lulus Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 Hei! Vi har et barn som er født etter 1. september, og har dermed ikke krav på barnehageplass før august 2016. Jeg skal være hjemme med barnet til barnehage start, og vil da også søke ny jobb. Problemet er at vi ønsker å flytte til en større leilighet og et mer barnevennlig område og da mest sannsynlig ut av Oslo kommune som vi nå bor i, dette får vi derimot ikke gjort før jeg har fått meg jobb så vi kan øke lånet. Men fristen for å søke barnehageplass er jo 1.mars.. Vi må jo da søke han til plass her i Oslo (siden vi ikke får flyttet før til høsten). Det blir bare fryktelig dumt å la han starte opp her i Oslo for så å flytte rett etterpå.. Hva bør vi gjøre?? Dersom vi venter med å søke plass til han til vi er på plass i ny kommune er han jo ikke garantert plass siden vi ikke har søkt før 1. mars.. Huff ble fryktelig rotete dette. Noen som har innspill til hva dere eventuelt ville gjort? Burde vi la han gå et år her i Oslo feks før vi flytter?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 Nei, dere mister barnehageplassen i det dere melder flytting til annen kommune. Hva med å bli boende i ett år til, og flytte sommeren 2017? Anonymous poster hash: ddc25...44a
Nordvesta Skrevet 25. mai 2015 #3 Skrevet 25. mai 2015 Hvordan er barnehagedekningen der dere tenker å flytte?
lulus Skrevet 25. mai 2015 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2015 Det blir vel antagelig Asker eller Bærum vi kommer til å flytte til mest sannsynlig, så det ikke blir så lang vei å pendle. Er ikke sikker på hvordan barnehagedekningen er der.. Ville jo aller helst ha flyttet før barnehagestart men det ser vanskelig ut gitt..
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Begynn å gå på visninger nå for å se dere ut stedet dere vil bo. Selg og flytt før første mars, til leid bolig, søk bhg i ny kommune, start jobbsøking og kjøp leilighet når du får jobb?Anonymous poster hash: 8fe7c...c6d 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå