AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #1 Skrevet 20. mai 2015 Jeg er jente og har "bart". Har noen få (snakk om sånn 3 stk) mørke, tynne hår nedenfor nesa. Jeg har nappet de vekk i noen år nå og det har gått fint. Men nå har jeg fått noen mørk blonde hår (altså ikke helt lyst blondt. Litt mørkere) utenfor munnvikene. Det er kjempevondt å nappe dem bort, men synes det er så flaut. Voksing vil jeg heller ikke gjøre. Uff. Hvor vanlig er dette? Samboer vet jeg har "bart" og synes det er kjempemorsomt. "Nå skal jeg barbere meg. Du har vel en bart å barbere du og. hi hi hi" liksom.. Altså, jeg kan ikke gjøre annet enn å le da, men er så redd for at noen andre skal legge merke til det. Synes også det er så vanskelig å se hvilke hår som er mørke i speilet hvis dere skjønner. Det synes så mye bedre når jeg er ute i sola. Anonymous poster hash: 2ea22...41a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #2 Skrevet 20. mai 2015 Det er veldig vanlig. Anonymous poster hash: 63765...aae 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #3 Skrevet 20. mai 2015 Dette er helt vanlig. Både jeg, venninna mi, søstra mi, mora mi har dette + Jeg tar bare å barberer vær dag Anonymous poster hash: d1553...64a 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 Det har alle. Jeg bare waxer min vekk med strips fra Veet. Anonymous poster hash: f2178...faa 2
Gjest minge Skrevet 20. mai 2015 #5 Skrevet 20. mai 2015 Hvis du synes voksing og napping er for vondt anbefaler jeg å klippe hårene korte, da synes de ikke så godt. Anbefaler ikke barbering
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #6 Skrevet 20. mai 2015 Hvis du synes voksing og napping er for vondt anbefaler jeg å klippe hårene korte, da synes de ikke så godt. Anbefaler ikke barbering Klippe hårene? Seriøst? Noe så klønete og ueffektivt... Hvorfor anbefaler du ikke barbering? Da vil jeg anta at du kanskje har feil teknikk hvis du har dårlig erfaring med barbering?... Mine tips til en problemfri overleppe-barbering (har gjort dette i over 15 år, hver tredje dag): 1: Vask hendene. 2: Vask hele ansiktet grundig. 3: Ta et rent og nytt barberblad første gang, og reserver dette bladet for fremtiden KUN til overleppen (ikke bruk samme blad på andre kroppsdeler, og ikke oppbevar det i dusjen, da sprer bakterier seg!) 4: Barber overleppen, bruk vanlig barberskum på overlepper, eller rett og slett din vanlige ansiktsvask (det gjør jeg, ansiktsvasken min er i géle-form, så barberbladet glir lett!). 5: Etter barbering, vask overleppen igjen. Vent noen minutter til porene lukkes, før du tar på hudkrem eller sminke (jeg venter minst 10 minuttter)... - Da får du ikke bakterier der, ingen utslett og ingen nupper. 6: Legg det brukte barberbladet i en egen helt ren boks (en tom hudkremboks f.eks). Da kommer ingen ekle bakterier på det bladet... Man kan også ta noen dråper anti-bac géle på bladet etter bruk. Anonymous poster hash: 7e1be...4b3 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #7 Skrevet 20. mai 2015 Til Trådstarter og andre som *sliter* med dette: Jeg vil anslå at minst 70% av kvinner har synlig "bart" av et eller annet slag, enten det er helt lyse dunhår (som gjerne da syns godt i sollys...noe vedkommende som har det ofte ikke vet om selv ), litt mørkere, brune eller sorte. Bare dun, bare litt hår, medium mye hår, eller stive hår, og nesten like mye som en mann. Det er helt vanlig!! Selv startet jeg å fjerne barten min da jeg var 16 år (hadde ikke en veldig synlig bart, ingen kommenterte den, men litt mørkere hår enn blondt, selv om det bare var litt så så jeg selv barten min hver gang jeg tittet meg i speilet og det plaget meg). Tok motet til meg da jeg var 16, fjernet det med voks, og vips; et kompleks mindre på 3 minutter! Nå barberer jeg rett og slett (for å unngå innvokste hår og kliss som voks kan føre til), barberer bare hver tredje dag, oftere trengs ikke i mitt tilfelle.... Det er en myte at man får mer hårvekst av å barbere, jeg er nå i tredveårene og har like lite hår der som da jeg var 16... ;-) Det dummeste jeg hører er jenter/damer som ikke vil barbere hårene der fordi de føler at det er en "maskulin handling" å barbere overleppen, eller fordi de er redd for å få stive hårstubber. Er det bedre å gå gjennom et helt liv med synlig bart liksom? ...nei... Anonymous poster hash: 7e1be...4b3 3
Gjest minge Skrevet 20. mai 2015 #8 Skrevet 20. mai 2015 Klippe hårene? Seriøst? Noe så klønete og ueffektivt... Hvorfor anbefaler du ikke barbering? Da vil jeg anta at du kanskje har feil teknikk hvis du har dårlig erfaring med barbering?... Mine tips til en problemfri overleppe-barbering (har gjort dette i over 15 år, hver tredje dag): 1: Vask hendene. 2: Vask hele ansiktet grundig. 3: Ta et rent og nytt barberblad første gang, og reserver dette bladet for fremtiden KUN til overleppen (ikke bruk samme blad på andre kroppsdeler, og ikke oppbevar det i dusjen, da sprer bakterier seg!) 4: Barber overleppen, bruk vanlig barberskum på overlepper, eller rett og slett din vanlige ansiktsvask (det gjør jeg, ansiktsvasken min er i géle-form, så barberbladet glir lett!). 5: Etter barbering, vask overleppen igjen. Vent noen minutter til porene lukkes, før du tar på hudkrem eller sminke (jeg venter minst 10 minuttter)... - Da får du ikke bakterier der, ingen utslett og ingen nupper. 6: Legg det brukte barberbladet i en egen helt ren boks (en tom hudkremboks f.eks). Da kommer ingen ekle bakterier på det bladet... Man kan også ta noen dråper anti-bac géle på bladet etter bruk. Anonymous poster hash: 7e1be...4b3 Klønete faktisk Jeg opplever bare at barbering gir stubber, dessuten ville jeg nok følt meg litt vel mandig hvis jeg hadde gått løs med høvel i ansiktet, kanskje jeg er rar sånn Napping og voksing er mest effektivt, men siden ikke det er ønskelig anbefaler jeg å klippe hårene kort eller evt. å bleke hårene.
Gjest minge Skrevet 20. mai 2015 #9 Skrevet 20. mai 2015 Til Trådstarter og andre som *sliter* med dette: Jeg vil anslå at minst 70% av kvinner har synlig "bart" av et eller annet slag, enten det er helt lyse dunhår (som gjerne da syns godt i sollys...noe vedkommende som har det ofte ikke vet om selv ), litt mørkere, brune eller sorte. Bare dun, bare litt hår, medium mye hår, eller stive hår, og nesten like mye som en mann. Det er helt vanlig!! Selv startet jeg å fjerne barten min da jeg var 16 år (hadde ikke en veldig synlig bart, ingen kommenterte den, men litt mørkere hår enn blondt, selv om det bare var litt så så jeg selv barten min hver gang jeg tittet meg i speilet og det plaget meg). Tok motet til meg da jeg var 16, fjernet det med voks, og vips; et kompleks mindre på 3 minutter! Nå barberer jeg rett og slett (for å unngå innvokste hår og kliss som voks kan føre til), barberer bare hver tredje dag, oftere trengs ikke i mitt tilfelle.... Det er en myte at man får mer hårvekst av å barbere, jeg er nå i tredveårene og har like lite hår der som da jeg var 16... ;-) Det dummeste jeg hører er jenter/damer som ikke vil barbere hårene der fordi de føler at det er en "maskulin handling" å barbere overleppen, eller fordi de er redd for å få stive hårstubber. Er det bedre å gå gjennom et helt liv med synlig bart liksom? ...nei... Anonymous poster hash: 7e1be...4b3 Nei, men de aller fleste er ikke redd for å vokse eller nappe, og har da disse hårfjerning mulighetene. Voksing og napping holder dessuten hårene borte mye lenger enn barbering. Det er mange som føler at barbering gir stive hårstubber, så det er vel noe i det? Jeg går iallfall ikke løs med høvelen der, men hvis det funker for deg er det bare å fortsette med det
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #10 Skrevet 26. mai 2015 Jeg har også det, og det er ganske flaut. Alle ser det på meg fordi jeg har ganske markerte trekk i ansiktet (mørke øyenbryn, mørk brune øyne og brunt hår). Bruker sånn "smørekrem" fra Veet (fås kjøpt på Cubus) og lar det være på i 15 min før jeg fjerner det med papir, og da blir hårene så lyse at man ikke kan se dem. Gjør det ca. hver 3. uke - hver 4. uke, alt ettersom jeg ser det trengs en oppfriskning. Anonymous poster hash: 97340...0ac
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #11 Skrevet 26. mai 2015 Jeg er mørk, så jeg har mørke dun på overleppa! Ikke noe voldsomt, men jeg ser det i hvertfall selv, så jeg bruker tråd til å nappe dem vekk Ganske vondt, men mer effektivt enn en pinsett og veldig enkelt Anonymous poster hash: f467f...def
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #12 Skrevet 26. mai 2015 Helt vanlig. Hvis damer ikke barberer ser de slik ut: Anonymous poster hash: fbb87...499 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #13 Skrevet 26. mai 2015 Jeg barberer innimellom. Stresser ikke over at det eventuelt synes litt bart, er ikke verdens undergang. dessuten ville jeg nok følt meg litt vel mandig hvis jeg hadde gått løs med høvel i ansiktet, kanskje jeg er rar sånn Interessant, det er som menn som ikke vil holde dama's veske eller noe i den dur. Anonymous poster hash: 37327...bbf
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #15 Skrevet 26. mai 2015 Jeg har hår på overleppa ved munnviken. De er lyse så jeg gidder ikke gjøre noe med de. Burde kanskje fjerne det, men har aldri fått noen kommentarer på det. Sikkert mange som ser det likevel. Men jeg har mye dun i ansiktet (og kroppen) generelt, så det er liksom ikke noe vits å fjerne hårene et sted og la resten være. Og jeg kommer definitivt ikke til å vokse hele ansiktet Anonymous poster hash: a2b50...949 1
frk91 Skrevet 26. mai 2015 #16 Skrevet 26. mai 2015 Jeg vokser overleppa. Er veldig mørk og synes selv at jeg får en synlig bart om jeg ikke vokser. Bruker å vokse selv med en vokspenn jeg kjøper på vita.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #17 Skrevet 26. mai 2015 Hvis dere syns det er så mandig å barbere overleppa med høvel, bruk en øyenbrynskniv da vel. https://www.google.no/search?q=%C3%B8yenbrynskniv&biw=1366&bih=599&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=fmJkVb-IEMGgsAHFt4CIDQ&sqi=2&ved=0CBwQsAQ Anonymous poster hash: 63765...aae 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #18 Skrevet 26. mai 2015 Jeg vokser også. Bruker slike små strips fra veet. Det er mye verre å nappe de vekk en å vokse. Anonymous poster hash: daaff...5b1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #19 Skrevet 26. mai 2015 Hvorfor ikke HÅRFJERNINGSKREM? Ingen som bruker det? Jeg bruker det, kan kjøpes overalt, holder dem borte en god stund, og er smertefritt! Supertips! Anonymous poster hash: 596ee...7a7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #20 Skrevet 26. mai 2015 Hvorfor ikke HÅRFJERNINGSKREM? Ingen som bruker det? Jeg bruker det, kan kjøpes overalt, holder dem borte en god stund, og er smertefritt! Supertips! Anonymous poster hash: 596ee...7a7 Jeg har sensitiv hud så vil ikke prøve hårfjerningskrem! -TS Anonymous poster hash: 9c0d7...f68
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå