AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #1 Skrevet 21. mai 2015 Noen andre som har hatt kaliummangel? Jeg er litt overrasket over å ha fått påvist det selv, trodde jeg har er relativt normalt kosthold. Hva gjorde dere for å få bedre kaliumverdier? Tok det lang tid før nivået var normalisert? Jeg har fått kaleorid og regner med at det gjør susen, men jeg vil jo ikke drive å ta det i lange perioder ... Anonymous poster hash: e682b...4e3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #2 Skrevet 21. mai 2015 Jeg har hatt lav kalium, men det er på grunn av spiseforstyrrelser. Det var ikke alvorlig lavt, og det stabiliserte seg selv etterhvert. Anonymous poster hash: 67a3a...0b9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #3 Skrevet 21. mai 2015 Jeg har hatt lav kalium, men det er på grunn av spiseforstyrrelser. Det var ikke alvorlig lavt, og det stabiliserte seg selv etterhvert. Anonymous poster hash: 67a3a...0b9 Beklager om spørsmålet oppleves som frekt (er overhodet ikke meningen), men var det pga dårlig inntak eller mye oppkast/avføringsmidler/vanndrivende? For det virket på legen som om det er skal så utrolig mye til for å få kaliummangel pga dårlig kosthold, men mulig det er feil. Anonymous poster hash: e682b...4e3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #4 Skrevet 21. mai 2015 Beklager om spørsmålet oppleves som frekt (er overhodet ikke meningen), men var det pga dårlig inntak eller mye oppkast/avføringsmidler/vanndrivende? For det virket på legen som om det er skal så utrolig mye til for å få kaliummangel pga dårlig kosthold, men mulig det er feil. Anonymous poster hash: e682b...4e3 Litt vanskelig å si hva som var grunnen, da jeg i perioden jeg hadde lav kalium både hadde for lavt matinntak og kastet opp. I perioder med høyere inntak men mer oppkast, har kaliumnivåene vært normale. Trolig var det en kombinasjon som førte til lav kalium. Anonymous poster hash: 67a3a...0b9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #5 Skrevet 21. mai 2015 Litt vanskelig å si hva som var grunnen, da jeg i perioden jeg hadde lav kalium både hadde for lavt matinntak og kastet opp. I perioder med høyere inntak men mer oppkast, har kaliumnivåene vært normale. Trolig var det en kombinasjon som førte til lav kalium. Anonymous poster hash: 67a3a...0b9 Skjønner, takk for svar! Jeg har et ganske ensidig, noe restriktivt inntakt, så det kan jo sikkert skyldes det, men det virket nesten som om det alene ikke var "nok". Anonymous poster hash: e682b...4e3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #6 Skrevet 21. mai 2015 Lavt kalium nivå er vanlig ved oppkast/diare > omgangssyke. Min fastlege anbefaler da en til to bananer for dagen. Anonymous poster hash: 64a17...82e
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #7 Skrevet 21. mai 2015 Jeg fikk lavt kalium av konstant diare over flere uker. Anonymous poster hash: 3772f...29b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #8 Skrevet 21. mai 2015 Lavt kalium nivå er vanlig ved oppkast/diare > omgangssyke. Min fastlege anbefaler da en til to bananer for dagen. Anonymous poster hash: 64a17...82e Jeg fikk lavt kalium av konstant diare over flere uker. Anonymous poster hash: 3772f...29b Ja, er nettopp det jeg også har hørt! Har ikke hatt diaré eller oppkast på evigheter, så skyldes nok ikke det. Satser på at en kur kaleorid gjør susen.Anonymous poster hash: e682b...4e3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå