Gå til innhold

savner den dumme røyken


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært røykfri et par dager merker savnen veldig nå,selvom jeg er veldig motivert. Orker heller ikke henge med folk som røyker fordi da blir jeg lett fristet til å begynne igjen. Noen som har klart å slutte som har tips til meg?



Anonymous poster hash: fa06c...c74
Videoannonse
Annonse
Gjest anonym2233
Skrevet

Jeg har vært røykfri i 2mndr nå!

Trikset mitt? Jeg valgte å slutte bare, og når suget kom, valgte jeg å ignorere det og tenke på andre ting :)

Så har jeg fortsatt sånn...

Har liksom ikke brydd meg om "abstinenser" osv.

Har du lyst til å slutte? Da slutter du bare :)

Tyggis pakke er forøvrig en fin nødløsning når trangen blir stor :)

Skrevet

Jeg har aldri røykt, men jeg kjenner flere som har gjort det.

Mange har hatt nytte av å begynne med en aktivitet som holder dem opptatt. Noe de bruker hendene på f.eks.
Andre setter opp et regnestykke på hvor mye de har brukt på røyk på en uke, en måned, ett år, osv. og sammenligner med hva de kunne fått for de pengene.

Min svigerinne og svoger sluttet å røyke samtidig, og satte inn pengene på sparekonto i stedet. Ett år etterpå kunne de kjøpe seg ny bil pga den bufferen som gjorde at de kunne ha et relativt lite lån i forhold til verdi på bilen.
Har du et mål som koster en del? Ferie? Hus/leilighet? Oppussing?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært røykfri i 2mndr nå!

Trikset mitt? Jeg valgte å slutte bare, og når suget kom, valgte jeg å ignorere det og tenke på andre ting :)

Så har jeg fortsatt sånn...

Har liksom ikke brydd meg om "abstinenser" osv.

Har du lyst til å slutte? Da slutter du bare :)

Tyggis pakke er forøvrig en fin nødløsning når trangen blir stor :)

Hva med når du var med røykere. Hvordan taklet du det?

Anonymous poster hash: fa06c...c74

Gjest anonym2233
Skrevet

Hva med når du var med røykere. Hvordan taklet du det?

Anonymous poster hash: fa06c...c74

Veldig greit, kjente så klart trangen veldig i begynnelsen, og merker i dag at luktesansen er helt ekstrem :ler: Når jeg går forbi noen med røyk, eller har en venninne ned røyk i hånden.

Det er igjen dette som har hjulpet meg masse, istedenfor å flykte avgårde og tenke "jeg får lyst på røyk, jeg kan ikke være her!" ; Har jeg valgt å være så nøytral som mulig og jobbe gjennom sånn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...