AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #1 Skrevet 23. mai 2015 Siden dette er såppas vanlig, lurer jeg på om det er noen der ute som har noen gode tips til meg. Jeg oppdaget for en ukes tid siden at det klødde og svidde noe intenst i underlivet, og skjønte jo med en gang hva dette var for noe. Har hatt dette tidligere en gang uten å helt skjønne hva det var. Gikk vel over etter en liten stund da. Denne gangen har jeg opplevd det hele mye mer ubehagelig og begynte da og smøre på Canesten 3 ganger daglig frem til i dag. Merker jo at det er blitt mye bedre! Det klør ikke lengre - bare av og til, men det gjør det til vanlig og. Det er ikke ømt der nede og svien er borte. Jeg og samboeren prøvde å ha sex noen dager etter jeg startet med Canesten, og ba han da ta på masse glidemiddel slik at det ikke skulle gjøre vondt. Da begynte det å svi som søren, og vi avsluttet der. De siste to dagene har vi hatt sex og opplevde ikke det som spesielt smertefullt. Andre gangen svei det og gjorde skikkelig vondt etterpå. Ser når jeg tar frem speilet at det er to "rifter" mellom skjedeåpningen og endetarmen. Mulig at det er sprukket opp rett og slett. Har smurt meg over det hele, så har ikke utelatt noen områder. Bør jeg begynne med stikkpiller i tillegg, eller er det noe som fungererer bedre? Virker som det er først og fremst på utsiden at soppen har plantet seg. Har ventet litt med å gå til lege, men merker at hvis dette ikke blir bedre snart er det høyest nødvendig. Sexlivet til meg og samboer er langt fra optimalt. Vi hadde sex alt fra 1-4 ganger daglig før, og nå er det jo lite intimt. Merker jo at dette er noe vi behøver i forholdet. Håper noen er noen erfaringer rikere enn det jeg er der ute, og kan komme med noen gode innspill! Anonymous poster hash: 74031...e3e
Gjest LilleTusenfryd Skrevet 23. mai 2015 #2 Skrevet 23. mai 2015 (endret) Siden dette er såppas vanlig, lurer jeg på om det er noen der ute som har noen gode tips til meg. Jeg oppdaget for en ukes tid siden at det klødde og svidde noe intenst i underlivet, og skjønte jo med en gang hva dette var for noe. Har hatt dette tidligere en gang uten å helt skjønne hva det var. Gikk vel over etter en liten stund da. Denne gangen har jeg opplevd det hele mye mer ubehagelig og begynte da og smøre på Canesten 3 ganger daglig frem til i dag. Merker jo at det er blitt mye bedre! Det klør ikke lengre - bare av og til, men det gjør det til vanlig og. Det er ikke ømt der nede og svien er borte. Jeg og samboeren prøvde å ha sex noen dager etter jeg startet med Canesten, og ba han da ta på masse glidemiddel slik at det ikke skulle gjøre vondt. Da begynte det å svi som søren, og vi avsluttet der. De siste to dagene har vi hatt sex og opplevde ikke det som spesielt smertefullt. Andre gangen svei det og gjorde skikkelig vondt etterpå. Ser når jeg tar frem speilet at det er to "rifter" mellom skjedeåpningen og endetarmen. Mulig at det er sprukket opp rett og slett. Har smurt meg over det hele, så har ikke utelatt noen områder. Bør jeg begynne med stikkpiller i tillegg, eller er det noe som fungererer bedre? Virker som det er først og fremst på utsiden at soppen har plantet seg. Har ventet litt med å gå til lege, men merker at hvis dette ikke blir bedre snart er det høyest nødvendig. Sexlivet til meg og samboer er langt fra optimalt. Vi hadde sex alt fra 1-4 ganger daglig før, og nå er det jo lite intimt. Merker jo at dette er noe vi behøver i forholdet. Håper noen er noen erfaringer rikere enn det jeg er der ute, og kan komme med noen gode innspill! Anonymous poster hash: 74031...e3e Jeg ville kanskje først ventet til du følte det var bedre nedentil før jeg hadde bedt samboer "pøse på" med glidemiddel for å trumfe gjennom et samleie hvertfall. En soppinfeksjon kommer jo ofte nettopp av at det er ubalanse i bakteriefloraen i underlivet. Det kan være penicillin, såpe nedentil eller andre årsaker. Jeg tenker uansett at å pøse på med glidemiddel og andre enn dine egne kroppsvæsker i et underliv som ikke har det helt bra fra før, ville jeg avventet med Går jo an å være intime uten å ha samleie (og masse glidemiddel... ) Endret 23. mai 2015 av LilleTusenfryd 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #3 Skrevet 23. mai 2015 Jeg ville kanskje først ventet til du følte det var bedre nedentil før jeg hadde bedt samboer "pøse på" med glidemiddel for å trumfe gjennom et samleie hvertfall. En soppinfeksjon kommer jo ofte nettopp av at det er ubalanse i bakteriefloraen i underlivet. Det kan være penicillin, såpe nedentil eller andre årsaker. Jeg tenker uansett at å pøse på med glidemiddel og andre enn dine egne kroppsvæsker i et underliv som ikke har det helt bra fra før, ville jeg avventet med Går jo an å være intime uten å ha samleie (og masse glidemiddel... ) TS her. Var vel for å ikke bli tørr slik at det begynte å svi. Vi avsluttet der, og har ikke brukt glidemiddel de to andre gangene. Anonymous poster hash: 74031...e3e
Gjest LilleTusenfryd Skrevet 23. mai 2015 #4 Skrevet 23. mai 2015 (endret) TS her. Var vel for å ikke bli tørr slik at det begynte å svi. Vi avsluttet der, og har ikke brukt glidemiddel de to andre gangene. Anonymous poster hash: 74031...e3e Jeg tenker da igjen - at om det begynner å svi ved samleie grunnet soppinfeksjonen din - ville jeg ventet. Ville generelt avventet med samleie til du følte alt var "greit" der nede. Du sier dere hadde samleie noen få dager etter du begynte med Canesten. Ville heller ventet med samleie til et par dager etter du avsluttet Canestenbehandlingen. Endret 23. mai 2015 av LilleTusenfryd
Gjest LilleTusenfryd Skrevet 23. mai 2015 #5 Skrevet 23. mai 2015 (endret) Sæd er også lett basisk væske. Det i seg selv kan forstyrre bakteriefloraen/ph'en i underlivet, da denne skal være litt sur. Med andre ord er det ikke akkurat med å hjelpe til å drive vekk soppinfeksjonen Endret 23. mai 2015 av LilleTusenfryd
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #6 Skrevet 23. mai 2015 Hvorfor kjøper du ikke bare en kur med stikkpille og krem? Anonymous poster hash: a15a8...4c6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #7 Skrevet 23. mai 2015 Hvorfor kjøper du ikke bare en kur med stikkpille og krem? Anonymous poster hash: a15a8...4c6 Rakk ikke apoteket selv da jeg var på jobb, så var ikke jeg som kjøpte. Og i og med at det virket som at plagene var hovedsaklig på utsiden, har jeg ikke vært å kjøpt noe i ettertid. TS Jeg tenker da igjen - at om det begynner å svi ved samleie grunnet soppinfeksjonen din - ville jeg ventet. Ville generelt avventet med samleie til du følte alt var "greit" der nede. Du sier dere hadde samleie noen få dager etter du begynte med Canesten. Ville heller ventet med samleie til et par dager etter du avsluttet Canestenbehandlingen. Er enig, men med en ivrig samboer ble det vanskelig. Spesielt når jeg egentlig vil like mye som han. Anonymous poster hash: 74031...e3e
Gjest Evans Skrevet 23. mai 2015 #8 Skrevet 23. mai 2015 Rakk ikke apoteket selv da jeg var på jobb, så var ikke jeg som kjøpte. Og i og med at det virket som at plagene var hovedsaklig på utsiden, har jeg ikke vært å kjøpt noe i ettertid. TS Er enig, men med en ivrig samboer ble det vanskelig. Spesielt når jeg egentlig vil like mye som han. Anonymous poster hash: 74031...e3e Hvis det er slik at du egentlig vil vente, må han også vente. Er du ikke frisk må han tåle å vente til du er frisk igjen. Hvis ikke er han etter min mening svært lite forståelsesfull. Det er mange andre måter ha sex på enn kun samleie, så om du også har lyst til sex nå mens du ikke er frisk får dere prøve ut noe annet
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #9 Skrevet 23. mai 2015 prøv kokosolje, det virker mye bedre og fortere enn canesten Anonymous poster hash: 35a64...878
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #10 Skrevet 23. mai 2015 prøv kokosolje, det virker mye bedre og fortere enn canestenAnonymous poster hash: 35a64...878 Fra helsekosten til å bruke i mat? Anonymous poster hash: 50546...d68
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #11 Skrevet 23. mai 2015 Kjøp krem + stikkpille. Man skal ikke ha samleie før symptomene er borte og 3-4 dager etter det også. Dersom du har samleie samtidig som du bruker Canesten, er det stor sannsynlighet for at din partner også vil få det. Det beste rådet er og vente til symptomene er helt borte, pluss litt til!Anonymous poster hash: b79d7...c5a
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #13 Skrevet 24. mai 2015 Jeg blir aldri kvitt det kun med krem selv om det føles ut som det kun sitter på usiden. Anonymous poster hash: 0bbe6...084
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå