AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #1 Skrevet 21. mai 2015 Jeg er så fryktelig tørr på leggene for tiden. Jeg har begynt å bruke alovera-gel når jeg barberer meg, og dt har bedret seg litt. Har noen en anbefaling av en god kroppskrem? Gjerne en som ikke er for dyr. Kan godt ha en god lukt, men vil den skal være mest mulig naturlig. Har litt sensitiv hud. Anonymous poster hash: e85cb...3ec
Gjest Sunhands Skrevet 21. mai 2015 #2 Skrevet 21. mai 2015 På det verste har jeg nesten hatt fiskeskjell på leggene, men så fikk jeg noen tips her inne for noen år siden, og siden det har jeg ikke hatt problemer. Ta tran/algeolje Drikk nok vann Bruk denne eller lignende til barbering: http://www.iherb.com/product-reviews/Now-Foods-Solutions-Nutri-Shave-Natural-Shave-Cream-8-fl-oz-237-ml/44506/?p=1 Ha gjerne en olje på leggene i dusjen, men skyll av overskuddsoljen. F.eks. denne: http://www.iherb.com/Alba-Botanica-Body-Oil-Kukui-Nut-8-5-fl-oz-251-ml/9722#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=alba%20kukui&rc=16&sr=null&ic=1 Og en litt tykk krem (eller body butter) til slutt: http://www.iherb.com/Alba-Botanica-Body-Cream-Coconut-Milk-6-5-oz-180-g/12208#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=alba%20body%20cream&rc=1036&sr=null&ic=2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #3 Skrevet 21. mai 2015 smør leggene inn med en fet krem som trekker godt inn i huden, gjerne en kuldekrem som er vannfri, smør flere ganger i uken til du har fått opp fuktigheten innenfra Anonymous poster hash: 1bb8b...10d
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #4 Skrevet 21. mai 2015 Ser det ut som fiskeskjell kan det være iktyose. Anonymous poster hash: 848e1...a57
Minya Skrevet 21. mai 2015 #5 Skrevet 21. mai 2015 Jeg bruker Locobase fra apoteket når leggene blir tørre. Får alltid skikkelig ørken-hud både midtvinters og når sola stikker frem igjen nå på vårparten. Sikkert noe med lufta eller bekledningen, men sånn er det nå en gang. Locobase funker ihvertfall veldig godt for min tørre hud, du må nesten bare prøve deg frem for å finne noe som passer for din hud.
Gjest Sunhands Skrevet 21. mai 2015 #6 Skrevet 21. mai 2015 Ser det ut som fiskeskjell kan det være iktyose.Anonymous poster hash: 848e1...a57 Okei, kan hende jeg overdrev litt, så noen bilder av det nå. Ørkenhud er vel kanskje et bedre ord.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #7 Skrevet 21. mai 2015 Carbaderm http://www.apotek1.no/produkter/carbaderm-hudkrem-10-karbamid-uten-parfyme-150ml-922866p, eller en annen krem som inneholder karbamid. Har kjempetørr hud og denne er det eneste som har virket for meg. Anonymous poster hash: 2fbff...6a3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #8 Skrevet 21. mai 2015 De gode håndkremmene fra apoteket eller 5 % Salizylvasseline. Men da bør du pakke inn leggene med plastfolie og bandasjer eller knestrømper utenpå. Gjør dette selv over natten, når det er skikkelig ille. Anonymous poster hash: e77a1...f05
Gjest Skrevet 22. mai 2015 #9 Skrevet 22. mai 2015 Kokosolje, slik som man bruker i mat altså. Livet mitt ble totalt forandret når jeg oppdager kokosoljen, og jeg har ikke lengre en tørr flekk på kroppen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå