AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Etter årevis med problemer der jeg har prøvd alt og føler meg egentlig bare mer ødelagt enn det jeg var da jeg begynte med utredning ønsker jeg nå å reise til utlandet om det finnes en gynekolog der som har mer peiling enn de i Norge. Det MÅ finnes noen i hele verden som kan finne ut hva som feiler meg, og kanskje det finnes behandingsmåter de her i Norge ikke vet om. Noen som har reist til en klinikk som virkelig kan hjelpe i utlandet? Anonymous poster hash: 404d9...8f0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Fortell mer om problemet ditt. Anonymous poster hash: 1ed2f...c6e
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 Fortell mer om problemet ditt. Anonymous poster hash: 1ed2f...c6e Jeg mener at dere ikke trenger vite mer enn dette for å fortelle om deres erfaringer med å reise til utlandet for behandling hos gynekolog. Anonymous poster hash: 404d9...8f0 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Jeg mener at dere ikke trenger vite mer enn dette for å fortelle om deres erfaringer med å reise til utlandet for behandling hos gynekolog. Anonymous poster hash: 404d9...8f0 Tviler på at det er noen her på KG som har reist til utlandet for annet enn inseminering. Er det vestibulitt du sliter med? Anonymous poster hash: 1ed2f...c6e
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 Tviler på at det er noen her på KG som har reist til utlandet for annet enn inseminering. Er det vestibulitt du sliter med? Anonymous poster hash: 1ed2f...c6e Nei, jeg har ingen diagnose. Det er derfor jeg ønsker å reise til utlandet. Men om du ikke har noen klinikker å komme opp med som kan hjelpe meg mer enn de i Norge gjør, venter jeg til noen andre svarer. Jeg legger ikke ut om mine problemer her pga at mitt sykdomsbilde er svært komplekst og når ikke vanlige gynekologer forstår seg på det gjør ikke en person på KG det heller. Anonymous poster hash: 404d9...8f0 1
karroo Skrevet 23. mai 2015 #6 Skrevet 23. mai 2015 Okei folkens, ro ned og slutt litt med trollingen! On topic: Jeg er bosatt i utlandet og har ueeendelig mange eksempler på ting som leger i Norge ikke har oppdaget, selv etter mange måneders utredning. Deriblant kreftsykdom og lungesykdom, dessverre. Så ja - på mange måter vil jeg tro du vil kunne få bedre utredning i utlandet. Det spørs veldig på hvor mye penger, tid og krefter du er villig til å bruke. Du har jo fortsatt ingen garanti for at andre også finner din diagnose. Jeg har også gitt opp legene hjemme, så tar turen til Tyskland. Hvorfor ikke? Det er jo verdt det, enten finner de ut noe eller ikke. Du får gjøre en grundig research først! Jeg ønsker deg masse lykke til, det er dritt å gå uten å vite! 1
miastad Skrevet 23. mai 2015 #7 Skrevet 23. mai 2015 (endret) Okei folkens, ro ned og slutt litt med trollingen! On topic: Jeg er bosatt i utlandet og har ueeendelig mange eksempler på ting som leger i Norge ikke har oppdaget, selv etter mange måneders utredning. Deriblant kreftsykdom og lungesykdom, dessverre. Så ja - på mange måter vil jeg tro du vil kunne få bedre utredning i utlandet. Det spørs veldig på hvor mye penger, tid og krefter du er villig til å bruke. Du har jo fortsatt ingen garanti for at andre også finner din diagnose. Jeg har også gitt opp legene hjemme, så tar turen til Tyskland. Hvorfor ikke? Det er jo verdt det, enten finner de ut noe eller ikke. Du får gjøre en grundig research først! Jeg ønsker deg masse lykke til, det er dritt å gå uten å vite! Helt enig. Jeg opplevde svært dårlig behandling her i Norge da jeg skulle igjennom en veldig stor operasjon, og det var helt på trynet det de gjorde mot meg. Heldigvis fikk jeg rettet opp dette da jeg gjorde litt research og valgte å dra til utlandet, da legene i Norge sa at det var ingen andre muligheter. Det skader ikke iallfall Endret 23. mai 2015 av miastad
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #8 Skrevet 23. mai 2015 Okei folkens, ro ned og slutt litt med trollingen! On topic: Jeg er bosatt i utlandet og har ueeendelig mange eksempler på ting som leger i Norge ikke har oppdaget, selv etter mange måneders utredning. Deriblant kreftsykdom og lungesykdom, dessverre. Så ja - på mange måter vil jeg tro du vil kunne få bedre utredning i utlandet. Det spørs veldig på hvor mye penger, tid og krefter du er villig til å bruke. Du har jo fortsatt ingen garanti for at andre også finner din diagnose. Jeg har også gitt opp legene hjemme, så tar turen til Tyskland. Hvorfor ikke? Det er jo verdt det, enten finner de ut noe eller ikke. Du får gjøre en grundig research først! Jeg ønsker deg masse lykke til, det er dritt å gå uten å vite! Jeg leste at Norge dekker en del behandling i EU/EØS-land. Tror du da de vil dekke behandling i Tyskland? Jeg kan jo eventuelt høre med gyn om de vil anbefale en klinikk. Jeg har ikke mye penger nå, men om jeg får tjent meg opp litt føler jeg at det er veldig verdt det om de kan finne ut hva som er galt -TS Anonymous poster hash: 404d9...8f0
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #9 Skrevet 23. mai 2015 Jeg leste at Norge dekker en del behandling i EU/EØS-land. Tror du da de vil dekke behandling i Tyskland? Jeg kan jo eventuelt høre med gyn om de vil anbefale en klinikk. Jeg har ikke mye penger nå, men om jeg får tjent meg opp litt føler jeg at det er veldig verdt det om de kan finne ut hva som er galt -TS Anonymous poster hash: 404d9...8f0 Kan ikke si at jeg er helt sikker på dette, så ville spurt fastlegen eller noen andre som har mer peiling. Men så lenge du har behov for (krav på) helsehjelp/medisiner som ikke Norge kan bistå med (enten på grunn av manglende kapasitet eller kompetanse), så dekker staten behandling i utlandet. Spørsmålet blir da om staten mener at de har et like godt tilbud som i utlandet... og i hvis ja - så vil de neppe betale for deg. Men uansett hva staten måtte mene. Vi så jo hva konen til Petter Stordalen gjorde da hun ble syk. Hun måtte jo betale selv, men fikk en annen behandling i utlandet enn den vi har i Norge. Dette ble ikke dekket av staten, ettersom metoden ikke er annerkjent/godt nok dokumentert ennå. Uten at jeg vet detaljene. Poenget blir vel at det drives mye bra medisinsk arbeid i utlandet, og Norge er langt fra eksperter på det meste. Utfordringen blir jo å finne noen som er gode på akkurat ditt problem. Usikker på hvordan jeg ville gått frem i så fall... men regner med det finnes noen navn/universiteter/sykehus i det store utland som er bra annerkjente når det gjelder gynekologi. Men ja... hvordan gå frem... :-/ Anonymous poster hash: 17bcd...b92
Anglofil Skrevet 23. mai 2015 #10 Skrevet 23. mai 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt og avsporinger, samt svar til dette. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #11 Skrevet 23. mai 2015 Kan ikke si at jeg er helt sikker på dette, så ville spurt fastlegen eller noen andre som har mer peiling. Men så lenge du har behov for (krav på) helsehjelp/medisiner som ikke Norge kan bistå med (enten på grunn av manglende kapasitet eller kompetanse), så dekker staten behandling i utlandet. Spørsmålet blir da om staten mener at de har et like godt tilbud som i utlandet... og i hvis ja - så vil de neppe betale for deg. Men uansett hva staten måtte mene. Vi så jo hva konen til Petter Stordalen gjorde da hun ble syk. Hun måtte jo betale selv, men fikk en annen behandling i utlandet enn den vi har i Norge. Dette ble ikke dekket av staten, ettersom metoden ikke er annerkjent/godt nok dokumentert ennå. Uten at jeg vet detaljene. Poenget blir vel at det drives mye bra medisinsk arbeid i utlandet, og Norge er langt fra eksperter på det meste. Utfordringen blir jo å finne noen som er gode på akkurat ditt problem. Usikker på hvordan jeg ville gått frem i så fall... men regner med det finnes noen navn/universiteter/sykehus i det store utland som er bra annerkjente når det gjelder gynekologi. Men ja... hvordan gå frem... :-/ Anonymous poster hash: 17bcd...b92 Tusen takk for svar. Kan jo eventuelt kanskje spørre gynekolog om tips eventuelt? Håper ikke de tar det personlig at de ikke har kompetanse nok. -TS Anonymous poster hash: 404d9...8f0
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #12 Skrevet 23. mai 2015 Tusen takk for svar. Kan jo eventuelt kanskje spørre gynekolog om tips eventuelt? Håper ikke de tar det personlig at de ikke har kompetanse nok. -TS Anonymous poster hash: 404d9...8f0 Er det vestibulitt eller kronisk BV du lider av? I såfall har jeg veldig lyst å vite om du kommer noen vei med utlandet. Jeg tror jeg ville forsøkt London, vet ikke hvorfor da, men.. Så en dokumentar om vestibulitt og den var fra London, kanskje derfor jeg tenker på det. Anonymous poster hash: 1220c...86b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #13 Skrevet 23. mai 2015 Gammel tråd da, men: http://www.topix.com/forum/city/london-ky/TIPH9JSPM2DB98LEG Anonymous poster hash: 1220c...86b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #14 Skrevet 23. mai 2015 Er det vestibulitt eller kronisk BV du lider av? I såfall har jeg veldig lyst å vite om du kommer noen vei med utlandet. Jeg tror jeg ville forsøkt London, vet ikke hvorfor da, men.. Så en dokumentar om vestibulitt og den var fra London, kanskje derfor jeg tenker på det. Anonymous poster hash: 1220c...86b Hei! Nei, jeg har ikke vestibulitt og har aldri hatt BV. I tillegg til at jeg sitter uten diagnose etter 4 år med utredning føler jeg også at gynekologene her i Norge (jeg har vel vært med 15 forskjellige gynekologer eller noe slikt) har vært alt for lite grundige. Flere ganger har de bare stappa denne ultralyden i meg og etter 1 min sagt "ser bare en frisk kvinne jeg", Det er VELDIG klart at jeg ikke er frisk. De har også funnet blod i bukhulen (ikke endometriose) som ikke har kommet fra livmor og de har ikke brydd seg med å finne grunn til dette, noe andre leger jeg har snakket med har reagert sterkt på. Jeg er redd for kreft pga blodet og slikt de har funnet, men det hadde de vel kanskje sett på laparoskopi. Jeg vil selvsagt finne ut hva som er feil med meg og får da snakke med lege og gynekolog neste gang ang dette. Anonymous poster hash: 404d9...8f0
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #15 Skrevet 23. mai 2015 Nei, jeg har ingen diagnose. Det er derfor jeg ønsker å reise til utlandet. Men om du ikke har noen klinikker å komme opp med som kan hjelpe meg mer enn de i Norge gjør, venter jeg til noen andre svarer. Jeg legger ikke ut om mine problemer her pga at mitt sykdomsbilde er svært komplekst og når ikke vanlige gynekologer forstår seg på det gjør ikke en person på KG det heller. Anonymous poster hash: 404d9...8f0 herregud, personen prøver bare å hjelpe deg! Hva vet vel du om en person her inne har hatt det problemet du har, den kan vel ikke anbefale deg en gyn som er god på det!!!Anonymous poster hash: 2dcdb...cfa
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #16 Skrevet 24. mai 2015 herregud, personen prøver bare å hjelpe deg! Hva vet vel du om en person her inne har hatt det problemet du har, den kan vel ikke anbefale deg en gyn som er god på det!!!Anonymous poster hash: 2dcdb...cfa Du leste tydeligvis ikke tråden da denne AB'en angrep meg. Så tror ikke du skal uttale deg. -TS Anonymous poster hash: 404d9...8f0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå