AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #1 Skrevet 20. mai 2015 Blir snart sprø her, fikk uvi symptomer (økt tissetrang+ svie) 6 dager etter sex (uvi pleier å komme 1-2 dager etter sex vanligvis), øleverte urinprøve som var negativ på uvi. Ble sendt til dyrking for klamydia og mycoplasma. Fikk Azitromax, siden uvi-prøven var negativ. Denne hjalp 2 første dagene, deretter ble det verre. Etter 5 dager brant jeg innvendig i underlivet og fortsatt svie og tissetrang. Dro på legevakten, selexid, tross fortsatt negativ uvi-prøve. Mistenkte pga brenningen i underlivet sopp, så tok både canesten stikkpille + kjøpte Difulcan tablett mot sopp. Dette hjalp. Men, tisse trangen var der fortsatt, så begynte på selexid. Hjalp første 1-2 dagene, men så kom det igjen. Nå er kuren ferdig, og jeg sliter med at jeg må oftere og oftere tisse utover dagen, ikke så ille på morgenen, om jeg har tatt ibux+ paracet på natta. Noen som aner om dette kan være en ren soppinfeksjon? Får man økt tissetrang av dette også? Har ingen kløe, kun varme/brennefølelse i underlivet. Tok ny Difuclan tablett 3 dager etter første, men brenner fortsatt. Sopp eller uvi??? Anyone?? Anonymous poster hash: 11e35...163
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #2 Skrevet 20. mai 2015 Har også fått beskjed om at prøven var negativ på klamydia + mycoplasma. TS Anonymous poster hash: 2d4fe...e50
Gjest Lino Skrevet 20. mai 2015 #3 Skrevet 20. mai 2015 Klarer du å lokalisere hvor svien kommer fra? Er det rundt/i skjedeåpningen er det iallefall ikke uvi. Men kjennes det ut som det er litt utenfor/oppforbi åpningen og INN mot blæren, kan det være uvi. Har slitt med sistnevnte mye selv, og har dårlig erfaring med selexid. Det har også hendt at det ikke slo ut på urinprøvene, selv om symptomene var der. Det som har fungert for meg best av alt, er traneværkapsler. Prøvde lenge med tranebærjuice, men fungert ikke i det hele tatt. Kapslene derimot, halleluja! Om symptomene er sterke, tar jeg 3-4 på en gang. Om symptomene kun er begynnende, tar jeg anbefalt dose (1-2). Dette har seriøst reddet underlivet mitt fra det seigliva helvetet som oppstod der nede.
Gjest Lino Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Får kjøpt på dagligvarebutikk, verdt å prøve! Var en stund hvor jeg omtrent gikk konstant på antibiotika, fordi uvien kom tilbake etter ferdig behandling. Har sluppet det nå, etter at jeg oppdaget tranebærpillene Edit Endret 20. mai 2015 av Lino
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #5 Skrevet 20. mai 2015 Kjennes ut som det er rett på innsiden av åpningen, og har hatt det i 14 dager nå, uvi pleier vel å gi seg av seg selv til slutt?? På morgenen kan jeg gå noen timer uten å tisse, så blir det oftere og oftere utover dagen, og på kvelden har jeg trangen konstant....og om natta, dersom jeg ikke tar ibux+paracet Nå har jeg tatt 3 tranebærkapsler, (tok Hiprex forebyggende FØR sex + etter sex, men fikk symptomer noen dager etter jeg slutta å ta dem - får reflux om jeg tar dem lenge) Anonymous poster hash: 2d4fe...e50
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #6 Skrevet 20. mai 2015 Noen som har testa wild oregano-oil forresten? Så noen som hadde prøvd dette i Sverige, og dette skal visst drepe e-coli bakterier, som også er resistente mot antibiotika? + drepe candida (sopp) Anonymous poster hash: 2d4fe...e50
Gjest Lino Skrevet 20. mai 2015 #7 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Skjønner, uff. Nei uvi går ikke alltid over av seg selv, det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse om det forblir ubehandlet. Men du har jo behandlet, så tror ikke du skal bekymre deg. Men symptomer kan henge i leeenge. Du får prøve å drikke masse (gjerne syrlig drikke som sitronvann eller appelsinjuice, om det lar seg gjøre med tanke på refluxplagene), og fortsette med tranebær. Ellers ville jeg også vurdert en gynekologisk undersøkelse, for å utelukke andre greier. Endret 20. mai 2015 av Lino
Gjest Lino Skrevet 20. mai 2015 #8 Skrevet 20. mai 2015 Du kan jo også spørre om å få prøve en annen type antibiotika? Jeg hadde lite til ingen virkning av selexid, og har hørt flere klage på akkurat den typen.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #9 Skrevet 21. mai 2015 Jeg kan få uvi-symptomer ved sopp. Vet ikke om det er soppen i seg selv eller den canesten-kremen som gir det. Ellers har jeg erfaring med at symptomene på uvi kan sitte i i mange uker etter at jeg er kvitt det. Anonymous poster hash: b37f4...3eb
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #10 Skrevet 21. mai 2015 Jeg får alltid uvi symptomer ved sopp/ubalanse i underlivet, så jeg har gitt opp å dra til legen med urinprøver fordi de ikke finner noe. Har ofte fått antibiotika kurer uansett, noe som bare fører til mere sopp. Det eneste som fungerer på meg ved slike symptomer er å pøse nedpå med juice/te/vann alt som er vanndrivende og bruke litt yoghurt naturell i skjeden. Slitt med dette i flere år nå. Anonymous poster hash: e0748...f4a
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #11 Skrevet 21. mai 2015 Jeg får alltid uvi symptomer ved sopp/ubalanse i underlivet, så jeg har gitt opp å dra til legen med urinprøver fordi de ikke finner noe. Har ofte fått antibiotika kurer uansett, noe som bare fører til mere sopp. Det eneste som fungerer på meg ved slike symptomer er å pøse nedpå med juice/te/vann alt som er vanndrivende og bruke litt yoghurt naturell i skjeden. Slitt med dette i flere år nå. Anonymous poster hash: e0748...f4a Får prøve yoghurt trikset tror jeg. Men har du tatt probiotika-kur også? Med sånne meklesyrebakterier fra helsekosten, som må stå kjølig? Denne skal jo virke i tarmene, sånn at hele kroppen blir i balanse? Anonymous poster hash: 2d4fe...e50
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå