Gå til innhold

Ekstremt redd for å miste barnet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i slutten av 20 årene, og prøvde i over et halvt år uten å lykkes med å bli gravid.

Sist uke ble jeg overlykkelig over å endelig få vite at jeg nå er gravid.

Håper var nesten vekk, og jeg hadde ønsket dette veldig lenge.

Jeg håper på noen tips om hva jeg ikke burde ha i meg nå? Den første måneden.

Og om det er noe spesielt jeg burde ha i meg.

Er ekstremt redd for å ha i meg noe som kan ødelegge.

Anonymous poster hash: 5f7b5...a40
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folat.

Takk for tips!:)

Skrevet

Ikke les eller google for mye, men sjekk helsedirektoratets anbefalinger i for kosthold f.eks. Eller sjekk matportalen. Gratulerer! :)

AnonymBruker
Skrevet

Du er ung, du har ingen historikk med SA og å bli gravid etter et halvt år er helt innenfor normalen.

Folat er bra, men for de fleste kvinner med normalt kosthold ikke en nødvendighet, så ikke stress om du ikke har spist det ennå.

Du vil ikke høre dette, men du har absolutt ingen grunn til denne irrasjonelle engstelsen.

Anonymous poster hash: 95aff...328
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er ung, du har ingen historikk med SA og å bli gravid etter et halvt år er helt innenfor normalen.

Folat er bra, men for de fleste kvinner med normalt kosthold ikke en nødvendighet, så ikke stress om du ikke har spist det ennå.

Du vil ikke høre dette, men du har absolutt ingen grunn til denne irrasjonelle engstelsen.

Anonymous poster hash: 95aff...328

Ikke les eller google for mye, men sjekk helsedirektoratets anbefalinger i for kosthold f.eks. Eller sjekk matportalen. Gratulerer! :)

Tusen takk for seriøse svar begge to!:)

Sunt kosthold er jo noe jeg skjønner er veldig viktig. Det jeg er mer redd for er om jeg får i meg noe jeg ikke burde. Om det er noe som er farlig å ha i seg?

Skrevet

Tusen takk for seriøse svar begge to!:)Sunt kosthold er jo noe jeg skjønner er veldig viktig. Det jeg er mer redd for er om jeg får i meg noe jeg ikke burde. Om det er noe som er farlig å ha i seg? Anonymous poster hash: 5f7b5...a40

Se matportalen, der står det hva som er lurt å holde seg unna. Dette går helt fint! ;)

AnonymBruker
Skrevet

Styr unna rått og ubehandlet kjøtt, upasturiserte oster, og skyll av grønnsaker og frukt. Spis sunt og variert. Få i deg folat og ta gjerne tran. Men om uhellet skulle være ute, er det som regel noe man aldri kunne unngått likevel. Da er embryoet så sykt og ikke levedyktig at kroppen støter det ut.

Slapp av og kos deg med at du er gravid. Som oftest går det bra 😊 men jeg forstår bekymringen din, det var også min største frykt da jeg ble gravid.

Anonymous poster hash: f246c...8b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...