AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Jeg fikk et "tusjmerke" på huden i forbindelse med en operasjon for over 6 måneder siden og det er fortsatt ikke gått bort. Noen som vet sånn cirka hvor lang tid det vil være på huden? Anonymous poster hash: 3e7b1...843
Maximillian Cohen Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Har du prøvd med såpe, vann og litt skrubbing?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 Har du prøvd med såpe, vann og litt skrubbing? ja takk det har jeg prøvd duAnonymous poster hash: 2c9f0...c64
MinnisMus Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 (endret) Et gammelt kjærringråd for å fjerne tusjmerker som ikke går bort er å legge tusjen som lagde merket i en blyboks, deretter smøre denne inn med hvitløksolje og sevje før du drysser en pose nelikkspiker over. Deretter må du grave blyboksen under et eiketre vendt mot vest hvis merket ble tegnet på fra venstre side, eller mot øst hvis den ble tegnet på fra høyre. Det er veldig viktig at du gjør denne delen riktig, hvis du gjør feil her, risikerer du å våkne opp neste morgen med enda et tusjmerke på kroppen. Endret 22. mai 2015 av MinnisMus 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 Et gammelt kjærringråd for å fjerne tusjmerker som ikke går bort er å legge tusjen som lagde merket i en blyboks, deretter smøre denne inn med hvitløksolje og sevje før du drysser en pose nelikkspiker over. Deretter må du grave blyboksen under et eiketre vendt mot vest hvis merket ble tegnet på fra venstre side, eller mot øst hvis den ble tegnet på fra høyre. Det er veldig viktig at du gjør denne delen riktig, hvis du gjør feil her, risikerer du å våkne opp neste morgen med enda et tusjmerke på kroppen. du kan nevne dette til Radiumhospitalet som oppbevarer tusjen.. Anonymous poster hash: 2c9f0...c64 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #6 Skrevet 22. mai 2015 Kan jo hende tusjmerket har "satt" seg i arret, jeg bare synes det er så merkelig at det ikke går bort. Anonymous poster hash: 2c9f0...c64
ClosedParadise Skrevet 22. mai 2015 #7 Skrevet 22. mai 2015 Et gammelt kjærringråd for å fjerne tusjmerker som ikke går bort er å legge tusjen som lagde merket i en blyboks, deretter smøre denne inn med hvitløksolje og sevje før du drysser en pose nelikkspiker over. Deretter må du grave blyboksen under et eiketre vendt mot vest hvis merket ble tegnet på fra venstre side, eller mot øst hvis den ble tegnet på fra høyre. Det er veldig viktig at du gjør denne delen riktig, hvis du gjør feil her, risikerer du å våkne opp neste morgen med enda et tusjmerke på kroppen. Og du da, som prøver å være så forbanna morsom. Det er du ikke 1
Bondenisse Skrevet 22. mai 2015 #8 Skrevet 22. mai 2015 prøvd med noe som fungerer mot maling? f.eks white sprite? Bare smør huden inn med mye olje etterpå siden det ikke er spesielt skånsomt
Chizue Skrevet 22. mai 2015 #9 Skrevet 22. mai 2015 Tusjmerker burde jo ha gått vekk lenge før. Da huden fornyer seg hele tiden.. Hudceller har ca en en levetid på 14 dager. Når denne huden dør, prelles det av, (flasse) F.eks. du er i dusjen, eller bader og når du tørker deg så ser man av og til at huden på armer, føtter, skuldrer prelles av.. Så at du har tusjmerker 6mnd etter, er jo veldig snodig. Er jo nesten slik at du har fått deg en tatovering om merkene har satt seg i lærhuden?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #10 Skrevet 23. mai 2015 Tusjmerker burde jo ha gått vekk lenge før. Da huden fornyer seg hele tiden.. Hudceller har ca en en levetid på 14 dager. Når denne huden dør, prelles det av, (flasse) F.eks. du er i dusjen, eller bader og når du tørker deg så ser man av og til at huden på armer, føtter, skuldrer prelles av.. Så at du har tusjmerker 6mnd etter, er jo veldig snodig. Er jo nesten slik at du har fått deg en tatovering om merkene har satt seg i lærhuden? ja det virker nesten som en tatovering. Lærhud har jeg ikke, er ung. Anonymous poster hash: 2c9f0...c64
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #11 Skrevet 23. mai 2015 Bruk peeling på huden der det er merker etter tusjen. Ganske mye slik at det blir litt rødt og ømt (men ikke sårt da). Etterpå smører du med en olje eller veldig fet krev (type butter cream). Repeter dette annenhver dag i en ukes tid så bør merkene være borte. Anonymous poster hash: 74356...0d5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #12 Skrevet 23. mai 2015 ja det virker nesten som en tatovering. Lærhud har jeg ikke, er ung. Anonymous poster hash: 2c9f0...c64 Alle har lærhud. Gammel som ungAnonymous poster hash: bb2c1...2df 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #13 Skrevet 23. mai 2015 Alle har lærhud. Gammel som ungAnonymous poster hash: bb2c1...2df ok, tenkte hun mente tykk gammel solskadet hud. Anonymous poster hash: 2c9f0...c64
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #14 Skrevet 23. mai 2015 Bruk peeling på huden der det er merker etter tusjen. Ganske mye slik at det blir litt rødt og ømt (men ikke sårt da). Etterpå smører du med en olje eller veldig fet krev (type butter cream). Repeter dette annenhver dag i en ukes tid så bør merkene være borte. Anonymous poster hash: 74356...0d5 ok får prøve det selv om jeg ikke er fan av å skrubbe huden til blods. Anonymous poster hash: 2c9f0...c64
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. mai 2015 #16 Skrevet 23. mai 2015 ok får prøve det selv om jeg ikke er fan av å skrubbe huden til blods.Anonymous poster hash: 2c9f0...c64 Hvorfor prøver du ikke Whitesprit først?
Djungelvrål Skrevet 23. mai 2015 #17 Skrevet 23. mai 2015 ja det virker nesten som en tatovering. Lærhud har jeg ikke, er ung.Anonymous poster hash: 2c9f0...c64 Lærhuden (dermis) er du født med.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #18 Skrevet 23. mai 2015 Sportsteip over, la sitte et døgn og riv av. Da følger merket med Funket på meg ihvertfall ... Anonymous poster hash: 0a2ef...4f4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #19 Skrevet 23. mai 2015 Et gammelt kjærringråd for å fjerne tusjmerker som ikke går bort er å legge tusjen som lagde merket i en blyboks, deretter smøre denne inn med hvitløksolje og sevje før du drysser en pose nelikkspiker over. Deretter må du grave blyboksen under et eiketre vendt mot vest hvis merket ble tegnet på fra venstre side, eller mot øst hvis den ble tegnet på fra høyre. Det er veldig viktig at du gjør denne delen riktig, hvis du gjør feil her, risikerer du å våkne opp neste morgen med enda et tusjmerke på kroppen. Bly er giftig og skal ikke brukes Anonymous poster hash: 2a7ee...846
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #20 Skrevet 23. mai 2015 Hvorfor prøver du ikke Whitesprit først?fordi jeg ikke hadde det men har fått tak i nå. Må vente til i morgen fordi jeg skrubbet hardt der i dag morres til det blødde litt. Ikke noe bedre.. :-P Anonymous poster hash: 2c9f0...c64 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå