash: 4240f...e37
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #4 Skrevet 25. mai 2015 Føler du deg full i magen selv om det er lenge siden du har spist? Anonymous poster hash: 4240f...e37 Jeg blir aldri sulten nei... jeg kan gå tre eller fire dager uten mat. Og jeg blir ikke sulten! Om jeg har spist ofte en liten periode, ca 2-3 ganger om dagen, da kan det rumle litt første døgnet men etter det så gir det seg. Selv om at det er 2 timer siden jeg spiste, så føler jeg meg stappfull. Føles ut som at magen skal sprekke eller revne opp! Og jeg spiste ikke noe mye en gang. ts Anonymous poster hash: 3cc3e...479
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Og er du oppblåst ofte? Anonymous poster hash: 4240f...e37 Vet ikke helt... Det kommer rett etter at jeg har spist, samme hva og hvor mye. ts Anonymous poster hash: 3cc3e...479
Charlie. Skrevet 25. mai 2015 #6 Skrevet 25. mai 2015 Prøv mindre og flere porsjoner. Prøv også å beveg deg etter at du har spist. De fleste blir trøtte etter et stort måltid mat når de setter seg i sofaen etterpå. Blir egentlig mer overraska over at du sovna i dusjen enn at du blir trøtt av å spise. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #7 Skrevet 25. mai 2015 Jeg blir aldri sulten nei... jeg kan gå tre eller fire dager uten mat. Og jeg blir ikke sulten! Om jeg har spist ofte en liten periode, ca 2-3 ganger om dagen, da kan det rumle litt første døgnet men etter det så gir det seg. Selv om at det er 2 timer siden jeg spiste, så føler jeg meg stappfull. Føles ut som at magen skal sprekke eller revne opp! Og jeg spiste ikke noe mye en gang. ts Anonymous poster hash: 3cc3e...479 Høres lignende ut som det jeg har. Jeg kan gå 24 timer +++ uten å spise og det kjenner fortsatt ut som om jeg nettopp har spist middag. For min del virker det ikke som om magen fordøyer maten skikkelig. Og da kan jeg bli kjempetrøtt etter å ha spist. Her har det hjulpet å spise mer supper. Kroppen takler bedre godt gjennomkokt grønnsakssuppe enn en kjøttbit eller det meste av fast føde, egentlig. Mye fett kan også være problematisk. Jeg begynte å legge til vann i all maten jeg spise. Lage wok -> ha i mye vann Koke linser -> lage linsesuppe osv Jeg vet en på forumet fikk bedring av mye surmelk, yoghurt og surdeigsbrød. Dersom du kjenner skikkelig etter burde du bedre klare å skille mellom den maten som er verre å fordøye etter du har spist den. Du merker at du blir fullere og magen "stopper opp". Etter hvert som magen din blir bedre vil du klare å fordøye mer fast føde igjen. Jeg har bedre og verre perioder, har mistet mye vekt etter at dette begynte, for dersom jeg prøver å spise mer går magen i stå. Du kan alltids ta en tur til legen, men de har som regel ikke greie på slike ting. Jeg fikk diagnosen IBS selv om jeg ikke har diare eller forstoppelse, bare konstant oppblåst og full i magen. Har ikke vondt heller. Dersom du har blod i avføringen så bør du oppsøke lege snarest. Anonymous poster hash: 4240f...e37 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #8 Skrevet 25. mai 2015 Du sovner vel av utmattelse fordi du har veldig usunne spisevaner. Du skal ikke gå dager uten mat. Anonymous poster hash: bdb0f...b39 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #9 Skrevet 25. mai 2015 Kanskje du mangler probiotika i kosten. Anonymous poster hash: bdb0f...b39
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #10 Skrevet 25. mai 2015 Jeg har det også litt sånn, men jeg spiser et eller to måltider hver dag. Spiser om kvelden sånn at det ikke gjør så mye om jeg sovner, og slipper da å gå rundt stuptrett hele dagen. Spiser kokte grønnsaker, ris og fisk. Kjøtt = søvnmedisin for meg. Det eneste legen sier er at det er IBS. Jeg fikk dette etter en lang runde antibiotika. Anonymous poster hash: 317c1...a75
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #11 Skrevet 25. mai 2015 Høres ut som matallergi eller f eks glutenintolleranse. Mange har også intolleranser uten at det slår ut på blodprøve/bæsjeprøve. Prøv å unngå mel varer, spis kun fiberbrød, fiberspaghetti , ikke noe med hvitt mel eller melk i! Det er typiske ting man blir TRØTT av Anonymous poster hash: f3eb1...502
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #12 Skrevet 25. mai 2015 Altså ikke KUN fiberbrød men altså heller fiberbrød enn loff og heller fiberspaghetti enn vanlig spaghetti osv osv osv Anonymous poster hash: f3eb1...502
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #13 Skrevet 26. mai 2015 Jeg har det også litt sånn, men jeg spiser et eller to måltider hver dag. Spiser om kvelden sånn at det ikke gjør så mye om jeg sovner, og slipper da å gå rundt stuptrett hele dagen. Spiser kokte grønnsaker, ris og fisk. Kjøtt = søvnmedisin for meg. Det eneste legen sier er at det er IBS. Jeg fikk dette etter en lang runde antibiotika.Anonymous poster hash: 317c1...a75 Ja, dette kan være resultat av skeiv bakteriekultur i magen. Man har ikke nok av de bakteriene som bryter ned x stoff av det man spiser. Man skulle tro at de bakteriekulturene ville komme tilbake når man spiser det som de spiser (slik at de kan bli flere) men jeg vet ikke. Kanskje det har vokst frem for mange av en annen type bakterier siden den første ikke klarte å holde dem i sjakk fordi de ble drept av antibak. Eller noe sånt. Siden dette skjedde etter antibiotika syns jeg det skulle være veeeeldig tilfeldig om det ikke er nettopp det som har gjort skaden. Men tror dette er også noe allmennleger ikke har greie på. Forskning og kunnskap rundt mage er generelt dårlig. Dessverre. Man ser at personer som har dårlige mager (IBS for eks), oftere har mer angst og depresjon. Hvordan magen har det påvirker vår mentale helse. Jeg merker at jeg er mer stresset når magen har dårligere perioder. For meg hjelper det å spise et eller to måltider om dagen også. Spiser jeg mindre og oftere merker jeg bare at "det legger seg opp på hverandre" og magen blir fullere og fullere. Noen ganger har jeg fått diare av det. Eneste er at noen ganger får jeg så cravings etter mat at jeg ikke klarer å spise bare en gang eller så kanskje jeg spiser feil eller for mye, og da blir magen dårlig med en gang igjen. Og da kan det lett ta minst 1 uke, om ikke 3mnd å få den tilbake. Jeg har for øvrig mer cravings etter mat når jeg er mer full i magen. Når jeg blir bedre i magen kan jeg miste matlysten. Jeg tror det er noe signaler der som er feil. For mye sukker (også for mye frukt) gjør magen generelt verre også. For mye fett. Proteinkilder (proteinpulver er lettere for meg å fordøye, så bruker det en del). Det meste som ikke er laget fra bunnen av. Potetgull, risnudler, grønnsakssupper fungerer bedre. Muligens linse- og ertesuppe dersom det er mye vann. Bruker diverse krydder til disse suppene slik at de blir gode. Men som sagt det er vanskelig å gå så hardt til verks i dietten. Spesielt når man får cravings og har lyst på mat hele tiden selv om man er mett. Anonymous poster hash: 4240f...e37 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #14 Skrevet 26. mai 2015 oi, det ble ganske langt Anonymous poster hash: 4240f...e37
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #15 Skrevet 26. mai 2015 Ja, hvete blir jeg umiddelbart dårlig av. Også de "glutenfrie" versjonene. Er sannsynligvis ikke gluten jeg reagerer på, men en annen del av hveten. Anonymous poster hash: 4240f...e37
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #16 Skrevet 27. mai 2015 Det er litt artig å se hvor mye synsing og hvor mange sykdommer trådstarter visstnok skal ha i disse kropp og helse-trådene. Anonymous poster hash: 185bb...1f9
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #17 Skrevet 27. mai 2015 Det er litt artig å se hvor mye synsing og hvor mange sykdommer trådstarter visstnok skal ha i disse kropp og helse-trådene. Anonymous poster hash: 185bb...1f9 Det er ingen innlegg i denne tråden som sier at trådstarter har en sykdom... To AB sa at de hadde opplevd lignende symptomer og hadde selv fått diagnosen IBS. En AB foreslot at det kan være matallergier En AB nevnte at sine egne symptomene kom etter en antibiotikakur Hvilke synsing om sykdommer er det du snakker om? Anonymous poster hash: 4240f...e37 1
Kamikatze Skrevet 27. mai 2015 #18 Skrevet 27. mai 2015 Er ganske vanlig med kvalme eller en hul kvalmelignende følelse når en ikke spiser på en stund. Det kan ta litt tid etter at en igjen har fått i seg mat, før det gir seg. Opplevde dette ofte i yngre dager, da livet var for spennende til å ta matpause. Kunne gå noen dager. Også vanlig at en føler seg slapp like etter måltider. Mye "energi" kanaliseres til mage og tarmer, for å fordøye maten. Dette gjelder tyngre måltider som middag. Slik du beskriver det, kan det nesten høres ut som om du gir deg selv "sukkersjokk". Tror jeg ville slengt en tur innom doktor'n og sjekket at jeg ikke var i ferd med å utvikle diabetes. Bare for å være på den sikre siden.
globalagogo Skrevet 27. mai 2015 #19 Skrevet 27. mai 2015 Det er litt artig å se hvor mye synsing og hvor mange sykdommer trådstarter visstnok skal ha i disse kropp og helse-trådene. Anonymous poster hash: 185bb...1f9 Tja. Ingen her inne kan vite for sikkert hva TS er. Det er et diskusjonsforum med begrenset objektiv informasjon. Så klart vi må synse, hva ellers?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå