Gå til innhold

Dominikanske Republikk


Flo*

Anbefalte innlegg

Tar med meg noen av rapportene fra det gamle forumet :

07.02. 15:23

RE: Den Dominikanske Republikk

Av: Lizzy

Hei

Jeg har akkurat komme hjem fra bryllupsreise på Den domenikanske republikk.

Vi bodde på et 5 stjernes hotell i Costa Dorada, ikke i selve "byen" men litt utenfor.

DEt var fjorten herlige dager i et luksusfengsel.

Når jeg sier dette så har de vel egenlig ikke noe negativ klang, reis bare ikke til DR og tro at du skal oppleve så veldig mye. Turen til Haiti tok jeg aldri, men gjør gjerne det, tror det er spennende.

Etter å ha slafet på hotellet i en uke reiste vi rundt med leid bil, men dette ble ikke anbefalt pga cowboykjøring og dårlige veier. Da jeg har kjørt i mane tilsvarende land følte jeg meg trygg nok og tok sjansen. Og takk og lov, vi reiste til hovedstaden og det var interresant, men kolonibyen var ikke noe særlig hvis jeg sammenligner med Havanna i Cuba.

For en reise hvor hovedmålet er kos med mat, familie hygge seg på hotell ol så er Costa Dorada og DR flott. Stranden i Costa Dorada er ok, men hverken mer eller mindre og det er mye gress i vannet. Dere bare må reise til Playa Grande og bade der, det er kjempeflott.

VI hadde en allertiders tur, og mye var takket være at vi hadde et supert hotell. HVis vi derimot hadde bodd på 3-4 stjerner er jeg ikke sikkert at det hadde blitt så topp.

Så min/vår konklusjon er et vi reiser aldri til DR igjen, men gjerne til et annet av hotellkjedens komplekser andre steder i verden.

Dette henger sikkert sammen med at vi har en filosofi at verden er stor så det skal mye til for at vi besøker et sted flere ganger.

Du vær forresten forbered på hurtig værskifte det regent nesen hver dag hvor vi var der.

GOd reise!

12.02. 13:38

RE: Den Dominikanske Republikk

Av: Lizzy

Herlig bryllupsreise, ja det kan du skrive opp, det var kjempeflott.

Ang opplevelser så var det akkurat passe med tanke på at vi var innstil på at bryllupsreise skulle tilbringes i basseng, på strand, div aktivitetskurs, spise, i seng og i hengekøye. Min kjære var å spilte golf et par ganger, men det var såå dyrt

13.02. 21:00

RE: Den Dominikanske Republikk

Av: Hilde

Vi tilbrakte bryllupsreisen på Domenikanske og hadde en herlig ferie. Vi bodde i Playa Dorada, "innesperret" bak porter, men vi slapp ut når vi ville

Dere kan glede dere! Det er kjempedeilig å svømme bort til baren og ta seg en drink. Gratis.

Vi reiste litt rundt på egenhånd, men var også med på arrangerte turer bl.a. til hovedstaden og en tur til fossefallene, som kan anbefales. På fossefallsturen klatrert vi opp flere fosser og akte/hoppet på vei nedover igjen. Turen tok oss også med opp i fjellene for å hilse på "lokalbefolkningen" (betalt av operatørene for å vis fram hjemmene sine), besøk til skolen +++ og det var lærerikt.

Vi prøvde oss også på dykking (min mann for første gang) og en heldags ridetur i fjellet (det også første gang for min mann, og var en morrsom opplevelse for meg )

Så i tillegg til å nyte hverandre, slappe av, sole oss, bade, spise og drikke så mye vi ville (gikk opp 5 kg på 4 uker!), så fikk vi opplevd masse.

Det er mye hva du gjør det til selv!

Kos dere på reisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi reiser til San Pedro de Macorìs i Den domunikanske republikk. Det blir kombinert bryllup og bryllupsreise.

Vi har bestilt 14 netter på hotell "all inclusive".

Vi reiser gjennom Deluxe Vacations i Sverige, svenske kr 36 500,- i norske kr koster reisen 31 000,-

Reisen går fra Gøteborg.

Jeg vet ikke om det er billig eller ikke, men sevicen er topp, svar på mail på timen uansett tid på døgnet! icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei! Er i den Dominikanske Republikk og har det kjempefint. Angrer ikke et sekund paa at vi tok bryllupsreisen her. Vi storkoser oss paa et fint hotell med god mat fin beliggenhet paa stranda og et nydelig klima. Rapport kommer naar vi er hjemme igjen etter paaske. Stor kos fra Flo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flo

Har tenkt på dere og lurt på hvordan dere har det der nede.

Kos dere, gleder meg til å høre hvordan det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Var i DK i mars i år, og kan virkelig anbefale plassen på det varmeste!

Typen og jeg reiste uspesifisert, og havnet på et trestjernes hotell i byen Sosua.

Jeg ble vel litt skuffet med det samme(hadde vel innerst inne håpet på litt luksus.....)

men ble etterhvert mer og mer fornøyd, synes vi fikk sett mye av lokalbefolkningen,hvordan de levde, og også litt mer av landet da vi fartet en del på egenhånd i pirat-taxi o.l.Dessuten var stranden i Sosua helt nydelig!

Tror jeg hadde holdt meg mye mer på hotellet

hadde vi kommet på ett all inclusive.

Vi betalte kun 7000 pr pers for reisen, ellers spiste vi jo alle måltider ute, men det var rimelig der, brukte ca 500 kr.dagen på mat og drikke, synes ikke det er ille.

Vi hadde en flott ferie, det værste var flyreisen, 10 TIMER, puh...glad vi reiste uten barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gud nå fikk jeg virkelig reiseferie. Jeg reiser om ikke mange dagene, og etter å ha lest dette ble jeg virkelig tent.

Er det noen av dere som kan anbefale noen bra golfbaner der nede?

Pakker nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...