Gå til innhold

Kapre solsenger i syden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men en badebukse og en bok og et håndkle (og eventuelle andre remedier) er ikke en person. Er det ingen PERSON der, så er solstolen ledig. Tror ikke boken blir såret og vonbroten om den ikke får ligge i stolen?

Anonymous poster hash: 90d0c...59f

Vonbroten jo! Visste du ikke at bøker har sjel? :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så tidlig har jeg aldri opplevd, kan nesten ikke tro det??? Men rundt 8-9 må man være på plass for å få plass på bassengkanten, det er sikkert. "Alle andre" gjør det, og vi har også gjort det, dvs lagt ut håndduker før vi har gått til frukost. Men noen av oss (les meg) har kommer tilbake med en gang etter frukost.

Anonymous poster hash: d6398...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Vær litt frekk tilbake? Om folk bare legger ut håndklær "kun for å ha en plass til over lzm", da burde du ha lov til å fjerne det og ta deg til rette. Om de ikke har vært der på flere timer har de i mitt hode ikke en plass å råde over lenger. Tror forresten folk har litt verre for å kjefte på folk som har barn i følget sitt, så bruk den til din fordel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke vitsen med å dra til syden å bade i skittent bassengvann når man har milevis med strender rett utenfor hotelldøren. Har aldri i hele mitt liv solet meg ved et basseng i syden.

Du kan så si. Jeg foretrekker stranden selv, men noen ganger vil jeg ligge ved bassenget. Det kan f.eks være at de jeg reiser med vil dra noen timer og gjøre noe jeg er helt uinteressert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kast alt som ligger på solsenga i bassenget.



Anonymous poster hash: 245da...38c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke vitsen med å dra til syden å bade i skittent bassengvann når man har milevis med strender rett utenfor hotelldøren. Har aldri i hele mitt liv solet meg ved et basseng i syden.

Du om det. Jeg liker å ha stranden i nærheten, gå noen turer der, bade der noen ganger, men å ligge ved bassenget er så utrolig mye mer behagelig enn å være på stranden. Slipper disse utslitte solsengene man kan leie på stranden (det er jo ikke ubegrenset kapasitet på dem heller, forsåvidt) eller, gud forby, å måtte ligge rett nedp å sanden. Slipper å få sand overalt. Slipper å kokes i hjel av solen uten mulighet til å bade i et nedkjølt basseng. Nei takk du :)

Anonymous poster hash: 1753c...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du om det. Jeg liker å ha stranden i nærheten, gå noen turer der, bade der noen ganger, men å ligge ved bassenget er så utrolig mye mer behagelig enn å være på stranden. Slipper disse utslitte solsengene man kan leie på stranden (det er jo ikke ubegrenset kapasitet på dem heller, forsåvidt) eller, gud forby, å måtte ligge rett nedp å sanden. Slipper å få sand overalt. Slipper å kokes i hjel av solen uten mulighet til å bade i et nedkjølt basseng. Nei takk du :)

Anonymous poster hash: 1753c...4e4

Det jo ofte mye varmere ved bassenget enn ved stranden. På stranden blåser det, det er ikke noe vind med vegger på alle sider som det ofte er ved basseng. Dessuten er bassengvann griseskittent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ganske vanlig i "syden". Da jeg var liten og dro på familieferie så gjorde vi ikke noe med det,var bare "ja,ja uff" men som voksen så tenker jeg annerledes.

Var på Mallorca for 3år siden der mange hadde reservert solsenger. Vi bare fjernet håndklærne fra 2 av dem og la oss ned. Etter en time eller to så kom to jenter fra England og var helt "my god!you can not take our sunbeds! pluss mye oh my god og rude! rude!hehehe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg synes dette blir et uønsket stressmoment, alltid gå og tenke på de der solsengene, eller irritere seg over andre frekke folk hele tiden. Luksusproblem, I know, men jeg reiser til syden for å slappe av, og velger meg et fint hotell med basseng nettopp fordi jeg har lyst til å benytte det. Og har lyst til å senke skuldrene. Har lyst til å spise min frokost uten en eneste bekymring, ikke hive i meg maten for å være kjapp og kapre solseng.

Så dette året blir det feriebolig med privat basseng i stedet. For å få det rimelig må man litt bort fra stranda, og det blir litt mer organisering, men bonus er null stress over kapring, slippe å gå og være smånervøs for å bli skjelt ut av noen som man har tatt stolen til.

Nok stress å reise med to små barn, om ikke solsengene skal være stressmoment. Og med to små som skal kose seg, er det viktig å ha mye bassengtid. :)



Anonymous poster hash: 2dd6f...1c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jeg har vært i syden mange ganger og har aldri opplevd dette. Vi har pleid å bo på hoteller med mye skandinavere. Det virker som om dette med solsengkapring er et britisk fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i syden mange ganger og har aldri opplevd dette. Vi har pleid å bo på hoteller med mye skandinavere. Det virker som om dette med solsengkapring er et britisk fenomen.

Ihvertfall tysk.

Anonymous poster hash: 245da...38c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest morhjertegod

Jeg har vært i syden mange ganger og har aldri opplevd dette. Vi har pleid å bo på hoteller med mye skandinavere. Det virker som om dette med solsengkapring er et britisk fenomen.

Dette skjer også på skandinaviske hotell, var grusomt på sunwing Side west for noen år siden. De la hånklær ut om morgenen, så spiste de frokost, dro på stranden frem til lunsj, så først på ettermiddagen la de seg ved bassenget. Håper det er blitt bedre med åra, vet mange klaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Jeg har alltid solt meg og badet på stranden. Tror jeg skal fortsette med det. Stå opp tidligere enn man gjør hjemme før å få reservert solseng før alle de andre stridslystne familiene. Jeg har sett for meg at fordelen med basseng er at man slipper unna masete folk, men dette bassengstyret er jo mye verre enn noen som vil selge deg vannmelon en gang annenhver time.

Og alt dette bare for å få puste inn klor, stirre på en turkis murvegg og krangle med de andre gjestene? Herregud. Da tar jeg heller palmer, sjøluft, svalende bris med bølgesus i fremtiden også.

Endret av Wonderbitch
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Kroatia et par år nå, og der er det helt bonanza med håndklær, solsenger - og plasser på stranda. De mest iherdige er oppe grytidlig for å kapre kremplassene på badestranda til og med.

Anonymous poster hash: f89b3...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi var 2 ukeri Tyrkia sist sommer. Med barn i alle aldre var det enklest å holde seg ved bassenget men vi fikk aldri plasser. En trønderfamilie på 8 kapret alltid de beste plassene. Men hadde i rutinene sine formiddag ved stranden, så komme til bassenget. Dette syntes jeg var så idiotisk at jeg tok håndkeene deres og hang dem over noen busker. Flaue ble dem og etter 2 dager skjønte de at taktikken deres feilet. Ellers så setter jeg meg på plassene til folk jeg ikke har sett på flere timer. Så får de bli så sure de bare vil.



Anonymous poster hash: d8815...2f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nett hjem fra ferie på Rhodos. Det var et hotell med ca 50/50 skandinavere og briter og nederlendere. Det var så flaut, fordi de eneste som kapret solsenger med hånduker var de 7 norske som var på hotellet. Superkleint å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så frekt og egoistisk.



Anonymous poster hash: 6769f...2eb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Neutral90 skrev (På 27.5.2015 den 9.48):

Kom nett hjem fra ferie på Rhodos. Det var et hotell med ca 50/50 skandinavere og briter og nederlendere. Det var så flaut, fordi de eneste som kapret solsenger med hånduker var de 7 norske som var på hotellet. Superkleint å se.

De fleste på ferie gjør dette. Når vi var på ferie i Tyrkia sendte vi svigermor ned for å holde av plasser. Vi var 7 på tur så hadde behov for å sitte samlet. Det er så verdt det å ha gode plasser rett ved bassenget. Jeg drar ikke på luksus tur for å ha spredde plasser eller plass helt bakerst.

Anonymkode: 13068...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...