Rudabe Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Hei! Jeg skal reise med søsteren min til Egypt i Juli. Jeg skal da ta Turkish Airlines, og det billigste alternative ble at vi stoppet i Istanbul Ataturk flyplass for 8 timer. Vi er på flyplassen rundt 23:00. Flyet drar ikke før om 8 timer, rundt klokka 6 om morgen. (så det er ikke noe vist å gå ut å se byen). 1. Kan vi sove på flyplassen, mens vi venter eller vil vi bli kastet ut? Gidder ikke å betale for visum også reise ut for å finne hotell klokka 12 om kvelden. 2. Må jeg hente bagasjen min og booke på nytt, eller gjør flyplassen dette for oss (connecting flight)? 3. Andre tips på slike reiser? takk for hjelpen!
reiseglad Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 (endret) Du kan være på flyplassen, det er alltid mye folk på de store flyplassene, og også flyginger (og passasjerer) på natta der. På de større flyplassene finnes det flyplasshotell hvor du kan booke et rom for noen timer, vet ikke om det finnes i Istanbul. Det har jeg brukt i bla Singapore (eller var det Hong Kong?). Du trenger ikke ta vare på bagasjen, den går videre med samme fly som deg. Andre tips: pass på verdisaker hvis du sovner i ventehallen, der er ofte folk som snoker rundt og snapper med seg det som ligger lett tilgjengelig. Jeg sover aldri godt på slike steder. De siste årene har jeg forøvrig lært meg at slike flyginger som blir noen hundrelapper billigere med 8 timers ventetid på en flyplass, faktisk blir dyrere fordi man trenger mat og drikke, og bruker mere penger enn det man "sparte" på billetten. Endret 22. mai 2015 av reiseglad 1
Rudabe Skrevet 22. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2015 Du kan være på flyplassen, det er alltid mye folk på de store flyplassene, og også flyginger (og passasjerer) på natta der. På de større flyplassene finnes det flyplasshotell hvor du kan booke et rom for noen timer, vet ikke om det finnes i Istanbul. Det har jeg brukt i bla Singapore (eller var det Hong Kong?). Du trenger ikke ta vare på bagasjen, den går videre med samme fly som deg. Andre tips: pass på verdisaker hvis du sovner i ventehallen, der er ofte folk som snoker rundt og snapper med seg det som ligger lett tilgjengelig. Jeg sover aldri godt på slike steder. De siste årene har jeg forøvrig lært meg at slike flyginger som blir noen hundrelapper billigere med 8 timers ventetid på en flyplass, faktisk blir dyrere fordi man trenger mat og drikke, og bruker mere penger enn det man "sparte" på billetten. Takk for tips mm. Så jeg trenger bare å gå videre til gaten jeg skal ta neste fly fra? Ikke hente noe bagasje eller bordingpass? Her var det snakk om 2500 kroner forskjell på biletten som hadde 2 time ventetid i Istanbul og 8 timer ventetid.
reiseglad Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Du får boardingpass i Oslo, og som sagt så ordner bagasjen seg selv. God tur!
Rudabe Skrevet 22. mai 2015 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2015 Du får boardingpass i Oslo, og som sagt så ordner bagasjen seg selv. God tur! Ok. Takk for hjelpen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå