Gå til innhold

TV-serie: The Strain


Mann 42

Anbefalte innlegg

Wow.

Første episode av 13 gikk på Viasat 4 på Lørdag.

Guillermo del Toro er regissør. Og det merkes.

Vet ikke om jeg skal si så mye mer enn at det var utrolig bra.

NRK's kritikk av serien: Begeistret.

http://p3.no/filmpolitiet/2015/05/the-strain-s01/

Kommentarene til NRK's omtale er en eneste lang sutretråd om hvor elendig serien er, hvor elendig castingen er, hvor elendig potensialet i bøkene er utnyttet, hvor oppskrytt del Toro er som regissør, og hvordan kvaliteten faller ut gjennom sesongen.

Så det ser ut til at iallfall bøkene har en del blodfans som er overbevist om at de kunne gjort det bedre sjøl.

Etter min mening lover det godt.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Bump. Eller. Dytt, heter det vel her i gården.

Så de første 3 episodene på Viaplay i dag. Den første, som setter stemninga til de grader, virker nesten som en direkte modernisering og filmatisering av ene sekvensen i Bram Stokers Dracula. Boka altså. Spent på denne serien. Ikke minst, Sean Astin spiller i noe igjen! Har savnet nye nye produksjoner med folk fra Ringenes Herre-castet som ikke heter Orlando Bloom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Kul serie, så den da den kom ut.
Anbefales for de som liker mystiske thrillere med en god dose overnaturlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump. Eller. Dytt, heter det vel her i gården.

Så de første 3 episodene på Viaplay i dag. Den første, som setter stemninga til de grader, virker nesten som en direkte modernisering og filmatisering av ene sekvensen i Bram Stokers Dracula. Boka altså. Spent på denne serien. Ikke minst, Sean Astin spiller i noe igjen! Har savnet nye nye produksjoner med folk fra Ringenes Herre-castet som ikke heter Orlando Bloom.

Ja, det ville ikke være galt å si at den "låner" ganske mye derfra. De mystiske hendelsene når skipet med Grevens kiste kommer til London, skipet uten et levende menneske ombord, den mystiske kassen med jord, den lojale tjeneren Renfield, etc, etc, etc, etc.

Åh, den korrupte CDC-mannen er Samvis Gamgod! Jeg kunne ikke plassere ham!

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville ikke være galt å si at den "låner" ganske mye derfra. De mystiske hendelsene når skipet med Grevens kiste kommer til London, skipet uten et levende menneske ombord, den mystiske kassen med jord, den lojale tjeneren Renfield, etc, etc, etc, etc.

Åh, den korrupte CDC-mannen er Samvis Gamgod! Jeg kunne ikke plassere ham!

Hendelsene fra skipet og frem til Lucys død i den boka er nesten magiske, har absolutt ingen ting mot litt låning sånn sett (skal sies at jeg var overbevist om at Jonathan var død på det tidspunktet og at det påvirket stemningen litt kanskje).

Blir spennende å se om hobbiter er mottagelige for parasitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hendelsene fra skipet og frem til Lucys død i den boka er nesten magiske, har absolutt ingen ting mot litt låning sånn sett (skal sies at jeg var overbevist om at Jonathan var død på det tidspunktet og at det påvirket stemningen litt kanskje).

Blir spennende å se om hobbiter er mottagelige for parasitter.

Denne er mottakelig for bestikkelser, så hvem vet. Sam var ubestikkelig. Oh, the fall from grace!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...