Gå til innhold

Hva har du søkt av studier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

motivasjon :)

Anonymous poster hash: c29e8...3b5

Litt malplassert?

Anonymous poster hash: 7dba3...094

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnehagelærer på DMMH i Trondheim. Hvis jeg tar fulltid på førstepri så kommer jeg inn. Velger jeg deltid kommer det an på. Der er det flere søkere enn plasser. Jeg har bra snitt, men vet ikke hva snittet var i fjor. Har ikke bestemt meg helt enda for hvilken jeg skal ha på topp.

Anonymous poster hash: 2caaa...7a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forstår. Er ikke ergoterapeut selv, så kjenner ikke så veldig godt til markedet egentlig. Er bare en venninne som slo det fra seg pga jobbmarkedet =) Hva er du utdannet som da, og hva jobber du som?

Anonymous poster hash: 9cb43...020

Jeg tok sykepleien, jobber nå innen administrasjon på et litt lavere nivå. Føler meg på en måte heldig som fikk jobben, på en annen måte ikke. Det er veldig greit med kontorjobb, samtidig som det medfører en del ting jeg ikke tenkte over før. Men jeg satser på at det skal gå seg til. Aller helst vil jeg studere igjen, men det passer ikke i min livssituasjon, nå er jeg avhengig av å jobbe i noen år. Drømmen er på sikt å kunne jobbe litt mer variert enn jeg gjør nå, både kontorfaglig og litt kreativt med mennesker.

Det som er så greit med ergoterapi er at man nettopp jobber så variert, både med pasienter og litt kontor. Men, det kan nok være at jobbmangel ville gjort opplevelsen veldig frustrerende, og at jeg hadde vært troendes til å ta spl utdannelsen likevel, bare pga det.. Så jeg trøster meg med det.:-)

Men nå, basert på alt jeg vet, så ville jeg heller valgt ergoterapi over sykepleie, uten tvil:-)

Anonymous poster hash: 74cd2...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt vernepleie på hioa og kommet inn på tidlig opptak :) kom inn på deltid men vurderer å omprioritere studieønskene for å heller gå fulltid.

Anonymous poster hash: ad9e0...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vernepleier i sogndal :) fler i sogndal?

Anonymous poster hash: 25621...e21

Jeg! :D Geologi og geofare i Sogndal.

Kommer nok inn, men litt usikker på om jeg heller skal reise et år før jeg begynner.

Anonymous poster hash: 0e527...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sykepleie - Levanger og Namsos. Trondheim også men den ser mørk ut, hehe.

satser på å komme inn på Levanger, men ser litt mørkt ut det også. Ligger 0.17 under snittet som var i fjor og det er flere søkere i år :(.

Spørs om det blir enda et år hjemme på meg, har en plan B da men den er temmelig usikker den også.

Anonymous poster hash: 2e9fe...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sam.øk i Tromsø, kom inn på tidlig opptak :) så har kjøpt meg leilighet og fått meg deltidsjobb der oppe. Alt er på plass nå, føler jeg :)



Anonymous poster hash: f3f62...934
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevern på uis. Men søker med realkompetanse så tviler på at jeg kommer inn

Anonymous poster hash: 149cd...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt grunnskolelærerutdanning 1-7. trinn ved høgskulen i Volda.

Tror jeg kommer inn, men vet ikke 100% sikkert før svaret fra samordna opptak kommer.

Anonymous poster hash: 0258e...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jus i Bergen. Snittet i fjor var 57.4, tror jeg, så regner med det stiger til minst 58. Om jeg kommer inn avhenger av hva jeg får på de eksamenen jeg avlegger nå i vår.

Anonymous poster hash: 7e4a2...cf9

 

 

Nå når karakterene har kommet har jeg 60 i snitt så jeg er ganske så trygg på å komme inn :)

Anonymous poster hash: 3a894...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

er ferdig utdannet om 6 dager :)

bachelor i psykologi fra ntnu

juss fra uib

sosinom fra hib

begynner i barnevernet og skal på sikt bli klinisk. 

Jeg har gjort gode boliginvesteringer i studietiden, har nå 1.1m i egenkap, har jobbet hele veien ved siden av studiene, og tok 2 friår inni der et sted for å bo i utlandet og lære et nytt språk. 

Følg hjertet! :)

Anonymous poster hash: c29e8...3b5

 

 

Men hva har du søkt og forventer du å komme inn? Som tråden spør om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt profesjonsutdanning i psykologi på UiO, men tviler på jeg kommer inn. Har søkt lektorprogrammet i kultur- og samf.fag på samme universitet, og tenker å ta historie og engelsk. Rimelig sikker på at jeg kommer inn der. Går nå på jus på UiO, men trives ikke, så håper det blir lektor på meg :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleie på UiS :)

har 4,2 i snitt, var 3,7 ifjord :) håper jeg kommer inn! er bare det jeg vil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge denne tråden ser det lyst ut for meg.

Har søkt sykepleie ved høyskolen i østfold, noen fler? 



Anonymous poster hash: ec1a4...824
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optometri.

Har 1,0 over snittet, så kommer nok heldigvis inn. Det er en kraftig vekst i søkertallet samt få plasser, så er jo selvfølgelig ikke 100% sikret.

Anonymous poster hash: d790d...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg egentlig ikke vet hva jeg vil bli, har jeg nesten kun søkt årsstudium. Har 45,8 konkurransepoeng, så vet ikke hva jeg kommer inn på.

 

1. Årsstudium i Sosiologi på Ntnu

2. Årsstudium i Medievitenskap på Ntnu

3. ---- i psykologi på ntnu

4. sosionom på hist

 

psykologi kan jeg bare drite i. Poenggrensa på sosiologi var litt høyere enn enn jeg har nå. Men har en god sjans på medievitenskap, tror jeg :) 



Anonymous poster hash: 99d79...71f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...