Gå til innhold

Samme bhg som mamma?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg fant ingen passende overskrift.

Jeg skal utdanne meg som barnehagelærer, og lurte på en ting. Om jeg får meg jobb i en barnehage, og får barn selv, kan da mine (fremtidige) barn gå i den barnehagen jeg jobber i? Eller må ev barna sendes til en annen bhg?

Anonymous poster hash: f0939...6f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår barnehage er det hvertfall noen av de ansatte som har barna sine der.

• Liker 2
Skrevet

Du kan det, ofte er det også egne plasser til barn av ansatte.

De er ofte plassert på en annen avdeling enn den foreldren jobber på.

AnonymBruker
Skrevet

Min mann får automatisk barnehageplass til våre fremtidige barn. Privat barnehage.

Anonymous poster hash: a20e0...5fe

Skrevet

Min mann får automatisk barnehageplass til våre fremtidige barn. Privat barnehage. Anonymous poster hash: a20e0...5fe

kan du utdype?
AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg fant ingen passende overskrift. Jeg skal utdanne meg som barnehagelærer, og lurte på en ting. Om jeg får meg jobb i en barnehage, og får barn selv, kan da mine (fremtidige) barn gå i den barnehagen jeg jobber i? Eller må ev barna sendes til en annen bhg? Anonymous poster hash: f0939...6f6

Vanlig praksis er at barn av barnehageansatte går på avdeling hvor foreldrene ikke jobber. Enten i samme barnehage, eller annen bhg.

Anonymous poster hash: 4e3a7...0b7

AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan du :)

De fleste barnehager hjelper til slik at du får barnehageplass. I store, private kjeder går gjerne personal-barn foran i køen.

Det er ikke alle som anbefaler å ha barnet sitt i samme barnehage. Men det må du nesten ta opp med styreren når den tid kommer :)

Anonymous poster hash: 92435...f7f

Skrevet

I vår private barnehage så er utviklingshemmet, barn av ansatte og søsken prioritert foran vanlig søkere. Det er vell rundt 5 av ansatte som har barn i barnehagen, noen også på samme avdeling som de selv jobber. :)

AnonymBruker
Skrevet

I kommunal barnehage må du søke på lik linje med alle andre. Du kan ha barnet i samme barnehage men vær klar over at det har sine utfordringer. Du blir veldig oppmerksom på barnet ditt i forhold til de andre barna, redd for å ikke behandle de andre likt som din, hva kollegaer mener osv. Når de er små forstår de ikke at ikke forskjell på jobb-mamma og hjemme-mamma. Det er vanskelig for begge parter. Men det er lettvint å hente/bringe og det koselig å se mye til sitt eget barn :-)

Anonymous poster hash: 8af3f...fa5
AnonymBruker
Skrevet

Tror det går greit så lenge barnehagen er av en viss størrelse, sånn at dere slipper å omgås hele dagen :)

Anonymous poster hash: 50d65...eae
Skrevet

I den private barnehagen jeg jobbet i kom barn av ansatte helt fremst i køen. Altså garantert plass.

Du kan sjekke de ulike barnehagene du kunne tenke deg å jobbe i ved å lese vedtektene. De ligger stort sett på nett :)

AnonymBruker
Skrevet

kan du utdype?

Han er pedagogisk leder i privat barnehage og får automatisk barnehageplass der for våre fremtidige barn.

Anonymous poster hash: a20e0...5fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...