Gå til innhold

P-piller man legger på seg av

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet dette varierer fra person til person.

Men jeg skal starte på en annen type p-piller nå, men er litt usikker på hvilken jeg skal velge.

Jeg håper på en type jeg kan legge på meg av. Jeg gikk forresten på Yasmin 28, og har gått på Loette tidligere. Ingen av de har funket på noe som helst vekt økning til meg.

Anonymous poster hash: 590d7...a75
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjennomsnittlig vektoppgang på p-piller er 0,2 kg av de som opplever denne bivirkningen. Om du går opp 10 kg så er det ikke pilla sin skyld :P

Anonymous poster hash: 8a979...d52
  • Liker 2
Skrevet

Gjennomsnittlig vektoppgang på p-piller er 0,2 kg av de som opplever denne bivirkningen. Om du går opp 10 kg så er det ikke pilla sin skyld :P

Hva er forklaringen når det er det eneste som endrer seg da?.. Da jeg begynte på pilla første gang la jeg på meg ca 10kg på kort tid, som så holdt seg stabilt i halvannet-to år. Så hadde jeg en periode uten pille, og da jeg begynte igjen la jeg på meg 10 nye kilo. Den vekta holdt seg også stabil i ca 2 år, før jeg begynte å slanke meg. I mitt tilfelle var det bare p-pilla som var variabelen som ble endret.

Skrevet

Så lenge kroppen tror den er gravid er det naturlig at man legger på seg litt. Det er nok prisen man må betale for å klusse med den.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forklaringen når det er det eneste som endrer seg da?.. Da jeg begynte på pilla første gang la jeg på meg ca 10kg på kort tid, som så holdt seg stabilt i halvannet-to år. Så hadde jeg en periode uten pille, og da jeg begynte igjen la jeg på meg 10 nye kilo. Den vekta holdt seg også stabil i ca 2 år, før jeg begynte å slanke meg. I mitt tilfelle var det bare p-pilla som var variabelen som ble endret.

Hvilken type p-pille gikk du på?:)

Skrevet

Hvilken type p-pille gikk du på? :)

Går på samme pilla enda; Cerazette

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk!:) Skal sjekke den ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte omstendighetene rundt som gjør at man legger på seg. Når man er ung og starter på pilla, så "lurer" man kroppen til at den tror man er gravid, så da spiller hormonene inn. I tillegg blir det ofte mye kos med kjæresten (mat og filmkvelder) og det er da kiloene kommer snikende.

Anonymous poster hash: 0d662...a82
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen tips her? Som har gått på en type p-pille dere har lagt på dere av?:)

AnonymBruker
Skrevet

P-piller kan øke matlysten, det er det som kan gi vektøkning. Pillen i seg selv gir ingen vektøkning.

Anonymous poster hash: c7268...92b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

P-piller kan øke matlysten, det er det som kan gi vektøkning. Pillen i seg selv gir ingen vektøkning.

Anonymous poster hash: c7268...92b

Har gått på p-piller i 6 år nå :) De jeg har gått på har ikke funket på vektøkning, derfor spør jeg om det er andre her som har tips til et merke som de selv har gått opp i vekt på :)

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge kroppen tror den er gravid er det naturlig at man legger på seg litt. Det er nok prisen man må betale for å klusse med den.

Kroppen tror ikke den er gravid. Den produserer ikke eller blir ikke tilført HCG.

En gjennomgang av litteraturen viser imidlertid at det ikke er dokumentert årsakssammenheng mellom bruk av p-piller og vektøkning, og det er ikke grunnlag for å fastslå om noen preparater gir større risiko for vektøkning enn andre.

http://www.relis.no/Publikasjoner/2007/P-piller_og_vektokning

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte omstendighetene rundt som gjør at man legger på seg. Når man er ung og starter på pilla, så "lurer" man kroppen til at den tror man er gravid, så da spiller hormonene inn. I tillegg blir det ofte mye kos med kjæresten (mat og filmkvelder) og det er da kiloene kommer snikende.

Anonymous poster hash: 0d662...a82

WTF?

Hva tror du pilla inneholder!? Her er det noe riv ruskende galt om du tror pilla "lurer kroppen til å tro den er gravid"

Mini-piller som f.eks Cerazette inneholder kun et hormon. (gestragen)

Kombinasjonspiller (p-piller) inneholder to hormoner (østrogen og gestragen)

Ved bruk av hormonprevensjon kan det føre til ubalanse i hormonsystemet og kroppen kan bla få større matlyst, binde mer vann etc. Du vil ikke ha eggløsning ved bruk av p-piller, bortfallsblødning kalles det da du blør, det er restene av slimhinnen som blir dannet i livmoren da det ikke er et egg som er på vei.

Du KAN legge på deg ved bruk av hormonprevensjon, spesielt Yasmin og Loette er den "største synderen". Yasmin er også den pilla som har størst risiko for dannelse av blodpropp.

Anonymous poster hash: 08b47...cac

• Liker 1
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg går også på Cerazette, men har ikke merket noe vektøktning.

Skrevet

Jeg går også på Cerazette, men har ikke merket noe vektøktning.

Jeg også, og jeg har gått på denne i 6 år. Har aldri merket vektøkning.

Gjest mirimi
Skrevet

På synfase gikk jeg opp 10 kg på to uker. De kiloene forsvant den tredje uka.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk hvertfall mye mer matlyst når jeg begynnte på cerazette gikk opp hvertfall 3 kg :(

Anonymous poster hash: 61f09...79a

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 5 kg på Yasmin pga økt matlyst.

Anonymous poster hash: aa5a2...31c
Skrevet

WTF?

Hva tror du pilla inneholder!? Her er det noe riv ruskende galt om du tror pilla "lurer kroppen til å tro den er gravid"

Mini-piller som f.eks Cerazette inneholder kun et hormon. (gestragen)

Kombinasjonspiller (p-piller) inneholder to hormoner (østrogen og gestragen)

Ved bruk av hormonprevensjon kan det føre til ubalanse i hormonsystemet og kroppen kan bla få større matlyst, binde mer vann etc. Du vil ikke ha eggløsning ved bruk av p-piller, bortfallsblødning kalles det da du blør, det er restene av slimhinnen som blir dannet i livmoren da det ikke er et egg som er på vei.

Du KAN legge på deg ved bruk av hormonprevensjon, spesielt Yasmin og Loette er den "største synderen". Yasmin er også den pilla som har størst risiko for dannelse av blodpropp.

Anonymous poster hash: 08b47...cac

Kroppen tror den er gravid. Man mister eggløsning med kombinasjonspillen. Brystene vokser, man kan miste sexlyst og man får mer matlyst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...