Elle Melle Skrevet 30. august 2004 #1 Skrevet 30. august 2004 Kan jeg på noen måte åpne visse porter i Zone Alarm? Sånn uten å være noen dataguru, ser det for meg ut som om jeg kun kan nekte/tillate programmer tilgang til nettet? Hvordan gjør jeg det i tilfellet? Bittorrent trenger visst at jeg åpner noen spesifike porter, ellers går det saaaakte å laste ned fra Suprnova. Men jeg er ikke så fryktelig komfortabel med å bare skru av brannmuren heller (noe som i min bok er idiotoppførsel, men jeg bare MÅTTE se om jeg fikk dette til...). :oops:
Gjest Devil's Spawn Skrevet 30. august 2004 #2 Skrevet 30. august 2004 Gå inn på konfigurasjon til ZA (dobbeltklikk på ikonet nede til høyre). La bittorent-programmet ditt få tillatelse til å kjøre programmet som server. På den måten åpner ZA portene programmet trenger.
Elle Melle Skrevet 30. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2004 Ok, så de rette portene åpnes automatisk altså? Hva er vitsen med å fortelle meg hvilke porter som må åpnes da? Er det nødvendig å vite på andre sorter brannmurer da kanskje?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 30. august 2004 #4 Skrevet 30. august 2004 Hmm...håper du skjønner noe av det jeg sier nå . Ikke alle brannmurer operer på applikasjonslaget slik som f.eks Norton og ZA. F.eks en router operer ikke på applikasjonslaget, da må man åpne de spesifikke portene manuelt. Man kan sikkert gjøre det med ZA også, men jeg har ikke giddi å bry meg om å finne det ut.
Elle Melle Skrevet 30. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2004 Jeg tror jeg skjønte det ja...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå