AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #1 Skrevet 23. mai 2015 Har slitt med anoreksi og har gått opp i vekt. Har nå en BMI på 18, har sluttet på p piller for å se om jeg har menstruasjon på naturlig måte. Har ganske lav fettprosent for har trent veldig mye mens jeg var syk. Skulle få mensen nå på fredag og både onsdag og torsdag hadde jeg typiske menssmerter med bobling nederst til høyre i magen, var oppblåst. Helt typiske menssmerter. Så jeg var hundre prosent sikker på at nå kommer den tilbake. Men har fremdeles ikke blødd og skjønner ikke hvorfor. Jeg fikk jo helt typiske menssmerter men ikke selve mensen. Hva kan dette skyldes og kan jeg si at jeg har fått tilbake mensen når jeg kjente disse menssmertene. Kan jo hende det er fordi jeg har slutta på på p piller for sa pleier det vel å ta litt tid å få den tilbake? Jeg vet at jeg har hatt mensen på denne vekten jeg har tidligere, men da hadde jeg høyere fettprosent. Håper noen kan svare.Anonymous poster hash: e6ad4...3a5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #2 Skrevet 23. mai 2015 Du må nok opp på bmi 20-21 for å få igang menstruasjonen igjen. Kroppen trenger nok næring til å sette i gang alle prosessene i kroppen, og etter langvarig underernæring må du gi kroppen det den trenger. Sf klinikker regner bmi 20 som minstevekt! Og de som er innlagt må gjerne opp på bmi 21.Anonymous poster hash: 049d2...ed9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #3 Skrevet 23. mai 2015 jeg gir kroppen den næringen den trenger, spiser 2200 kalorier daglig og holder vekten. Har ikke gått noe ned i vekt etter jeg ble skrevet ut. Vet at SF klinikker vil at man skal opp i BMI 21, men jeg ser helt frisk ut nå på BMI 18 så vil holde meg her. Så får håpe mensen kommer snart:-)Anonymous poster hash: e6ad4...3a5
Gjest mirimi Skrevet 23. mai 2015 #4 Skrevet 23. mai 2015 Jeg har selv en BMI på 18 og har ikke klart å legge på meg mer etter å ha slitt med anoreksi. Jeg mener å tro jeg har hatt samme BMI i 4 år nå. Da jeg var på bedringens vei for 5 år siden så kom mensen tilbake etter et halvt år. Samtidig kan p piller være en grunn til at du ikke har fått det enda, da jeg sluttet tok det ca 2 måneder før jeg blødde igjen.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #5 Skrevet 23. mai 2015 jeg gir kroppen den næringen den trenger, spiser 2200 kalorier daglig og holder vekten. Har ikke gått noe ned i vekt etter jeg ble skrevet ut. Vet at SF klinikker vil at man skal opp i BMI 21, men jeg ser helt frisk ut nå på BMI 18 så vil holde meg her. Så får håpe mensen kommer snart:-)Anonymous poster hash: e6ad4...3a5 Kanskje du kan øke matinntaket litt for å komme opp på bmi 20-21, få i gang menstruasjonen.. Og så la kroppen stabilisere seg? Jeg må faktisk opp på bmi 20, selv om jeg ikke har vært alvorlig undervektig på 4 år.. OG har menstruasjon og det er sf klinikk som krever dette! Jeg hadde mensen på bmi 16, og nå skal jeg bare fra 18,5 til 20. Hjernen trenger fett også!Anonymous poster hash: 049d2...ed9
sweg Skrevet 23. mai 2015 #6 Skrevet 23. mai 2015 Du må nok opp på bmi 20-21 for å få igang menstruasjonen igjen. Kroppen trenger nok næring til å sette i gang alle prosessene i kroppen, og etter langvarig underernæring må du gi kroppen det den trenger. Sf klinikker regner bmi 20 som minstevekt! Og de som er innlagt må gjerne opp på bmi 21.Anonymous poster hash: 049d2...ed9 Nei, dette er ikke sant. Jeg hadde BMI på 16 i min verste periode, og jeg hadde mensen likevel. Gikk ikke på p-piller. Du får nok mensen etterhvert hold deg frisk og rask, spis godt og variert og til du er mett og føler deg vel, ta deg en treningsøkt og nyt livet! Er supert å høre at du har det fint igjen, og at du vil at kroppen din skal være sunn og god med naturlig mensen! Å ha en SF er virkelig et helvete, det kan jeg lett bekrefte. Siden du gikk på p-piller før, kan det være at du får litt uregelmessig mensen de første månedene før kroppen får stabilisert seg. Utfra hvordan du beskriver at du har hatt tegn på at mensen nærmer seg, så vil jeg tro at du får den de neste dagene! Kan også være lurt å øke fettprosenten bittelitt da kvinnekroppen har mer behov for fett for å fungere enn det mannfolket har. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #7 Skrevet 23. mai 2015 Når jeg var undervektig og mista mensen fikk jeg beskjed om å spise mere fettrik matAnonymous poster hash: 9490d...727
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #8 Skrevet 23. mai 2015 Nei, dette er ikke sant. Jeg hadde BMI på 16 i min verste periode, og jeg hadde mensen likevel. Gikk ikke på p-piller. Du får nok mensen etterhvert hold deg frisk og rask, spis godt og variert og til du er mett og føler deg vel, ta deg en treningsøkt og nyt livet! Er supert å høre at du har det fint igjen, og at du vil at kroppen din skal være sunn og god med naturlig mensen! Å ha en SF er virkelig et helvete, det kan jeg lett bekrefte. Siden du gikk på p-piller før, kan det være at du får litt uregelmessig mensen de første månedene før kroppen får stabilisert seg. Utfra hvordan du beskriver at du har hatt tegn på at mensen nærmer seg, så vil jeg tro at du får den de neste dagene! Kan også være lurt å øke fettprosenten bittelitt da kvinnekroppen har mer behov for fett for å fungere enn det mannfolket har. Det er veldig individuelt. Din erfaring er ikke universell. Generelt må man opp i vekt for å få igjen menstruasjon. Tror nok TS må en del opp i vekt, men skjønner når man har SF at man ikke ønsker dette, så da håper jeg TS bare blir frisk og går opp i vekt. Anonymous poster hash: 6ffd3...fa7
pantora Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 Det er veldig individuelt når mensen kommer tilbake. Dersom du ikke har fått den enda kan det være et tegn på at kroppen din trenger å gå litt mer opp i vekt, selv om 18 er innenfor den såkalte normalen så er det ikke mye. De aller aller færreste har en normalvekt på 18.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå