Gå til innhold

Når mannen er den "svakeste"......


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest akkurat nå.....

Hvorfor er problemet "værre" når det er mannen i et forhold som sliter mest................. Mannen som har et psykisk problem?

Jeg skjønner inderlig godt at det er et problem når en av partene blir syke - enten det er psykisk eller fysisk.

Leser en del "hjertesukk" her inne - og reagerer ofte på at rådene som kommer er: "dropp han" - "tenk på deg sjøl" - "det hadde jeg ikke orket"........... osv osv......

Hvorfor er mange kvinner "flaue" over at mannen en svak.......... Hvorfor blir mannen svak? Lar vi mennene våre få lov til å være svake? Gråte? Være redde? Det er jo en kjennsgjerning at "gutter skal være tøffe og sterke". Hva når en gutt ikke er tøff og sterk........... Vi jenter har lov til å gråte vi - vi har lov til å si at vi ikke tør - eller er redde. SKjønner at en gutt/mann som får disse følelsene prøver å gjemme dem........... fortrenge de.

Hva forventer du av din partner hvis du blir syk?

Tenk gjennom det - og handle deretter.

Åsså et "spark" til gutta: Bli flinkere til å formidle følelser dere også. Det er ingen svakhet å vise svakhet. Det er en styrke å vise svakhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

Jeg skjønner egentlig ikke problemet - skulle min pot. samboer bli syk, ville jeg jo seff ta hensyn til det. Det er ingen svakhet å innrømme at en har svake sider. Men om det er en myte eller et faktum at menn har problemer med å vise sine svake sider - vet jeg ikke. Mine kamerater har ikke det. Mulig at tidene har forandret seg og at ting var annerledes for bare en generasjon siden.

At han skulle vært svakere enn meg på permanent basis altså, er ikke aktuelt, fordi jeg ikke ville valgt en partner som jeg anså som svakere enn meg, men en likeverdig en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han skulle vært svakere enn meg på permanent basis altså, er ikke aktuelt, fordi jeg ikke ville valgt en partner som jeg anså som svakere enn meg, men en likeverdig en. :)

Men dersom han blir svakere enn deg etter en stund i forholdet da, og for lang tid, ville du da dumpet han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svak kvinne.....

Jeg synes synd på menn jeg................. som ikke får lov av sine respektive til å være svake. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Men dersom han blir svakere enn deg etter en stund i forholdet da, og for lang tid, ville du da dumpet han?

Det spørs hva du mener med svak. Det er f.eks ikke en svakhet å være arbeidsledig eller syk. Men hvis jeg anså fyren for å være svak, ville jeg nok gjort det slutt, ja... Han ville nok bare irritert meg og jeg ville mistet respekten for han på lang sikt, og det gangner ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...