Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen av dere som har vært på gathering på Hamar i påsken? Sønnen min blir 14 neste år og har SÅ lyst til å dra dit. Er det aldersgrense? Hvordan melder man seg på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På nettsidene http://www.gathering.org/espresso/ finner du også foreldreinformasjon som helt sikkert gir deg svar på endel av det du lurer på.

Tror ikke jeg ville sendt 14-åringen dit alene hele uka, men hva med å la ham få være der på dagtid og så bli hentet hjem til seng og dusj hver natt feks. Vet om andre 15-16 åringer som har gått med på denne løsningen etter å ha forstått at det er det eneste foreldrene går med på.

Skrevet

Hei!

Nå er det mange år siden jeg var på TG, og jeg var ikke like ung som din sønn, men du kan kanskje få litt info dersom du leser her: http://www.gathering.org/espresso/pages/tg...o/view_top.html

Jeg ville nok IKKE latt min 14 årige sønn dra til et så stort arrangement som TG alene. Ikke en gang sammen med bare kompiser. De jekker hverandre opp, og det ender ofte med at de skal sove så lite som mulig, sitte så mye som mulig foran maskinene (pauser er for pingler).. mat er ikke så viktig (men Cola er) osv.. Koffeinpiller er i likhet med andre rusmidler ulovlig, men jeg har sett at de florerer...

Joda, crewet på TG gjør en glimrende jobb, det samme gjør deres samarbeidspartnere, som politi og brannvesen, men de kan ikke passe på ALLE ungdommene rundt omkring.

Men igjen, du kjenner ditt eget barn best. Spør deg selv, er han moden nok til å kunne ta vare på seg selv disse fem dagene (mat, søvn osv)?

Billetter blir lagt ut for salg en gang etter jul. Nettsiden sier når, når de vet noe mer.

Og han må jo ha med seg sin egen datamaskin.

Skrevet

Jeg har en sønn på 14 og en stesønn også på 14 som gjerne vil på Gathering. De får kun dra dersom storebroren til en av de også drar. Hadde nok aldri turt å sende de dit alene siden vi også bor så langt unna at det er ingen mulighet til å komme hjem og sove litt.

Skrevet

Jeg er med å arrangere et stort dataparty for andre året på rad, med firesifret deltakerantall. Ikke fullt så stort som TG, men jeg føler jeg kan svare deg litt allikevel, da jeg har vært på en god del dataparty'er selv (Deriblandt TG).

Det er ikke vanlig med aldersgrenser på slike arangementer, det er jo veldig individuelt hvor moden man er. Vi har i alle fall satt en "aldersgrense" som lyder, "så lenge du kan ta vare på deg selv og har fått lov av foreldrene dine".

Det florerer av Crew på store lanparties, men de er ikke tilgjengelig for å sørge for at folk spiser og sover. Men, OM det skulle skje noe, vil det alltid være kompetente folk tilstede. (Et eksempel, vi hadde en deltaker med sukkersyke som gikk i insulinsjokk i fjor. Han ble tatt hånd om etter 15 sekunder, og ambulansen var der kort tid etter.)

Om sønnen din har spesielle sykdommer/problemer/behov, så går det an å ta kontakt med arrangørene av TG, slik at de vet.

Min erfaring med dataparty'er er at det i de aller aller fleste tilfeller går helt fint med 13-14-15 åringer alene. (Dvs, sammen med kamerater.) Det er egne soveplasser i hallen (er ikke lov å sove ved benkeradene pga brannfare) og det er flere forskjellige kiosker/boder hvor det selges mat og drikke.

Nå er jeg "bare" 23 selv, og har derfor ingen 14åring sønn, men om jeg hadde hatt, så tror jeg at jeg ville la han dra. Med en god prat på forhånd, beskjed om å ringe hjem daglig, og etter å ha tatt en prat med foreldrene til de han skulle dratt med.

Om det er noe mer du lurer på, så kan jeg forsøke å svare.

Skrevet
Jeg er med å arrangere et stort dataparty for andre året på rad, med firesifret deltakerantall. Ikke fullt så stort som TG, men jeg føler jeg kan svare deg litt allikevel, da jeg har vært på en god del dataparty'er selv (Deriblandt TG).

Det er ikke vanlig med aldersgrenser på slike arangementer, det er jo veldig individuelt hvor moden man er. Vi har i alle fall satt en "aldersgrense" som lyder, "så lenge du kan ta vare på deg selv og har fått lov av foreldrene dine".

Det florerer av Crew på store lanparties, men de er ikke tilgjengelig for å sørge for at folk spiser og sover. Men, OM det skulle skje noe, vil det alltid være kompetente folk tilstede. (Et eksempel, vi hadde en deltaker med sukkersyke som gikk i insulinsjokk i fjor. Han ble tatt hånd om etter 15 sekunder, og ambulansen var der kort tid etter.)

Om sønnen din har spesielle sykdommer/problemer/behov, så går det an å ta kontakt med arrangørene av TG, slik at de vet.

Min erfaring med dataparty'er er at det i de aller aller fleste tilfeller går helt fint med 13-14-15 åringer alene. (Dvs, sammen med kamerater.) Det er egne soveplasser i hallen (er ikke lov å sove ved benkeradene pga brannfare) og det er flere forskjellige kiosker/boder hvor det selges mat og drikke.

Nå er jeg "bare" 23 selv, og har derfor ingen 14åring sønn, men om jeg hadde hatt, så tror jeg at jeg ville la han dra. Med en god prat på forhånd, beskjed om å ringe hjem daglig, og etter å ha tatt en prat med foreldrene til de han skulle dratt med.

Om det er noe mer du lurer på, så kan jeg forsøke å svare.

Er det noe lignende du er med på å arrangere? Mer praktisk for oss om det er i Oslo. Kan du legge ut noe infor om det arrangementet?

Skrevet

Siden jeg er med på å arrangere (og i tillegg er moderator her, så jeg bør vel følge reglene.. :) ), så sender jeg deg en pm istedenfor å ta det her.

Skrevet
Siden jeg er med på å arrangere (og i tillegg er moderator her' date=' så jeg bør vel følge reglene.. :) ), så sender jeg deg en pm istedenfor å ta det her.[/quote']

Takk!

Skrevet

Jeg var på TG siste gang i 1997, så jeg aner ikke hvordan det er der nå. Men, 14-åringer bruker nok kunne klare å ta vare på seg selv sånn noen lunde, så hvorfor ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...