AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Hei dere! Litt bakgrunnsinformasjon: Jeg snakker med en kar som jeg har truffet sporadisk tidligere, og han viste stor interesse for meg. Følelsene mine dabbet av og kontakten ble kuttet, fra min side. Nå... Har det har gått ca 1 år siden sist vi hadde kontakt, og jeg har hele tiden savnet det vi hadde, men jeg har rett og slett ikke turt å ta kontakt siden det var jeg som "dreit meg ut" den gangen... Vi har tatt opp kontakten igjen nå og jeg ønsker å treffe han igjen.. Han har sagt det samme til meg, men thats it...Jeg vet han er en busy man, han har delt omsorg for et barn, en travel jobb der han reiser mye, og oppi det hele så pusser han opp leiligheten han bor i.. Jeg ønsker bare en sjanse hos han igjen. EN! Så... Hva tenker dere, om jeg som jente, tar initiativ til å treffes? Jeg tror og håper at han sier ja, blir litt skeptisk da jeg har hørt tilfeller der det har motsatt effekt, at jenta ødelegger ved å ta initiativ, da "jakten" for dems del føles over..... Vi er 24 og 27 om det skulle ha noe som helst betydning. Takker for svar!! Anonymous poster hash: b4899...7a1 2
Timza Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 Om "jakta" er over hvis du tar initiativ så betyr det jo at sex var hovedformål, der andre er mer interessante som er vanskeligere å få, så sånn sett går du ikke glipp av så mye om det er resultatet. Ta initiativ og ta det derifra.
Okapi Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Er det ikke snart på tide å avlive den myten om at menn liker "jakten"? 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 Herregud! Liker du han tar du initiativ, så enkelt. Personlig synes jeg det er veldig hyggelig når jenta tar initiativ, så enig med Okapi, myten om at menn bare liker "jakten" bør avlives. Anonymous poster hash: b8ac0...35d 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 Vel, jeg tok initiativ med en fyr nylig. Spurte han ut på date, fordi jeg følte at han kunne fortsatt å prate over nett uten å få ut finger'n i en evighet. Han sa ja, men.. så ble det stille gitt! Jakta var vel over når han endelig fikk bekreftet at jeg var interessert. Anonymous poster hash: 0b2b1...401 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 Vel, jeg tok initiativ med en fyr nylig. Spurte han ut på date, fordi jeg følte at han kunne fortsatt å prate over nett uten å få ut finger'n i en evighet. Han sa ja, men.. så ble det stille gitt! Jakta var vel over når han endelig fikk bekreftet at jeg var interessert. Anonymous poster hash: 0b2b1...401 Det handler ikke om at "jakten er over". Grunnen til at kvinner noen ganger får mindre respons etter de har tatt initiativ er ganske enkel. Han var aldri så keen i utgangspunktet. Grunnen til at du måtte ta initiativ var at han ikke hadde gjort det. Du var bare en pratepartner / tidsfordriv. Over nett er det ingen grunn til at han ikke skulle be deg ut om han ville. TS i din situasjon har jo du avvist ham allerede og da ligger ballen hos deg. Når det er du som sa nei er det det du som må vise at du har ombestemt deg. Se om han er interessert i å treffes. Anonymous poster hash: 66e9d...abc 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Jeg sendte han en melding for en time siden og spurte om han ville ta en kaffe en dag.. Han har ikke svart enda. Jeg blir sykt nervøs av dette, og frykter aller mest at jeg har ødelagt alt for meg selv igjen. TS Anonymous poster hash: b4899...7a1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Det handler ikke om at "jakten er over". Grunnen til at kvinner noen ganger får mindre respons etter de har tatt initiativ er ganske enkel. Han var aldri så keen i utgangspunktet. Grunnen til at du måtte ta initiativ var at han ikke hadde gjort det. Du var bare en pratepartner / tidsfordriv. Over nett er det ingen grunn til at han ikke skulle be deg ut om han ville. TS i din situasjon har jo du avvist ham allerede og da ligger ballen hos deg. Når det er du som sa nei er det det du som må vise at du har ombestemt deg. Se om han er interessert i å treffes. Anonymous poster hash: 66e9d...abc Nettopp! Mao så er det fint lite vits i å ta initiativ ovenfor en fyr, nettopp fordi han hadde tatt det allerede hvis han faktisk var keen. Når han ikke gjør det, er det fordi jeg var et tidsfordriv og at det nå har dukket opp en bedre. Så alle dere gutta som maser og kjaser om at "damer må ta initiativ" kan ta dere en bolle. Anonymous poster hash: 0b2b1...401 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 Så alle dere gutta som maser og kjaser om at "damer må ta initiativ" kan ta dere en bolle. Anonymous poster hash: 0b2b1...401 Mennene som skriver dette er jo de som ikke våger å ta initiativ selv eller som alltid blir avslått. De attraktive mennene sitter jo ikke på KG (og man skulle tro de flete hadde forstått dette nå, og sluttet med alle disse "menn hva synes dere?" trådene). Anonymous poster hash: 66e9d...abc 2
Florence Skrevet 24. mai 2015 #10 Skrevet 24. mai 2015 Jeg sendte han en melding for en time siden og spurte om han ville ta en kaffe en dag.. Han har ikke svart enda. Jeg blir sykt nervøs av dette, og frykter aller mest at jeg har ødelagt alt for meg selv igjen. TS Anonymous poster hash: b4899...7a1 Du har ikke ødelagt noe. Hvis han ikke svarer, så er han ikke interessert, og da er det jo bedre å få vite det nå enn å gå rundt og tenke på det. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #11 Skrevet 24. mai 2015 Jeg sendte han en melding for en time siden og spurte om han ville ta en kaffe en dag.. Han har ikke svart enda. Jeg blir sykt nervøs av dette, og frykter aller mest at jeg har ødelagt alt for meg selv igjen. TS Anonymous poster hash: b4899...7a1 Du får bare avvente. Det er en god mulighet for at han synes det blir for mye mas. Mange kvinner ville jo tvilt om en fyr forsvant for så å dukke opp igjen lenge etterpå. Faktisk ville jeg rådet en jente i den situasjon til å vise varsomhet. Det var jo en grunn til at han forsvant i utgangspunktet. Husk på at det antakeligvis er noe underbevisst ego her. Og at det faktisk er en grunn til at ting "dabbet av" tidligere. Anonymous poster hash: 66e9d...abc
Okapi Skrevet 24. mai 2015 #12 Skrevet 24. mai 2015 Nettopp! Mao så er det fint lite vits i å ta initiativ ovenfor en fyr, nettopp fordi han hadde tatt det allerede hvis han faktisk var keen. Når han ikke gjør det, er det fordi jeg var et tidsfordriv og at det nå har dukket opp en bedre. Så alle dere gutta som maser og kjaser om at "damer må ta initiativ" kan ta dere en bolle. Anonymous poster hash: 0b2b1...401 Nei, det er bare tull. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært interessert uten å ta initiativ, og det er drøssevis av menn som sier akkurat det samme på forumet her (og alle andre steder, for den saks skyld). Hvis du spør, får du kanskje et nei, og kanskje et ja. Din feilslutning er at du tror du ble avvist fordi du tok initiativ. Begynner nesten å lure litt på om denne unnskyldningen er den kvinnelige varianten "jeg ble friendzoned", som en del menn drar. Det kan ikke være deg, det må være noe du har gjort feil; alt for å unngå å måtte innrømme at fyren/dama rett og slett ikke er interessert i deg. 3
Okapi Skrevet 24. mai 2015 #13 Skrevet 24. mai 2015 Jeg sendte han en melding for en time siden og spurte om han ville ta en kaffe en dag.. Han har ikke svart enda. Jeg blir sykt nervøs av dette, og frykter aller mest at jeg har ødelagt alt for meg selv igjen. TS Anonymous poster hash: b4899...7a1 Du har ikke ødelagt noe. Enten vil han treffes, eller så var han aldri så interessert i utgangspunktet. Sjansene dine er bedre nå enn de var før du spurte, ikke dårligere. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #14 Skrevet 24. mai 2015 Nei, det er bare tull. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært interessert uten å ta initiativ, og det er drøssevis av menn som sier akkurat det samme på forumet her (og alle andre steder, for den saks skyld). Hvis du spør, får du kanskje et nei, og kanskje et ja. Din feilslutning er at du tror du ble avvist fordi du tok initiativ. Begynner nesten å lure litt på om denne unnskyldningen er den kvinnelige varianten "jeg ble friendzoned", som en del menn drar. Det kan ikke være deg, det må være noe du har gjort feil; alt for å unngå å måtte innrømme at fyren/dama rett og slett ikke er interessert i deg. Da vil jeg gjerne vite hva jeg gjorde feil! Så jeg kan unngå det neste gang. For han hadde sendt meg meldinger daglig i 5 uker, spurt meg om masse forskjellig osv. Jeg svarte og spurte tilbake. Så tok jeg initiativ til å møtes. Han svarte ja, det ville han gjerne. Så fortsatte vi samtalen som vanlig og plutselig... STILLE. Ikke et kvekk mer. I mine øyne gjorde jeg ikke noe galt; men han har enten møtt noen som han var mer keen på, eller han var ikke intr i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 0b2b1...401
Okapi Skrevet 24. mai 2015 #15 Skrevet 24. mai 2015 Da vil jeg gjerne vite hva jeg gjorde feil! Så jeg kan unngå det neste gang. For han hadde sendt meg meldinger daglig i 5 uker, spurt meg om masse forskjellig osv. Jeg svarte og spurte tilbake. Så tok jeg initiativ til å møtes. Han svarte ja, det ville han gjerne. Så fortsatte vi samtalen som vanlig og plutselig... STILLE. Ikke et kvekk mer. Det kan være hundre årsaker til at han mistet interessen. Hvorfor lander du på at det må være denne ene tingen, som nesten alle menn du spør vil fortelle deg at neppe spiller noen rolle? I mine øyne gjorde jeg ikke noe galt; men han har enten møtt noen som han var mer keen på, eller han var ikke intr i utgangspunktet. Men her svarer du jo deg selv. Du kan ikke unngå dette til neste gang, det er umulig å garantere at noen liker deg godt eller ikke treffer noen andre. Heh, om noe, kanskje foreslå å møtes tidligere, ikke la det gå fem uker? Altså ta mer initiativ, ikke mindre. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #16 Skrevet 24. mai 2015 Det kan være hundre årsaker til at han mistet interessen. Hvorfor lander du på at det må være denne ene tingen, som nesten alle menn du spør vil fortelle deg at neppe spiller noen rolle? Men her svarer du jo deg selv. Du kan ikke unngå dette til neste gang, det er umulig å garantere at noen liker deg godt eller ikke treffer noen andre. Heh, om noe, kanskje foreslå å møtes tidligere, ikke la det gå fem uker? Altså ta mer initiativ, ikke mindre. Men du sa jo at det var en dårlig unnskylding for jenter som nektet å innse at de hadde gjort noe galt...... Hallo. Anonymous poster hash: 0b2b1...401
Okapi Skrevet 24. mai 2015 #17 Skrevet 24. mai 2015 Men du sa jo at det var en dårlig unnskylding for jenter som nektet å innse at de hadde gjort noe galt...... Hallo.Anonymous poster hash: 0b2b1...401 Hei. Ja, det er en dårlig unnskylding. Det er ikke slik at menn i utgangspunktet er interessert, men plutselig tenker "ai, nei, dette går ikke, tenk på jakten" når dama tar initiativ til å møtes. 3
Doge Skrevet 24. mai 2015 #18 Skrevet 24. mai 2015 Er det ikke snart på tide å avlive den myten om at menn liker "jakten"? Jo... 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #19 Skrevet 24. mai 2015 Jeg tok nettopp så mye initativ med en fyr at jeg tror jeg skremte han. Først spurte jeg om vi skulle treffes. han sa ja. Vi hadde en koselig date (syns jeg), og jeg sendte melding dagen etter. Han brukte over en uke på svare, men beklaget og ville treffes igjen. Vi hadde date nr 2. Enda koseligere (syns jeg). Vi klina på slutten, mitt initativ. Det har gått 10 dager. Jeg har ikke hørt noe. Og pga disse teite "jakten"-illusjonene tør jeg ikke sende melding i frykt for å skremme han vekk. Det er så lett å tenke at er han interessert så vil du høre fra han. Anonymous poster hash: 9d163...6ba
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #20 Skrevet 24. mai 2015 Jeg tok nettopp så mye initativ med en fyr at jeg tror jeg skremte han. Først spurte jeg om vi skulle treffes. han sa ja. Vi hadde en koselig date (syns jeg), og jeg sendte melding dagen etter. Han brukte over en uke på svare, men beklaget og ville treffes igjen. Vi hadde date nr 2. Enda koseligere (syns jeg). Vi klina på slutten, mitt initativ. Det har gått 10 dager. Jeg har ikke hørt noe. Og pga disse teite "jakten"-illusjonene tør jeg ikke sende melding i frykt for å skremme han vekk. Det er så lett å tenke at er han interessert så vil du høre fra han. Anonymous poster hash: 9d163...6ba Han virker jo ikke så interessert, så det er helt riktig av deg å ikke sende melding. Anonymous poster hash: ffe62...7fb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå